Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
De laatste mini-prijsvraag... het einde van een tijdperk... een stukje van de wereld houdt op met bestaan. In elke set zitten wel kaarten die alles beëindigen, zoals Wrath of God of End Hostilities. Als we ten onder gaan, dan nemen we de rest van de wereld mee!
Design een apocalyptische kaart!
*Geef aan voor welke bestaande set deze kaart bedoeld is
*Flavor past bij het einde van die wereld
*De kaart past in die set
*Rare
*Kaarttype naar keuze
*Zorg dat het op een kaart kan passen
*Plaatjes zijn welkom, maar geven geen bonuspunten
*Toelichting in maximaal 182 woorden
Die woordenlimiet!
*Gaat uitpuzzelen hoe een apocalyptische kerstkaart te maken.*
Nou okey dan, voor de laatste prijsvraag.
Afgelopen prijsvragen zijn me eerlijk gezegd ontgaan, lang verhaal.
Glacial Fallout
Sorcery (rare)
Each player shuffles all non-land cards into his or her library. All lands become snow-covered lands.
"The snow and ice burries everything, only to be seen again in a new age."
Voor ice-age =)
Mirage
Teferi's Hideout
Enchant World
All permanents gain phasing
"We should attack Phyrexia now but where is Teferi?", Urza to Gerrard
Teferi had niet zoveel zin om met Urza te gaan vechten tegen Phyrexia dus gaf hij zijn plane phasing om buiten de oorlog te blijven. Vandaar dat het ook een enchant world is en alles wat zich daarbinnen bevind phasing heeft.
Command of the Guildpact - Rare
Instant
Choose a color. (for this card's effect, colorless counts as a color)
Choose two ---- Destroy each creature of the chosen color, they can't be regenerated, or; counter each spell of the chosen color, or; put each nonland permanent of the chosen color on the bottom of it's owners library, or; destroy all nonbasic lands.
Draw a card and discard a card for each spell countered and/or nonland permanent destroyed and/or each nonland permanent put on the bottom of libraries this way.
Exile Command of the Guildpact.
Ik heb voor een Command gekozen, omdat ik de vorige prijsvraag tot nu toe de leukste vond. =)
De manacost was erg lastig, maar ik ben er denk ik wel tevreden over.
Het is bedacht voor EDH, mijn favoriete formaat. En omdat ik ben begonnen bij Ravnica (de orginele =p), vond ik een "Ravnica kaart" ook wel leuk.
Misschien een beetje OP, mjah, je mag ook wel wat gevaarlijke dingen doen, als je 5 kleuren speelt.
En nog iets, ik wist niet zo goed hoe ik het colorless gedoe moest verwoorden, dus dan maar zo.
En ja, expres voor "nonland permanent" gekozen bij het draw gedeelte, om 1 simpele reden: nonbasic land.
Dat word in EDH over het algemeen vrij veel gespeeld, en tegen de tijd dat je deze zou kunnen casten, liggen er sowieso een stuk of 15 á 20, als het niet meer is, maar dat ligt natuurlijk ook weer aan je speelgroep. Dus voor het slopen en/of onderop leggen van landjes, krijg je geen kaart.
Volgens de card creation tool in MWS, past de text precies op de kaart, dus ja, ik vind het prima zo. =p
(maar toch heb ik het idee, dat ik iets over het hoofd zie, maar ja, dat gevoel heb ik altijd als ik iets aflever, dus als ik na lang zoeken niks kan vinden, maar gewoon afleveren en hopen op het beste. =p)
Sorry voor de dubbelpost, maar ik geloof dat ik een stukje over het limiet heen zit...maar in minder woorden kan ik me niet uitdrukken, ik ben nou eenmaal niet kort van stof. (althans, zodra ik eenmaal begin te lullen, anders hoor je niks van me =p)
Maar ok, nogmaals, excuses voor de dubbelpost, maar is het een heel erg als er over de limiet word gegaan? De toelichting die ik heb zijn 232 woorden. (als ik het goed heb onthouden)
Klopt, het zijn er 232 Niet de bedoeling, maar ik ga je er niet keihard op afrekenen. Oeps, nu heb ik een precedent geschapen...
Kan ik eindelijk deze mogelijkheid benutten, dit idee had ik al jaren:
The Cursemute
Sorcery
Destroy all nonwhite creatures and nonwhite enchantments, then exile all graveyards.
"Even though all the demons in the Helvault were released, it turned out to be a net gain."
Avacyn komt uit de Helvault en doet boem
Zeker een apocalyptische kaart als je niet wit bent
Naam: The Great Aurora
set:
type: sorcery
cmc:
oracle text:
Put 5 -1/-1 counters on each creature and tap them. Those creatures don't untap during their controllers next untap step. Then for each creature that did not die this way put an exact copy of it onto the battlefield under your control. Except it is black and blue instead of it orginal colours.
flavor text:
A world in despair and one being with the power too affect it too her will.
--------------------------------------------------------------------------------
Gebasseerd op de Great Aurora van het Lorwyn-shadowmoor block. Het evenement dat Oona in gang zet en de wereld veranderd. Ik hoop dat ik op deze manier de mechanics goed heb laten terugkomen.
Oona is de kleur dus vandaar dat ook haar Great Aurora ook is, verder -1/-1 counters waren belangrijk door de persist mechanic. Ik wou uitbeelden hoe enorme inpact de Great Aurora op de wereld van Lorwyn/shadowmaar had en hoe de bewoners van die plain veranderden erdoor. Daarom mogen ze niet untappen en komen er exacte kopieën in het spel.
Stone Idol Trap vond ik maar raar. Traps waren uniek voor Zendikar, net zoals Landfall. Bij mijn kaart heeft het zoeken naar stukken land om treasures te ontdekken een gruesome discovery! Namelijk:
Heerlijk
Denk er alsjeblieft aan om de set expliciet te vermelden! Ik snap wel welke sets de laatste twee inzenders in gedachten hebben, maar maak het me ajb een beetje gemakkelijk Thanks!
EDIT: terwijl ik dit aan het typen was, zijn er 2 nieuwe inzendingen bij gekomen, beide mét vermelding van de set. Sorry Niels en Peanut, dit was niet voor jullie bedoeld!
Oja, dat was ik helemaal vergeten.
Ik heb het bij mijn kaart wel steeds over "Guildpact" en "Ravnica".
Nou ja, bij deze, de kaart is ook voor Ravnica: City of Guilds.
Maar met een knipoog naar een willekeurig commander deck...wat eigenlijk geen set is, en eigenlijk qua kleuren onmogelijk, maar ok. =p
Dancing on the edge
Sorcery (unglued logo) rare
Do the Hokey Pokey (Stand up, wiggle your butt, raise your hands above your head, and shake them wildly as you rotate 360 degrees): Destroy each permanent you don't control.
I every opponent, who is able, does the Hokey Pokey with you destroy all permanents.
‘Till the world with the Dusty(n) questions are no more.'
Toen ik de vraag las schoot er een nummer (paar weken niet meer geluisterd dus vrij raar) door het hoofd. Namelijk ‘Dan breekt de hel los' van Nederpunks de Heideroosjes, hoewel ze pas een paar jaar gestopt zijn hoop ik regelmatig nog op een come back of reünie concert. Volgend jaar waarschijnlijk naar een theatershow van de ex-zanger, kan ik even weer peilen naar de kansen xD
Uiteindelijk zullen we ook (ongetwijfeld) de prijsvragen die zoveel plezier hebben gegeven gaan missen. Het genoemde nummer begint met: ‘Wie durft te dansen op de rand van 't ravijn?' Dit wilde ik terug laten komen in de kaart, gewoon jezelf nog eenmaal kapot dansen, nog eenmaal plezier maken voor de bom valt (hé een flauwe verwijzing naar Doe maar). Het feit dat je tegenspelers moeten meedansen om ook jou permanents weg te krijgen, zorgt ervoor dat je samen een ‘laatste maal' plezier hebt. Alvorens alles onder je voeten weggeveegd wordt en je de duisternis moet omarmen. ‘Wie vind compassie in de kracht van verdoemenis?'
De Apocalyps betekent eigenlijk niet alleen het eind van de wereld, maar ook revelatie (onthulling, openbaring) en vernieuwing.(hier ). Ik dacht die drie, -einde, vernieuwing en openbaring-, mooi te combineren met deze blauw-witte kaart. Een aangezien apocalyptische gebeurtenissen worden ingezet door God, leek Theros me de ideale plek hiervoor.
Veel succes allemaal!!
Mijn kaart zit in een alternatieve 3rde set van het Alara block.
Waarbij in plaats van samen te smelten, de shards nog verder uit elkaar drijven en uiteindelijk zelf ook uit elkaar vallen. Resulterend in:
The Great Diffusion
Sorcery
Each player gets an emblem with "If you would draw a card, exile a permanent you control instead. If you don't, you lose the game."
Langzaam valt de wereld uit elkaar, en zij die niks meer over hebben houden zelf op met bestaan! Het einde is niet abrupt, maar kruipt langzaam steeds dichterbij.
Zoals ik al had gezegd komt dit uit een alternatieve derde alara set, waarbij in plaats van samen te smelten de wereld verder uit elkaar drijft. Hierbij drijft ook mana zelf uit elkaar en verwatert de betekenis van de kleuren. Hierom het mechanic.
Qua templating heb ik voor emblems gekozen omdat het effect dan ook blijft werken als de originele caster al uit de game is en het zichzelf niet kan verwijderen. Belangrijk voor multiplayer formats, en kort het aantal woorden op de kaart iets in.
Edit: ik lees lees nu net dat de kaart voor een bestaande set moet zijn. Betekend dit dat deze kaart niet valid is en ik hem moet redesignen om binnen een bestaande set van het alara block te passen?
Hornet Plague
Sorcery
Hornet Plague deals 1 damage to each creature. At the beginning of the end step, destroy each creature that is dealt damage by Hornet Plague.
"Laws catch flies, but let hornets go free."
Er zijn te veel hornets door Hornet Queen en Hornet Nest, zo erg zelfs dat er een plaag is. De hornets worden niet gevangen maar steken elk beest. De CMC is 6 mana omdat groen eigenlijk niet echt de kleur is van de mass-removal maar ik wilde graag iets doen met de Hornets.
Hmm die van R de Haan vind ik best goed gevonden. Heel traag alleen en ik denk niet dat het agro decks zal interesseren als je die speelt.
Hierbij mijn kaart! Ik heb besloten om de kaart uit Time Spiral te laten komen, dat was de serie waar hij dan nog het beste in zou passen.
Korte uitleg: When seven seals are broken (suspend 7). The four horsemen will ride.
First; the anti-Christ on his white horse claiming false victory (creatures can't attack you).
Second: War will come, wrecking havok upon the world on his red horse (Double-strike and haste).
Third; Plague (golgari kleurig) will rise among the victims of war (de kaart Pestilence als creature).
Fourth; Death will reap the souls and becomes unstoppable (vandaar een opgefokte Mortivore).
Succes iedereen!
Ik heb een 'kerstkaart' bedacht, voor in Rise of the Eldrazi.
Want de Eldrazi hebben vast ook wel een 'kerstdiner'.
Zij eten hele planes op, dus het plaatje is zo'n beetje hoe de Zendikar plane eruit ziet door de ogen van hongerige eldrazi. Hoe dikker (meer toughness) de eter, hoe meer hij op krijgt, ten koste van jouw bordpositie.
Uiteraard krijg je alleen een eldrazi feestmaal als je zelf eldrazi hebt. Om deze kaart speelbaar te houden, maak ik daarvan dat je zelf een creature met 7 power of meer moet hebben, waar Not of This World ook de grens legt. Dineren kost tijd, dus je moet je power 7 beest ook tappen hiervoor. Aanvallen kan hij dan niet, maar dat is toch niet de kerstgedachte.
Als je zelf al zoveel verliest (het kost je tenminste zes noncreature permanents, als je tenminste een 7/7 hebt en geen 7/1), speel je hem als anderen nog meer verliezen. Jij houdt dan misschien nog net iets over. In ieder geval zullen avonturiers in de Zendikar plane verbaasd opkijken wanneer zij terug keren van een Journey to Nowhere.
[182]
Ik had mijn kaart graag in het Alara block gestopt, echter, mechanisch kon dat niet omdat dit block geen 'multikicker' kent.
Met een kleine aanpassing kon ik deze kaart ook goed thematisch kwijt in WorldWake. In worldwake zat de kaart Eye of Ugin een kaart waarmee je in dit deel van het blok eigenlijk niets kon, maar wel degelijk de Apocalypse van het Zendikar plane inluidde. Mijn kaart geeft een subtielere hint in apocalypse stijl, een hint die na All Is Dust het kwartje zou moeten laten vallen...
Mana Surge
Legendary Instant
Multikicker
Deal 5 damage to all coloured creatures and
all players. Deal 1 more damage to each
coloured creature and target opponent, for
each time Mana Surge was kicked.
If a creature dies from Mana Surge it can't
be regenerated.
De kaart 'straft' alle coloured, inclusief players, met uitzondering van de caster die met multikicker en colorless mana zijn opponent kan schaden, wel nog steeds ten koste van zijn eigen coloured creatures.
Deze kaart past verder in worldwake omdat deze serie met 'levende landjes' speelt, met deze kaart kun je dus een aanval van landjes dubbelhard afstraffen, of zelf een grote aanval opzetten (creatures weg, opponent mana laten spenderen, zelf landjes tot leven wekken, en aanvallen). Hiermee is de kaart dus in specifieke scenario's wel speelbaar binnen de serie. En eventuele discussie mbt. 'waarom toch de toevoeging van coloured', zal vervuild zijn geraakt met het argument dat dit toch ook een kaart is voor artifact decks buiten de serie om. Tot natuurlijk blijkt dat deze kaart de Apocalypse was zoals hij werkt, en met All Is Dust de werkelijke reden blijkt van de 'coloured creatures' toevoeging.
Blast of doom
Put al creatures from the battlefield in there owners graveyard. Then reveal the top cards of each players library until each player has revealed three creature cards or there are no more cards to reveal in that players library then put al creatures revealed this way into play. All the enter the battlefield triggers happen twice if any. Put the rest of the cards on the bottom of the library and shuffle the library
Mijn kaart lijkt een beetje op warp world uit ravnica. Dus daar zou hij in gezeten kunnen hebben. Ik vond het ook wel leuk om ook creatures met indestructible weg te halen. Ben ook benieuwd wat de happen twice voor mogelijkheden brengt
Innistrad
Seed of all evil
Legendary creature - Demon Plant
When Seed of all evil enters the battlefield, exile all other creatures.
Whenever another creature enters the battlefield, exile it.
Whenever a creature is exiled with Seed of all evil, that creature's controller puts a black 6/6 demon creature token with flying into the battlefield, put a +1/+1 counter on Seed of all evil
0/1
____________________________
Het einde van de wereld kan meer betekenen dan alleen maar totale vernietiging, in dit geval luidt het zaad van het kwaad een tijdsperiode in waarin de demonen hoogtij vieren. Alle creatures veranderen in demonen, en er worden alleen nog maar demonen geboren.
Dat is, totdat het zaad van het kwaad vernietigd wordt.
De kaart is vooral bedoeld als kaart met een uniek leuk effect die een casual game compleet op zijn kop kan zetten (Zoals bijvoorbeeld Confusion in the Ranks) maar kan misschien ook erg leuk zijn in zwarte token of weenie decks.
Maelstrom Collapse
Sorcery
Destroy all multicolored permanents.
"How can you escape, when the earth itself is the enemy?"
—Knight-Captain Wyhorn
Serie: Alara Reborn
Alara block was een multicolored block, vandaar deze kaart. Het is een extreem sterke kaart in draft (heel is multicolored), dus daarom heb ik hem mythic gemaakt. En hij kost 2 kleuren, waardoor je zelf waarschijnlijk ook multicolored speelt (belangrijk ook voor bijvoorbeeld Commander).
"The Maelstrom is a chaotic storm of mana that was created in the Conflux." hier (Meer vind je hier)
De Maelstrom is instabiel en bevat extreem veel kracht. Dit wordt nog meer gevoed door het samenkomen van de verschillende kleuren (shards). Door de grote hoeveelheden energie stort de Maelstrom in en daarmee ook de wereld er om heen.
Dark Ascension
Elke beurt komt er een nieuwe sterkere demoon bij. Als er vier demonen verschenen zijn, dan begint het einde. Dit komt overeen met de vier ruiters van de apocalypse. Apocalypse staat voor de algehele vernietiging, behalve voor de dienaren die dit mogelijk hebben gemaakt.
Deathtouch omdat de demonen dood en verderf zaaien.
Cataclysmic Collapse
Sorcery
As an additional cost to cast Cataclysmic Collapse, sacrifice X lands you control.
Cataclysmic Collapse deals X damage to each player and each opponent sacrifices X lands and X creatures.
It is the beginning of the end, nobody escapes but I've seen it coming and am prepared for the impact- Skrigg, Manticore Seer
Set: Worldwake, een wereld waar het land zelf de vijand is. In reactie van de Eldrazi probeert het land zich te verdedigen tegen vijandige acties door zichzelf kapot te maken en de vijandige troepen mee te sleuren.