Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Dag,
Samen met een vriend van me speel ik veel Block Constructed; blijft leuk om binnen een block een deck te bouwen. Het lukt me echter niet helemaal om mijn Simic Evolve naar tevredenheid te laten werken. Zie hier het huidige concept. Heeft iemand ideeën suggesties? Vragen zijn bijvoorbeeld:
- Cloudfin Raptor en Experiment One 3x of 4x?
- Meer focus op snelheid of midrange?
- Beste carddraw in het block --> Zameck Guildmage of beter een enchantment als Bred for the Hunt?
Graag jullie hulp - het is zo'n leuk concept maar ik krijg het nog niet draaiend!
Dank.
- Ik twijfel over de Urban Evolution. Doet die echt genoeg? Wil je voor 5 mana niet liever iets spelen dat je door laat meppen?
- Experiment One zou ik sowieso 4x spelen, die wil je zsm hebben liggen en meerdere ervan hebben zijn geen probleem.
- Crocanura vind ik een vreemde keuze. Wil je nou aggressief zijn of wil je eerst een tijdje verdedigen?
- Zameck Guildmage zou ik hooguit 1x spelen, hij is best mana intensief. Bred for the Hunt zou ik dan weer 3x spelen.
- Giant Adephage is een heel leuke non-Evolve beater die je Evolve beestjes ook weer triggered, zou ik 2x spelen.
- Mystic Genesis geeft je een algemeen antwoord op dingen die je niet tegenover je wilt zien, en geeft ook een token die Evolve kan triggeren.
- Crowned Ceratok wilt hier ook wel een plaatsje in.
Hi! Dank voor je hulp
- Bij enkele testpotjes bleken de Urban Evolutions echt fijn; drie kaarten pakken op het moment dat je hand leeg begint te raken was beter dan een 5-drop, is mijn inschatting. Dus die blijven nog even
- De Experiment Ones ben ik denk ik wel met je eens. Het nadeel is dat ze zelf weinig laten evolven.
- Dat evolven is precies de reden waarom de Crocanuras best wel goed waren: ze laten vrij veel evolven. Aanvankelijk speelde ik veel creatures 4x, maar ik heb het vermoeden dat een bredere diversiteit aan power/toughness beter werkt. Maar: misschien is dit een misvatting en kan ik beter alleen de beste evolve-creatures spelen? Gevolg is dan wel dat er dus minder getriggerd wordt.
- Blij met je andere tips! Die Mystic Genesis vond ik moeilijk; 5 mana openhouden met dit deck... Maarrr misschien maar gewoon playtesten.
Thanks
Zou je voor carddraw niet beter Fathom Mage kunnen spelen? Toegegeven, die evolved nagenoeg niets, maar dat doet Bred for the Hunt ook niet. De mage komt op ongeveer hetzelfde punt in het spel als de Bred for the Hunt (ik ken het formaat niet echt, maar block constructed lijkt me niet zo snel als legagy of zelfs modern), laat je een paar kaarten pakken in de beurten dat het cruciaal is, door gewoon je spel te spelen en wat beestjes te spelen, en tegen de tijd dat je hem niet zomaar meer evolved is het toch alweer een 3/3 of 4/4. Ik gok dat je tegen die tijd een sterke bordpositie hebt en je voor de win moet gaan, in plaats van kaarten pakken. (Hoewel Bred for the Hunt wel een stuk zekerder wordt als je er Crowned Ceratok naast speelt.
En zou je niet wat meer reactieve kaarten kunnen spelen? Je speelt nu een soort zoo-deck in een format waar andere kleurencombinaties dit beter doen, lijkt mij. Je speelt blauw, dus iets als Cancel of Syncopate zou best kunnen helpen denk ik