Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Gatecrash (GTC)
Serie | Normaal | Foil | ||
Commander 2016 | 0,50 | |||
Commander Anthology II | 0,75 | |||
Commander Legends | 0,35 | |||
Gatecrash | 0,50 | 1,95 | ||
Prerelease Events | 1,50 |
Prijs:
€ 0,50
FOIL
€ 1,95
Dat laatste. Giant Growth geeft inderdaad geen counters, maar een tijdelijke bonus (tot het einde van de beurt). Er moet echt expliciet het woord "counters" gebruikt worden. Het verschil is ook dat counters er fysiek op (blijven) liggen.
Werkt een kaart zoals Giant Growth op fathom mage? die geeft wel +3+3 maar er staat niet bij dat het counters zijn. Of moet het per se een kaart zijn zoals Bounty of the Hunt waarop duidelijk vermeld staat dat het counters zijn?
@Floris_R: Zie de rulings:
"If Fathom Mage enters the battlefield with a +1/+1 counter on it (perhaps due to Master Biomancer), its last ability will trigger once for each +1/+1 counter it entered the battlefield with."
Dit blijft toch wel de ultieme Give // Take target, en in zijn geheel gewoon een leuke kaart....
Als ik met Zameck Guildmage de eerste ability gebruik, mag ik dan wanneer de mage in play komt een kaart pakken?
Blessings of Nature word zo ook wel een leuke miracle
Bioshift je counters eens van een Primordial Hydra voor een insane Ancestral Recall
Nee, maar het ging om de ability ", Discard a card: Put a token onto the battlefield that's a copy of Pack Rat." van Pack Rat.
maar de ability is toch triggered of telt dat ook als activated?
Illusionist’s Bracers
doet wel wat je wil
voor een pak rat ligt er meestal maar een paar land in het spel.
je zal dus toch meestal maar elke beurt 1x een token kunnen betalen.
de extra carddraw zijn de 2 extra kleuren niet waard lijkt me.
Fathom Mage met Pack Rat is een leuke combo. packrat ligt in het spel je speelt fathom en je maakt een copy van packrat. dan is pack rat 2/2 gooi een counter op Fathom en dan raap je een kaart. die kaart discard je weer voor pack rat en het herhaald zich. geinig combo in standard
gister mee gespeelt icm met Forgotten Ancient in multiplayer, het werkte lekker, kon iedere beurt zo drie kaaren exrta pakken en dan nog een paar counter overhouden voor mijn creatures
Ik vond ze wel prettig op de Prerelease. Ik had 2x Ivy Lane Denizen dus die kon ik regelmatig op beurt 4 spelen en dan op beurt 5 deze leggen met een countertje. Meteen kaartje rapen en de trein was vertrokken!
Disagree.
Ze zal niet heel erg duur worden, en niet ieder Simic deck moet deze 4x spelen. Niet ieder groen/blauw deck draait om Evolve.
Creature - Human Wizard 1 / 1
Evolve (Whenever a creature enters the battlefield under your control, if that creature has greater power or toughness than this creature, put a +1/+1 counter on this creature.)
Whenever a +1/+1 counter is put on Fathom Mage, you may draw a card.
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
1/24/2013
Fathom Mage’s last ability will trigger whenever any +1/+1 counter is placed on it, not just ones due to the evolve ability.
1/24/2013
If multiple +1/+1 counters are placed on Fathom Mage simultaneously, its last ability will trigger once for each of those counters.
1/24/2013
If Fathom Mage enters the battlefield with a +1/+1 counter on it (perhaps due to Master Biomancer), its last ability will trigger once for each +1/+1 counter it entered the battlefield with.
4/15/2013
When comparing the stats of the two creatures for evolve, you always compare power to power and toughness to toughness.
4/15/2013
Whenever a creature enters the battlefield under your control, check its power and toughness against the power and toughness of the creature with evolve. If neither stat of the new creature is greater, evolve won’t trigger at all.
4/15/2013
If evolve triggers, the stat comparison will happen again when the ability tries to resolve. If neither stat of the new creature is greater, the ability will do nothing. If the creature that entered the battlefield leaves the battlefield before evolve tries to resolve, use its last known power and toughness to compare the stats.
4/15/2013
If a creature enters the battlefield with +1/+1 counters on it, consider those counters when determining if evolve will trigger. For example, a 1/1 creature that enters the battlefield with two +1/+1 counters on it will cause the evolve ability of a 2/2 creature to trigger.
4/15/2013
If multiple creatures enter the battlefield at the same time, evolve may trigger multiple times, although the stat comparison will take place each time one of those abilities tries to resolve. For example, if you control a 2/2 creature with evolve and two 3/3 creatures enter the battlefield, evolve will trigger twice. The first ability will resolve and put a +1/+1 counter on the creature with evolve. When the second ability tries to resolve, neither the power nor the toughness of the new creature is greater than that of the creature with evolve, so that ability does nothing.
4/15/2013
When comparing the stats as the evolve ability resolves, it’s possible that the stat that’s greater changes from power to toughness or vice versa. If this happens, the ability will still resolve and you’ll put a +1/+1 counter on the creature with evolve. For example, if you control a 2/2 creature with evolve and a 1/3 creature enters the battlefield under your control, it toughness is greater so evolve will trigger. In response, the 1/3 creature gets +2/-2. When the evolve trigger tries to resolve, its power is greater. You’ll put a +1/+1 counter on the creature with evolve.
Decktips