Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Beatdown (BTD)
Serie | Normaal | Foil | ||
4th Edition | 1,00 | |||
5th Edition | 1,00 | |||
Alpha | 19,95 | |||
ex | ||||
Amonkhet Invocations | 29,95 | |||
Asian BB 4th | 3,95 | |||
Battle Royale | 1,50 | |||
Beatdown | 1,90 | |||
Beta | 14,95 | |||
ex/nm | ||||
Deckmasters | 1,50 | |||
Divine vs Demonic | 1,00 | |||
FtV 20 | 7,95 | |||
Ice Age | 1,25 | |||
Ice Age new layout | 1,95 | |||
Judge Gift | 44,95 | |||
Masters 25 | 0,90 | 1,80 | ||
Mercadian Masques | 1,25 | 39,95 | ||
Mirage | 1,25 | |||
Phyrexia vs Coalition | 1,00 | |||
Planechase | 1,95 | |||
Revised | 1,95 | |||
Strixhaven Mystical Archive | 2,95 | 7,95 | ||
Strixhaven Mystical Archive (EF) | 3,50 | |||
Etched Foil | ||||
Strixhaven Mystical Archive (EF-JP) | 14,95 | |||
Etched Foil Japans | ||||
Strixhaven Mystical Archive (JP) | 19,95 | 24,95 | ||
Japans | ||||
Tempest | 0,90 | |||
Unlimited | 2,50 | |||
Urzas Saga | 1,00 |
Prijs:
€ 1,90
Jouw versie zal dezelfde waarde hebben als een versie, maar de versie uit Summer Edition zal vanaf een paar honderd euro gaan en daarbij is het een beetje 'wat de gek ervoor geeft'. Die versie ziet er zo uit:
hier
Die lijkt heel erg op de revised versie, maar het enige en duidelijke verschil is dat er het jaartal 1994 bij staat.
en waar kan je ergens de waarde vinden van deze kaarten? of scheelt dat iets met andere reeksen?
Foutje, had de jaargetijden door elkaar gehaald.
Inderdaad dat laatste, aangezien Summer Edition uit 1994 is.
Of Summer Edition maar waarschijnlijk Kas en Zak introductie set.
Art van 4th edition maar 1996, welke reeks is dat?
Dat is al zeker drie jaar een vermoeden onder de fans... Met alle hints, van Majora's Mask aan de muur in Ocarina of Time 3D tot kleine hintjes in interviews van de maker zelf, wat mij betreft al oud nieuws. Ik hoop dat er een special edition 3DS uitkomt, dan heb ik een reden nog even te wachten met zo'n aankoop.
Ja inderdaad, nu je het zegt...
Overigens krijgt MM een remake voor de 3DS, hier
Doet me zo ongelofelijk sterk denken aan The Legend of Zelda: Majora's Mask... Prachtige creepy sfeer.
Stom voorbeeld dat alles misschien netjes illustreert: ik speelde eens een Legacy-toernooi met Landstill (een wit blauw zwart controldeck) en ik had een tegenstander die Eva Green speelde (een groen zwart tempodeck dat een paar rituals speelde om vroege Tombstalkers, Sinkholes, Hypnotic Specters etc eruit te poweren.)
Hij mocht beginnen en gaat fetchland into Bayou, Ritual, Ritual, Delve alles weg en Tombstalker. Mijn openingsplay was Tundra into Swords to Plowshares.
Op dit moment heb ik dus een tombstalker, twee rituals en drie geëxilede kaarten in zijn graveyard gescoord voor die ene ploeg Gevolg: zijn hand half leeg en een walkover voor mij, aangezien ik de rest van het spel (als ik wil) 1-op-1 kaarten kan blijven ruilen met hem en nóg met meer spulletjes overblijf.
"Hoezo zou je Dark Ritual later in de game niet willen pakken... Bij legacy is het algemeen bekend dat kaarten niet hoger gaan dan cmc 4 omdat ze vaak al te laat zijn maar met deze kaar kun je in turn drie iets van cmc 5 neerleggen. So why not!?"
Je wilt mana later in de game niet pakken omdat je meestal genoeg land (mana) hebt om alles te spelen wat je wilt aangezien de meeste kaarten niet meer dan 4 mana kosten. Pak je dan toch een Dark Ritual (of land) dan heb je vaak een dode kaart die niks doet. Kaarten met een CMC van 5, laat ik Sengir Vampire als voorbeeld nemen, uitspelen in beurt 3 is natuurlijk erg tof maar zonder de Ritual kun je het pas in beurt 5 uitspelen en dat is suboptimaal. Met andere woorden jouw potentiële voordeel is te conditioneel, alleen als je een Ritual hebt heb je een voordeel.
Dan heb ik nog een laatste punt, dat wellicht wat lastig te begrijpen is voor beginners, en dat is dat het nog maar de vraag is of jouw stratagie wel effectief is. Stel dat je beurt 1 een Sengir kunt casten met twee Rituals dan schop je jouw tegenstander weliswaar in 5 beurten dood, maar als tegenstander in 4 beurten uit kan comboën dan is dat een loze strategie. Oftwel, de vraag is, in hoeverre is het accelereren met een Ritual een effectieve stratgie? En dat is het meestal niet omdat er niks is dat je voor 3, 4, of 5 mana kunt casten (in beurt 1, 2, of 3) dat een indringende impact maakt op het spel. Zou Dark Ritual bijvoorbeeld niet zwarte maar blauwe mana geven dan zou het al een stuk meer gespeeld worden!
Dankje
Dark Ritual (en andere acceleranten) vragen om een heel specifiek gameplan, en wel vanwege het volgende: Card Advantage. Dit is simpel samen te vatten in de volgende punten:
- Als jij Dark Ritual gebruikt om T1 een Liliana of the Veil te spelen, dan is dat kaartnadeel: je gebruikt 2 kaarten voor 1 effect. Vervolgens levert de Liliana jou geen voordeel op (ervan uitgaande dat je haar +ability gebruikt): het rekensommetje is dan 3-1 (3 kaarten van jou om 1 kaart van je tegenstander weg te halen). Dit geld ook voor kaarten als Hypnotic Specter, etc. > het voordeel ligt bij de tegenstander en het kost veel moeite om dat vervolgens om te draaien.
- Als jij Dark Ritual gebruikt, en jouw tegenstander countert vervolgens de kaart die je met die mana cast is dat wederom kaartnadeel: 2 kaarten van jou (de Ritual + de gecastte kaart) voor 1 (of in het geval van FoW 2) kaart(/en) van je tegenstander.
- Op T3/4 heb je al wat landjes gespeeld en heb je Dark Ritual simpelweg niet meer nodig: je kan de kaarten die je wilt casten toch al casten. Een Ritual afrapen is dan onwenselijk: je hebt liever een kaart die invloed op het board uitoefent. Dit is dus geen Card Advantage
In het geval van Storm-lijsten is Dark Ritual juist weer wel nuttig, omdat de kaarten die je vervolgens met de mana cast of niet counterwaardig zijn (Duress, etc.) of counters omzeilen (Tendrils of Agony). Hier is er dus geen sprake van CA.
En ja, CA is in 9 van de 10 gevallen echt de heilige graal van competatief spelen.
Edit: overigens wil ik niet claimen dat een T1 Liliana slecht is, daar ze toch echt het board zal domineren. Toch gebruik ik haar hier even om een punt duidelijk te maken.
Ik zelf been geen legacy speler, maar wat ik begrijp van de commentsdie ik lees hier en daar, is dat het spel vaak al op de 5e / 6e beurt afgelopen is in legacy.
En ik denk dat je dan liever een winconditie pakt die alleen kan winnen zonder gebruik te maken van Dark Ritual o.i.d.
Hoezo zou je Dark Ritual later in de game niet willen pakken... Bij legacy is het algemeen bekend dat kaarten niet hoger gaan dan cmc 4 omdat ze vaak al te laat zijn maar met deze kaar kun je in turn drie iets van cmc 5 neerleggen. So why not!?
Mvg,
Ps, mijn oprechte excuses dat ik zoveel vraag maar ik probeer dit spel te leren op advance niveau zoals achterliggende gedachtes van dingen...
Instant
Add BBB.
Legal in: Vintage, Legacy, Commander
Decktips