Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Italian Legends (ILG)
Serie | Normaal | Foil | ||
Italian Legends | 24,95 | |||
Legends | 54,95 |
Prijs:
€ 24,95
Die gaat dan terug naar je tegenstander. Elk control changing effect heeft zijn eigen time stamp en wordt onthouden.
Mijn tegenstander heeft mijn Karn, Silver Golem in control gekregen met Empress Galina. Vervolgens krijg ik de controle terug door Willow Satyr te tappen. Wat gebeurt er nu als mijn Willow Satyr untapped wordt? Gaat de Karn, Silver Golem terug naar mijn tegenstander en onthoudt het spel dus dat hij eerder gestolen was door mijn tegenstander?
Zoals ik het las ging dat om de alpha van de voorganger, die werd ook getest in Alpha bèta gamma nog voor het the gathering was, ik vond het een zeer intressant artikel om te lezen
vooruit, niet tijdens Alpha. Wel daarvoor dus, wat de regeltekst as written geïnspireerd heeft.
Edit: en het is een jaar of 2 terug dat ik dat artikel gelezen heb zelf, dus pin me er niet op vast, maar volgens mij was ten tijde van alpha voor ante spelen een spelregel, en niet optioneel hoor.
Ha! De coolste manier ooit om in groen een geShow and Tellde Emrakul/Griselbrand af te jatten .
Het is dat ie zo duur is en ik S&T al een tijd niet tegengekomen ben. Lol
Juist, van vóór Alpha, niet tijdens en na die tijd zoals ik 't las in je eerste bericht. Richard geeft aan dat het alleen om het playtesten ging en de ownership via control toen al geen goed idee was, zelfs meteen geschrapt is. Dit zijn dus nooit echt regels geweest, ze kwamen er snel achter (pre-Alpha) dat ante een keuze moet zijn en niet zoals met kaarten zoals Control Magic. Wat er dan nog op Willow Satyr over ownership staat heeft weinig tot niets met die oude geschrapte regels te maken, slechts met de ante zoals we die al kennen.
En waarom denk je dat dat er specifiek op gezet is bij de alpha printrun? Omdat dat niet vanzelfsprekend en anders was in de playtest dagen.
Lees dit artikel hier maar eens van Richard Garfield over de early days, waarin hij letterlijk zegt:
Yes, Control Magic used to permanently steal a creature from your opponent. Similarly, Steal Artifact really took an artifact.
Dat je voor ante speelde was toentertijd inderdaad normaal, ook dat je een random kaart uit je deck moest inleggen bij aanvang van een match. Dat ook kaarten zoals Control Magic leterlijk ownership veranderde geloof ik daarintegen niet. Er zijn specifieke kaarten ontworpen waarin ante/ownership een rol speelde maar dat wat jij zegt Arjan, gaat mij iets te ver. Overigens staat er op Control Magic (Alpha versie) duidelijk 'You control target creature until enchantment is discarded or game ends.' (Dit staat op meerdere kaarten die control nemen van een permanent, oa. bijv. Gauntlets of Chaos.) Ik neem aan dat ze een duidelijk verschil wilden tussen 'control' (in-game overnemen) en 'ownership' (ante), vandaar de regels op bijvoorbeeld Willow Satyr. Dus, bron?
Op Wikipedia vond ik wel een stukje 'Gambling', hier staat niets in over wat anders dan ante waarmee je kaarten kon winnen of verliezen.
'The original set of rules prescribed that all games were to be played for ante. Each player would remove a card at random from the deck they wished to play with and the two cards would be set aside. At the end of the match, the winner would take and keep both cards.[56] Early sets included a few cards with rules designed to interact with this gambling aspect, allowing replacements of cards up for ante, adding more cards to the ante, or even permanently trading cards in play (such as Demonic Attorney, which required an opponent to ante another card or forfeit the match). The cards came with the instruction that they should be removed from the deck in a game that was not being played for ante.
The ante concept became controversial because many regions had restrictions on games of chance. The rule was later made optional because of these restrictions and because of players' reluctance to possibly lose a card that they owned.[57] The gambling rule is forbidden at sanctioned events and is now mostly a relic of the past, though it still sees occasional usage in friendly games as well as the "five color" format.[58] The last card to mention ante was printed in the 1995 expansion set Homelands.'
Bron hier
Ik weet het, reactie op een post van meer dan een jaar oud, maar toch: In den beginne, lees alpha en daarvoor zelfs nog, zeiden de spelregels dat als je een kaart overnam, bijvoorbeeld met Control Magic, dat ie ook echt van jou was daarna, vandaar deze regel op de satyr hier
Vroeger met diverse ante-kaarten kan ik me eigenlijk nog wel voorstellen dat dat nodig was.
En amerikanen met hun rechtzaken en claims ook altijd. Dan moet je je als bedrijf goed indekken.
Fijn dat ze wel vermelden dat je control verliest na afloop van t spel.
Zou dit vroeger echt nodig zijn geweest?
Ff achterin je deckbox een stapeltje kaarten van tegenstanders. Lol
Zooo 29 euro? Heb deze ergens liggen zal m eens een hoesje geven
even voor alle duidelijkheid, dat was MIJN commander waar we over aan het vechten waren. En toen werd mark uiteindelijk in de pan gehakt, (ik volgde een beurt later
haha graag gedaan mark
Ik heb er gisteren ook nog mee gespeeld, erg leuk tegen Commanders Alleen werd de mijne geCloned en toen gingen we vechten om Wrexial, the Risen Deep, zijn Commander En mijn Satyr was uiteindelijk 9/9 door mijn Forgotten Ancient...maar goed, toen ging ik dood
Creature - Satyr 1 / 1
You may choose not to untap Willow Satyr during your untap step.
T: Gain control of target legendary creature for as long as you control Willow Satyr and Willow Satyr remains tapped.
Legal in: Vintage, Legacy, Commander
10/1/2009
If Willow Satyr leaves the battlefield, you no longer control it, so the duration of its control-change effect ends.
10/1/2009
If Willow Satyr stops being tapped before its ability resolves - even if it becomes tapped again right away - you won’t gain control of the targeted creature at all. The same is true if you lose control of Willow Satyr before the ability resolves.
10/1/2009
Once the ability resolves, it doesn’t care whether the targeted permanent remains a legal target for the ability, only that it’s on the battlefield. The effect will continue to apply to it even if it gains shroud, stops being a creature, stops being legendary, or would no longer be a legal target for any other reason.
Decktips