Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Prijs:
€ 129,95
Speel grim/power alweer een tijdje. Casual T1, unpowered, wel: {=mana crypt}, Sol Ring, Tolarian Academy. Mana Vault, Voltaic Key etc.
Voor mij werken Stroke of Genius, Braingeyser en Time Spiral fijn, omdat je met je beginhand maar een mana of 10 hoeft uit te poepen en dan een nieuwe hand pakt, wat je zonodig herhaalt tot je de combo hebt, en de ander doodmillt.
Vroeger speelde ik voor de kill Banefire etc, maar om 21 mana uit je beginhand te halen moet je echt mazzel hebben en artifacts gaan saccen enzo. Mono blauw is wat consistenter (en je kan Force of Will spelen.
Ik hoop vaker grim/power deckjes tegen te komen, het speelt leuk, en is best sterk, maar of het tournooiwaardig is, is weer wat anders.
Groeten.
Basalt Monolith mocht je vroeger niet untappen met z'n eigen mana, maar die power errata is er al af, dus dat werkt gewoon weer.
25 eurow? Dat lijkt mij op pure speculatie. is niet handig, en Basalt Monolith + deze werkte ook al niet goed terwijl je die teminste kon gebruiken met {=wake trasher}
@Zoop:
Vroeger had Basalt Monolith voor zover ik weet een errata dat je die 3 mana die je eruit haalt door hem te tappen niet mocht gebruiken om hem te untappen.
Verder, Banefire is een optie natuurlijk, maar daarvoor moet je ten eerste rood/blauw gaan spelen, ten tweede voor een first turn kill moet je dan 6 kaarten hebben (in dat geval met Grim Monolith).
Ik zelf speel het deck al jaren, het enige wat er nog aan ontbreekt is P9 en op dit moment moet ik nog even 3x Grim Monolith regelen. Maar ik heb het monoblauw gehouden, dat is ten eerste makkelijker ivm met Force of Will, en bovendien is een Stroke of Genius dan een afmaker. Maar nog makkelijker is gewoon een Magma Mine...
Dan kun je dus een first turn kill hebben met {Black Lotus}, Island, Grim Monolith, Power Artifact en Magma Mine. Nou heeft dat opzich ook wel weer 5 kaarten nodig, maar die ene kaart dat het je scheelt zou een Force of Will kunnen zijn, als je laatste kaart toevallig blauw mocht zijn is het rijtje compleet
Andere first turn kill die je met een Power Artifact/Grim Monolith deckje zou kunnen maken is met Lotus Petal, Sol Ring, Grim Monolith, {=tolarion academy}, Power Artifact + zoiets als Magma Mine.
Dat is vooral wat goedkoper in geld...
Enchantment - Aura
Enchant artifact
Enchanted artifact's activated abilities cost 2 less to activate. This effect can't reduce the amount of mana an ability costs to activate to less than one mana.
Legal in: Vintage, Legacy, Commander
10/4/2004
Only affects the generic mana part of activation costs. Colored parts of mana costs are not affected.
10/4/2004
Can be placed on artifacts with no or zero activation costs, but this has no effect on them. It does not increase the cost to one.
7/15/2006
Can’t reduce Snow mana costs.
6/8/2016
Activated abilities contain a colon. They’re generally written “[Cost]: [Effect].” Some keywords are activated abilities and will have colons in their reminder text.
Decktips