Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: FtV Relics (FVR)
Serie | Normaal | Foil | ||
FtV Relics | 49,95 | |||
Urzas Legacy | 49,95 | 299,95 |
Veilig betalen met iDeal
Ah ja, dat ben ik vergeten dat je ook je nieuwe hand nog moet discarden. Dan klopt hij wel ja. Thanks Dustin!
Leuke vraag!
Aan het einde van de beurt willen beide delayed triggers van de Jars de stack op, en aangezien jij ze allebei controleert, kies jij de volgorde waarin ze de stack op gaan.
Eerst 1, dan 2, dus Jar 2 resolvet als eerste: jullie discarden allebei je hand, pakken de kaarten die je had toen Jar 2 resolvte, rondje priority, dan discarden jullie allebei die kaarten en pak je weer je oorspronkelijke hand terug uit exile.
Eerst 2, dan 1, dus Jar 1 resolvet als eerste: Jullie discarden je hand, pakken de oorspronkelijke hand die je als eerste hebt exiled weer terug, rondje priority, dan resolvet de trigger van Jar 2, jullie discarden weer allebei en pakken de hand die je had toen Jar 2 resolvte.
Je eindigt dus sowieso met 1 hand, niet allebei de handen die je exiled hebt. Jij als actieve speler mag kiezen welke hand dat is. Je eindigt dus nooit met 14 kaarten in je hand, ook in Exile worden de beide stapeltjes netjes uit elkaar gehouden.
Ik speelde vandaag een heerlijk sociaal potje met mijn Belcher deck en ik caste deze. Daarna brak ik hem, met nog ongeveer 6 mana in mijn pool. Ik trok o.a. een Regrowth waarna ik eerst heel veel mana maakte (dat doet dat deck) en ik daarna Regrowthe in deze en hem weer brak (daarna caste ik nog een Wheel of Fortune en toen won ik nog net op Belcher).
Ondertussen vroeg mijn tegenstander deze vraag aangezien hij het deck nog niet echt kende dit (er vanuit gaande dat er nog een volgende beurt kwam): "Moet ik aan het einde van mijn beurt alle 14 kaarten terug nemen, of alleen die van de 1e óf die van de 2e Jar?".
Aangezien dit de eerste keer was dat ik Jar into Jar ging, wist ik het niet en had ik zoiets van: "Het is een triggered ability, die gaan beide op de stack en je returned de 14 kaarten terug naar je hand."
Klopt dit of zat ik te raaskallen?
Oke bedankt voor jullie uitleg.
instants en abbilities wel ja.
Maar sorceries kan je natuurlijk alleen in je main phases spelen wanneer de stack leeg is. Oftewel niet in je end step.
Maar ik krijg de kaarten toch terug "at the beginning of the end step" en mag daarna ook nog instants en abilities spelen.
Je krijgt je oude hand pas terug at the end of turn. Hierin kun je geen sorceries spelen. Je zult dus moeten wachten tot je volgende beurt om deze te spelen.
Mag ik nadat ik de "oude" hand weer heb opgepakt een sorcery spelen zoals bv. Temporal Manipulation of mag ik alleen maar instants spelen? (Ervan uitgaande dat ik de speler ben die memory jar heeft gespeeld, dus in mijn eigen beurt.)
Nee niet "misschien", er is maar 1 interpretatie voor elke kaart. Anders zou het toch te gek voor woorden zijn.
En zo ver ik het weet gaat het meestal om de oude kaarten die meestal een vage "wording" hebben of gewoon pure regelkennis vragen.
Daar komt geen interpretatie, begrijpend lezen of whatever bij kijken hoor. Die regels worden door de loop der jaren automatisch in je kop gestampt.
En anders hebben we nog altijd magnus
Ach..
Misschien is er maar 1 interpretatie mogelijk. En toch kan iedereen een kaart anders opvatten. (hoe anders komen er zoveel vragen over kaarten??)
Wat bazel je nu allemaal over begrijpend lezen, interpretatie etc.
Er is voor elke kaart maart 1 interpretatie mogelijk, en de makers van magic houden de kaart teksten toch zo simpel mogelijk waardoor er tegenwoordig geen verwarring meer kan ontstaan met de recente kaarten.
Ook kan iemand die op de middelbare school alleen maar tweeën of drieeën haalt voor engels gewoon goed magicen. x)
Magic vereist enige inzicht maar tis zeker geen rocket science.
Een vriend van mij speelt het ongeveer 2,5 jaar, ik ongeveer 2 jaar. maar ik moet het wel tegen hem afleggen.
Je moet het spel frequent onderhouden (veel spelen, decks maken) en logisch en overzichtelijk kunnen denken en niet snel afgeleid raken..
En je moet natuurlijk de Engelse taal goed kennen en kunnen. Dus er komt ook begrijpend lezen en leesvaardigheid, interpretatie bij kijken.
En ja, de één is eenmaal beter in sommige dingen dan anderen. Maar de basis blijft dus het bovenstaande.
Opzich is het natuurlijk niet verkeerd de instap-drempel iets te verlagen, en als iemand iets een keer niet begrijpt (hoe speel je combo's en hoe snel speel je die) zou dat geen probleem moeten zijn.
kweet ook niet waarom deze ooit gemaakt is. Komt gewoon doodleuk untapped into play, kleurloos en een betere effect dan wheel of fortune. x)
Voorzover ik weet was deze al banned/restricted nog voordat de set uitkwam.
Naja, voordat ze deze restricted maakte was het nog wat simpeler dan nu
Artifact
T, Sacrifice Memory Jar: Each player exiles all cards from their hand face down and draws seven cards. At the beginning of the next end step, each player discards their hand and returns to their hand each card they exiled this way.
Legal in: Commander
Restricted in: Vintage
Banned in: Legacy
10/4/2004
You can’t look at the cards you exiled until they return to your hand.
Decktips