Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Inferno Trap

Serie: Archenemy (ARC)

Rarity: Uncommon Archenemy Uncommon

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Archenemy
 8
0,20    
Speed vs Cunning
 8
0,15    
Zendikar
 8
0,15
 5
0,40
Inferno Trap | Archenemy

 Op voorraad 

€ 0,20 (8x)

 Kopen

Veilig betalen met iDeal

 Reactie plaatsen
27-2-2011 12:10:00

twee creatures 4 damage doen voor 4 mana is dan weer een beetje Over Powered denk ik zo.
Ik denk dat je deze specifieke kaart op geen enkele manier fatsoenlijk kan maken. Wellicht dat je er het volgende van kan maken:


Instant-Trap
If you've been dealt damage by two or more creatures this turn, this spell gets multikicker .
Inferno Trap deals 4 damage to target creature.

Op die manier is het een kaart die over het algemeen niet onaardig is, maar die als trap een prima kaartje kan worden (hoewel ik verwacht dat je zelfs dán liever een kaartje als Slagstorm wil spelen)

27-2-2011 10:30:00


Ja best wel zonde..

Als er op deze nou gestaan zou hebben dat je twee creatures 4 damage mocht doen..

27-2-2011 01:03:00

De traps waren er eerst, Flame Slash is daarna pas verschenen.

27-2-2011 00:58:00

hoezo nutteloos..

Flame Slash

waarom ze deze en nog een aantal useless trapcards hebben gemaakt is beyond me

Oracle

Instant - Trap 

If you've been dealt damage by two or more creatures this turn, you may pay R rather than pay this spell's mana cost.
Inferno Trap deals 4 damage to target creature.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

10/1/2009
You may ignore a Trap’s alternative cost condition and simply cast it for its normal mana cost. This is true even if its alternative cost condition has been met.

10/1/2009
Casting a Trap by paying its alternative cost doesn’t change its mana cost or converted mana cost. The only difference is the cost you actually pay.

10/1/2009
Effects that increase or reduce the cost to cast a Trap will apply to whichever cost you chose to pay.

10/1/2009
Inferno Trap’s alternative cost condition checks for any damage, not just combat damage.

10/1/2009
The alternative cost condition doesn’t check who controlled the creatures that dealt damage to you. Damage dealt to you by your own creatures counts.

10/1/2009
The alternative cost condition is satisfied only if two different creatures dealt damage to you, not if one creature dealt damage to you twice. The damage may have been dealt to you simultaneously (as with combat damage), or at separate times.

10/1/2009
You may target any creature, not just one that dealt damage to you this turn.

Decktips