Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Archenemy (ARC)
Veilig betalen met iDeal
Je voorbeeld is duidelijk :-) Bedankt!
Het enige wat Memmie wilt voor de 2e ability, is dat het bij het gebruiken van de ability, het target een Artifact is. Als de ability resolved is en het is daarna geen artifact meer, dan maakt het voor de 2e ability niks meer uit.
edit: Ik het is een beetje een raar voorbeeld, maar als je van een permanent eerst until end of turn een artifact maakt en dan een Phylactery Lich speelt en de counter van de lich komt op die permanent, hoef je de Lich ook niet te saccen wanneer de permanent geen artifact meer is, want je hebt een permanent die een counter heeft die de Lich in het spel houd.
Ik hoop niet dat mijn voorbeeld al te veel verwarring veroorzaakt, maar juist duidelijkheid schept, in hoe Memnarch werkt. (als ik het goed heb tenminste, bevestiging of correctie van een RA of Judge zou erg fijn zijn)
Dat stukje heb ik gelezen. Laat ik mijn vraag anders stellen: maakt het voor Memnarch (voor zijn tweede ability) uit dat het permanent wat hij gejat heeft at end of turn geen artifact meer is?
Ik denk dat je het gedeelte tussen haakjes even goed moet gaan lezen
Wat gebeurt er eigenlijk als je een permanent een artifact maakt UNTIL END OF TURN, en vervolgens met Memnarchs tweede ability die permanent overneemt? Blijft dat permanent dan voor jou of moet je hem aan het einde van de beurt weer teruggeven?
Spoiler alert. Ik moet hem nog zien.
Wie de nieuwe Man of Steel heeft gezien, ziet denk wel overeenkomsten met dit ding en die schepen in die film haha
Gaaf, dank je wel David. Ik was er niet zeker van, maar dit bevestigt mijn vermoeden.
De regels zijn vorig jaar aangepast. Memnarch mag als general en dan is je deck mono blauw.
Kan iemand mij vertellen of Memnarch nou wel of niet toegestaan s als general? En is het deck dan kleurloos of ook blauw?
Hij is inderdaad kleurloos.
Color en color identity zijn twee verschillende dingen. Voor de Commander-regels wordt naar de color identity gekeken (en dan zijn manasymbolen in de rules text ook van belang), maar dat is wat anders dan zijn color (of het ontbreken ervan). Wat LarsM ook zegt.
Memnarch is inderdaad kleurloos, want er staat geen gekleurde mana in z'n casting cost.
Is Memnarch kleurloos? Dit ivm het toevoegen van All Is Dust in mn commander-deck.
Bij voorbaat dank!
Drake blijft inderdaad leven, omdat de controller van de trigger hem niet kan sacrificen. Om drake dood te krijgen had er iets als 'its controller sacrifices it' moeten staan.
Volgens mij zie ik een kleinigheidje over het hoofd.
De trigger van Gilded Drake luidt:
"When Gilded Drake enters the battlefield, exchange control of Gilded Drake and up to one target creature an opponent controls. If you don't make an exchange, sacrifice Gilded Drake."
Je tegenstander is de controller van de trigger, maar jij bent de controller van Gilded Drake. De trigger draagt dus aan je tegenstander, de controller van de trigger, op om Gilded Drake te sacrificen. Maar je kunt alleen dingen sacrificen, waar je zelf de controller van bent. Dus kan hij hem niet sacrificen en blijft Gilded Drake leven.
Iemand als Dustin of LotZ die voor de zekerheid nog even uitsluitsel kan geven?
Legendary Artifact Creature - Wizard 4 / 5
1UU: Target permanent becomes an artifact in addition to its other types. (This effect lasts indefinitely.)
3U: Gain control of target artifact. (This effect lasts indefinitely.)
Vraag: Is hier een wallpaper van?
Antwoord: Ja, hier
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
12/1/2004
The effects of Memnarch’s abilities don’t end at end of turn, and they don’t end when Memnarch leaves the battlefield. Both effects last until the affected permanent leaves the battlefield.
12/1/2004
You can use the first ability on a nonartifact permanent, wait for the ability to resolve, and then use the second ability on that permanent.
Decktips