Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Synod Sanctum

Serie: Archenemy (ARC)

Rarity: Uncommon Archenemy Uncommon

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Archenemy
 6
0,30    
Mirrodin
 7
0,15
 5
1,95
Synod Sanctum | Archenemy

 Op voorraad 

€ 0,30 (6x)

 Kopen

Veilig betalen met iDeal

 Reactie plaatsen
18-3-2017 15:15:00

Het idee is leuk, maar weinig praktisch. Je moet alleen al steeds 2 mana open houden om de Synod Sanctum te kunnen offeren. Zo niet, dan kan de tegenstander hem Disenchanten en dan ben je de geexilede creatures definitief kwijt.

18-3-2017 14:46:00

Zie de rules text bij Sedris zelf:

10/1/2008 If a creature returned to the battlefield with unearth would leave the battlefield for any reason, it's exiled instead -- unless the spell or ability that's causing the creature to leave the battlefield is actually trying to exile it! In that case, it succeeds at exiling it. If it later returns the creature card to the battlefield (as Oblivion Ring or Flickerwisp might, for example), the creature card will return to the battlefield as a new object with no relation to its previous existence. The unearth effect will no longer apply to it.

Dus ja, je kan een beestje Unearthen en daarna exilen met Synod Sanctum. Als je daarna de Synod Sanctum sacrificed krijg je het beestje terug in het spel.

18-3-2017 11:17:00

Hoe werkt deze met Unearth ?

zou hem willen spelen met Sedris, the Traitor King, en alle 'unearth' beesten zo in het spel houden

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
8-3-2016 22:16:00

En als een kaart van zone wisselt, is het een compleet nieuw object zonder herinnering aan zijn vorige bestaan. Hij wisselt hier twee keer van zone, eerst van de battlefield naar exile en dan later van exile weer naar de battlefield. Voor hoeveel kleuren een vorige incarnatie ooit gecast was, weet hij dus niet meer. En zoals Synod zegt, zijn huidige incarnatie heb je niet gecast.

8-3-2016 22:05:00

Nee. Converge zegt namelijk "for each colour of mana spent to >CAST< it". Als hij terug het spel in komt dankzij Synod Sanctum wordt hij niet gecast, dus krijgt hij ook geen counters.

8-3-2016 22:02:00

Stel dat ik een Prism Array cast met 5 verschillende kleuren mana. Daarna gebruik ik alle crystal counters en dan exile ik Prism Array met synod sanctum. Als ik Prism Array dan weer terug haal, heeft hij dan weer 5 nieuwe crystal counters erop?

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
17-6-2015 13:41:00

Aha.

Als een kaart van zone wisselt, is het een compleet nieuw object zonder herinnering aan zijn vorige bestaan. En hij wisselt hier twee keer van zone, eerst van de battlefield naar exile en dan later van exile weer naar de battlefield.

Hij komt dus terug met de hoeveelheid loyalty die op de kaart staat en je kunt zijn abilities weer gebruiken.

Ter vergelijking: Als je Kalonian Hydra exilet met Synod Sanctum en even later weer returnt, komt die ook met vier counters de battlefield binnen. Vandaar mijn opmerking dat het niet anders werkt dan andere kaarten.

17-6-2015 13:25:00

Nou kan je bijvoorbeeld een planeswalker exilen met 1 loyalty counter en komt ie dan terug met 1 of met de hoeveelheid die op de kaart staat?

En zou je bijvoorbeeld een planeswalker kunnen exilen na dat je zn ability heb gebruikt en em in de zelfde beurt terug brengen en opnieuw een ability kunnen gebruiken?

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
17-6-2015 12:56:00

Niet anders dan andere kaarten.

Kun je misschien je vraag wat concreter formuleren?

17-6-2015 12:53:00

Hoe werkt dit met planeswalkers?

Official Judge Mark (337) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
26-1-2011 14:19:00

Nee, want het is voor het spel een compleet andere Synod Sanctum, zonder enige connectie naar de eerder ge-exilede kaarten. Die ben je gewoon permanent kwijt.

26-1-2011 14:19:00

Dus als ik iets exile met synod sanctum en de sanctum verlaat de battlefield en komt later weer terug, kan ik hem daarna ook niet meer saccen om de geexilede kaart terug te halen?

28-2-2010 19:45:00

ok ty

Official Judge Mark (337) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
28-2-2010 19:35:00

Ja. Als je een kaart - zelfs tijdelijk - exiled, is dat niet anders dan dat hij naar je hand of je library zou gaan. Zou hij daar zijn counters behouden?

Als een kaart naar de exile zone gaat, vergeet hij alles van doen hij op de battlefield was. Sterker nog, als hij weer terugkomt is het voor het spel een andere kaart, zonder enige connectie met de kaart die naar de exile zone ging.

28-2-2010 19:22:00

nog even voor de zekerheid, als synod sanctum mijn overseer wel removed verliest hij zijn counters ook toch?

Oracle

Artifact 

2, T: Exile target permanent you control.
2, Sacrifice Synod Sanctum: Return all cards exiled with Synod Sanctum to the battlefield under your control.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Decktips