Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Tezzeret the Seeker

Serie: Elspeth vs Tezzeret (EVT)

Rarity: Mythic Elspeth vs Tezzeret Mythic

Informatie

foil

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Elspeth vs Tezzeret
 -
11,95    
foil
Modern Masters 2015
 -
11,95
 -
24,95
Shards of Alara
 -
12,95
 -
24,95
Tezzeret the Seeker | Elspeth vs Tezzeret

Prijs:

€ 11,95

Uitverkocht
 Reactie plaatsen
23-5-2010 17:00:00

Mijn berekening is nog al simpel:
(4+1)+2(4+1)=15
Oftwewel:
4 counters, plus 1 counters. PLUS hetzelfde wat er al opzit, door Gilder Barins, maar wat erbij komt verdubbeld door Season. Dit kost twee mana en kan meerdere keren worden gedaan in de beurt, totdat je mana op is. Dan wacht je tot je volgende beurt.

23-5-2010 16:42:00

Volgens mij klopt jou berekening ook niet helemaal Johan.
3^16 is nl. al 43mill.
x*(3^a) = 1000000
3^a = 1000000/x
a = 3log (1000000/x)
-- tot hier klopt het.
Je mag alleen niet 3 * log(1000000/x) doen.
Om a uit te rekenen moet je log(1000000/x)/log doen.
Dan kom je uit op 10.68, naar boven afronden, 11activaties--> 22mana (+5om hem uit te spelen?).

23-5-2010 16:29:00

Oh ja, dat was ik vergeten, mijn x is dus eigenlijk 8, en niet 9, anders heeft het niet veel zin. Uitkomst is dan 15,29, dus maakt niet echt uit, maar toch

23-5-2010 16:25:00

*Sorry voor dubbelpost*
In dit geval kan je in beurt 6zijn 1e ability ook niet gebruiken en dan moet je het ook redden het scheelt maar een kleine 7000counters. Zo kan je zijn 2e ability meteen gebruiken beurt 6.

23-5-2010 16:25:00

Die van Sybe klopt niet. Als het zonder Doubling Season x*2 counters is, is het met Doubling Season x*3 en niet x*4. En Carlo, je zit volgens mij ook een beetje fout, want volgens mij komt bij jou elke keer dat je Gilder Bairn activeert ook nog een extra counter erop, en dat is natuurlijk niet de bedoeling.

De formule per beurt wordt dus gewoon heel simpel (x+1)*(3^a) waarbij x het aantal counters aan het begin van de beurt is en a het aantal mogelijke activaties.

Andersom is nog veel leuker, hoeveel mana heb je nodig om het in een beurt te doen! Nu nemen we gewoon x als het aantal counters na de activatie om het simpeler te maken.

x*(3^a) = 1000000
3^a = 1000000/x
a = 3log (1000000/x)

Nou zal x wel 9 zijn, want als ik het nu toch in een beurt wil doen is het wel nuttig de Season eerst gespeeld te hebben.

Dan is a = 15,14... En heb je dus 16 activaties nodig, oftewel 32 mana , plus de mana voor Tezzeret.

23-5-2010 16:21:00

Ik kom hier trouwens op uit.

beurt5:
in het spel liggen:
5landjes, monolith+sol ring, gilder bairn met een paradise mantle, en een doubling season.
tap 2landjes+monolith--> tezzeret komt met 8counters in het spel.
tap sol ring, en gebruik tezzerets +1 ability.
9counters dus.

Nu hebben we dus 3landjes, monolith en sol ring nog over om te tappen en al 2mana in de pool. Dit is een totaal van 10mana.
Door de gilder bairn (met mantle) en doubling season kan je voor 2mana de counters verdriedubbelen.
Dus beurt 5: 10mana over geeft 5keer verdriedubbelen:
9*3^5=2187counters.

Beurt6:
speel een landje--> totale mana opties 6land 2keer monolith 2keer sol ring=16mana=8keer.
2188counters door sol ring+monolith te untappen.
nu heb je dus 2188*3^8=14355468counters.

Volgens mij is dat de berekening.

23-5-2010 15:20:00

Ohw, jij hebt ook al wat gepost. XD
Maar ik snap even niet hoe jij hem nu hebt...
Zou wel mooi zijn als die klopt: Nog een beurt eerder. =D

23-5-2010 15:19:00

Okay. =D Dan ga ik er in dit geval van uit dat die Sol ring en monolith erbij twee keer extra is, in de eerste beurt. Later is het slechts van de Monolith, en 2 keer van de Ring.

Wel moet duidelijk zijn, voor sommigen, dat de +1 ability niet 2 counters geeft. Maar dat Tezzeret wel met 8 counters kan beginnen. (counters worden verdubbeld door effects, niet door costs)

Maar ik ga er hier wel vanuit dat ik met 4 counters begin, om het begin hetzelfde te houden (wel zo eerlijk voor de berekening)

!Ik kan nu de eerste beurt zeven keer betalen voor extra counters. De volgende beurten 'maar' zes keer.

Beurt 1 (ik kon geen gemakkelijke formule vinden voor 1 beurt, dus moet het per activatie. Ik gebruik wel steeds ''(Ans+1)+2(Ans+1)''): (4+1)+2(4+1)=15
(15+1)+2(15+1)=48
(48+1)+2(48+1)=147
(147+1)+2(147+1)=444
(444+1)+2(444+1)=1335 (bìjna 1337. XD )
(1335+1)+2(1445+1)=4008
(4008+1)+2(4008+1)=12027

Beurt twee:
(12027+1)+2(12027)=36084
(36084+1)+2(36084)=108255
(108255+1)+2(108255+1)=324768
(324768+1)+2(324768+1)=974307
(974307+1)+2(974307+1)=2922924
(2922924+1)+2(2922924+1)=8768775

Beurt drie:
-X = -1,000,000 .En je hebt nog 7768775 counters over...

O_o'

Premium lid Official Rules Advisor OB (22) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
23-5-2010 14:54:00

Sorry voor de dubbelpost, maar volgens mij heb ik hem al: In dat geval wordt het:
(4+1)*4 tot de 5e = (4+1)*1024=5120
(5121)*4 tot de 5e = (5121)*1024=5243904
2e beurt al!

Premium lid Official Rules Advisor OB (22) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
23-5-2010 14:47:00

TOP berekening Carlo(wnage)! _0_
Kun je het nog een keer berekenen als er een doubling season in het spel ligt en je met de +1 ability van Tezzeret the Seeker een Sol Ring en een Basalt Monolith Untapped? Misschien wordt het dan wel beurt !

23-5-2010 14:10:00

Ohw, wacht. Als het om Gleemax gaat kun je dus al in hem al zoeken in de zevende beurt, en 348168 counters overhouden. ^^

23-5-2010 14:08:00

Yep. En wanneer je Tezzeret hebt moet je al vijf landjes hebben. Wanner je ze dan ook nog alledrie hebt kun je er vast wel zes hebben. Dat is dus drie keer in 1 beurt verdubbelen. En dan zeggen we dat hij ook nog eens een counter per beurt erbij krijgt. dus:
(4+1)*2^3=40 (in de eerste beurt. O_o')
(40+1)*2^3=328
Derde beurt is 2632 counters...
21064...
168520...
1348168...
10785352...
86282824...
690262600...
5522100808...
Dus je hebt in de tiende beurt sinds de eerste keer al vijfbiljoenvijfhonderdtweëntwintigmiljardéénmiljoenenachthonderdacht counters... =D

Dave (15) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
23-5-2010 13:48:00

Met een Gilder Bairn erbij gaat het al makkelijker. Een Paradise Mantle eronder en je kunt voor 2 mana per keer je counters verdubbelen... Als je het verhaaltje over de rijstkorrels en het schaakbord kent weet je dat dat snel kan gaan

22-5-2010 17:27:00

Met als alt win Battle of Wits.

22-5-2010 16:12:00

Flink deckje heb je dan ;D

Oracle

Legendary Planeswalker - Tezzeret 

+1: Untap up to two target artifacts.
-X: Search your library for an artifact card with converted mana cost X or less and put it onto the battlefield. Then shuffle your library.
-5: Artifacts you control become artifact creatures with base power and toughness 5/5 until end of turn.

NederMagic FAQ

Vraag: Hoe werken Planeswalkers?
Antwoord: Dat kun je hier lezen.

Vraag: Is er een wallpaper van Tezzeret?
Antwoord: Ja, die staat hier

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

10/1/2008
The first ability can target zero, one, or two artifacts. You may activate it with no targets just to put a loyalty counter on Tezzeret.

10/1/2008
For the second ability, you choose the value of X when you activate it. You don’t look through your library until the ability resolves. (In other words, you can’t look through your library, decide what artifact card you want, and then determine what X is.) You can’t choose an X that’s greater than the number of loyalty counters on Tezzeret.

10/1/2008
The third ability affects all artifacts you control, including artifacts that are already creatures.

10/1/2008
The third ability causes artifacts you control to become creatures in addition to their other card types.

10/1/2009
A noncreature permanent that turns into a creature is subject to the “summoning sickness” rule: It can only attack, and its T abilities can only be activated, if its controller has continuously controlled that permanent since the beginning of their most recent turn.

10/1/2009
The effect from the ability overwrites other effects that set power and/or toughness if and only if those effects existed before the ability resolved. It will not overwrite effects that modify power or toughness (whether from a static ability, counters, or a resolved spell or ability), nor will it overwrite effects that set power and toughness which come into existence after the ability resolves. Effects that switch the creature’s power and toughness are always applied after any other power or toughness changing effects, including this one, regardless of the order in which they are created.

Decktips