Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Nettling Imp

Serie: Revised (3ED)

Rarity: Uncommon Revised Uncommon

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Alpha
 -
3,50    
Beta
 -
2,50    
Revised
 -
0,30    
Unlimited
 -
1,00    
Nettling Imp | Revised

Prijs:

€ 0,30

Uitverkocht
 Reactie plaatsen
21-3-2021 11:54:00

Mooi hoe hier "A particular one" en "target" door elkaar worden gebruikt. Jeugdsentiment bij dit kaartje, zat vroeger in mijn eerste deck en in mijn herinnering was hij best goed! Kleine beestjes naar mijn Sengir Vampire lokken, of de grotere beesten eerst met Icy Manipulator tappen. Had ook mooie synergie met Royal Assassin .

15-2-2011 18:48:00

1. Je tapt mage, "tap imp" gaat de stack op.
2. Tegenstander reageert met Icy manipulator activeren.
3. Icy resolved en tapt de al getapte mage nogmaals. (doet niets).
4. "tap imp" resolved en tapt de imp.

15-2-2011 17:32:00

Tijdens beurt van tegenstander tap ik Nettling imp met blinding mage. Wat gebeurt er dan als mijn tegenstander met Icy mijn blinding mage tapt in respons? Dat resolvet eerst, mr resolvet dan ook nog het tap effect van blinding mage op nettling imp?

15-2-2011 14:05:00

Removal is meestal de manier om ergens vanaf te komen. Swords erop gooien is misschien zonde, maar je beesten laten afslachten terwijl je StP vasthoudt ook. Of speel slechtere removal, zodat het minder verspilling is.

Of je kan je op de Icy Manipulator focusen, een losse imp is irritant, maar minder dodelijk. Disenchant, Kor Sanctifiers, Gate to Phyrexia (ok, die is iets minder), genoeg opties.

Verder kan je ook nog omslachtig doen; Absolute Grace maakt alles imp-proof, net als Privileged Position of zelfs Conspiracy .

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
15-2-2011 13:58:00

Wat LotZ zei:

Als je zelf een Blinding Mage/Icy Manipulator hebt liggen kan je de imp tappen in de tegenstanders beurt, dan kan hij niet meer tappen in jouw beurt.

15-2-2011 13:51:00

oke, maar hoe geraak ik dan wel van dit vervelende beestje af? Ik speel met . Enkel met removals? Ook zo zinloos om een Swords to Plowshares hier aan te verspillen .



15-2-2011 13:15:00

Activated abilities bestaan uit [cost]:[effect]. [cost] zijn de kosten die je betaalt om de ability te activeren, [effect] is het resultaat van de ability (hier het aanvalsbevel). Alleen het effect van de ability gaat de stack op, de cost niet. Net als bij een gewone spell; Je betaalt eerst de mana/overige costs, en pas daarna gaat de spell de stack op en mag men reageren.

Je tegenstander tapt de imp om zijn ability te activeren, waarna het effect (beveel aan te vallen) de stack op gaat. Pas daarna mag je reageren. De imp is dan al lang getapt, dus heeft het geen zin meer om nog te proberen hem te tappen.

15-2-2011 12:51:00

@xander

maar als je de stack van bovenaf afwerkt dan tapt m'n blinding mage toch eerst de imp, waardoor de imp niet meer kan tappen om de blinding mage kapot te maken?

15-2-2011 12:45:00

ja als ik m'n frost titans in het spel krijg dan tap ik die icy onmiddelijk

15-2-2011 12:18:00

Als je zelf een Blinding Mage/Icy Manipulator hebt liggen kan je de imp tappen in de tegenstanders beurt, dan kan hij niet meer tappen in jouw beurt. Anders kan je misschien voor beesten met enter the battlefield triggers gaan.

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
15-2-2011 12:13:00

Je hebt er dan voor gezorgd dat hij niet aan kan vallen.

Helaas staat het destroy-gedeelte alleen los van het feit of hij aan kon vallen of niet.

Als hij niet aangevallen heeft, wordt hij ge-destroyed. Ook als hij niet aan kon vallen.

Zie ook de ruling:

"The creature is destroyed if it does not attack because it simply can't do so legally."

15-2-2011 12:07:00

Volgens mij heb ik het door

Als m'n tegenstander in mijn beurt besluit om met icy te tappen en nettling imp te gebruiken kan ik wel in respons met blinding mage tappen?

Dan ziet de stack er als volgt uit

top
Blinding Mage tapt {nettling imp}
Nettling Imp forced Blinding Mage om aan te vallen
Icy Manipulator tapt {=blinding mage)
bottom

dus dan overleeft m'n blinding mage het door de imp te tappen, maar wordt wel zelf getapt door icy manipulator na het resolven?

15-2-2011 10:53:00

hoe hou je deze in combo met icy manipulator tegen?

Heb het nu al een paar keren meegemaakt. Ik hou geen creatures levend want van zodra de summoning sickness voorbij is wordt die getapt met Icy Manipulator en vervolgens afgemaakt met deze.

Kan je met Blinding Mage {=nettling im} eerst niet tappen vooraleer de tegenstander met icy de combo doet? Als het jouw beurt is heb je toch prioriteit?

Oracle

Creature - Imp 1 / 1

T: Choose target non-Wall creature the active player has controlled continuously since the beginning of the turn. That creature attacks this turn if able. Destroy it at the beginning of the next end step if it didn't attack this turn. Activate this ability only during an opponent's turn, before attackers are declared.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Commander

Officiele rulings

10/4/2004
If the Imp leaves the battlefield before the end of the turn, the creature still is destroyed.

10/4/2004
You can use this effect on a creature you know won’t be able to attack. For example, you can use it on a tapped creature.

10/4/2004
The creature is destroyed if it does not attack because it simply can’t do so legally.

9/20/2013
If a turn has multiple combat phases, the ability can only be activated before the beginning of the declare attackers step of the first combat phase in that turn.

Decktips