Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Venser vs Koth (VVK)
Serie | Normaal | Foil | ||
Scars of Mirrodin | 2,50 | 14,95 | ||
Venser vs Koth | 6,95 |
Prijs:
€ 6,95
Andere versie wel op voorraad.
Bedankt voor het uitgebreide antwoord!
@Bauke: Hier gaat het dus mis:
"Als iemand deze kaart speelt en de tegenstander speelt een lightning bolt op hem ..."
Je tegenstander moet op zijn beurt wachten. Pas als jij priority passt, mag hij reageren. Maar jij bent de actieve speler, dus jij krijgt als eerste priority als iets ge-resolved is, dus jij krijgt als eerste de kans om een ability van Koth te activeren.
En verder legt Tom het prima uit.
@Leslie: Ik zie het net , had ook gewoon op de site van WotC moeten kijken i.p.v. een of ander forum. D'oh.
De tegenstander moet eerst priority krijgen. Als je deze speelt en meteen +1 gebruikt krijgt je opponent niet optijd de kans om er een bolt op te gooien voor hij naar 4 loyalty gaat. De +1 in namelijk een cost die betaald moet worden voor de ability op de stack gaat en priority over gaat naar je tegenstander.
Stel dat je na het casten van Koth nog een creature speelt kan je opponent wel in reactie (op het casten van de creature) een bolt op Koth spelen. Dan kan jij niet tijdig reageren omdat je Planeswalker abilities alleen op sorcery speed kan activeren.
Echelon, wat een onzin! Planeswalker abilities zijn áltijd op sorcery speed. Je kan nooit reageren op een Lightning Bolt met een ability van bijvoorbeeld Koth of the Hammer, ook niet in je eigen 1st of 2nd main phase. Boven mij wordt uitgelegd hoe het wél kan dat een planeswalker een Lightning Bolt kan overleven.
Dus de vraag is of abilities van planeswalkers op instant-speed of sorcery-speed gaan..?
Die gaan op instant-speed, dus kun je op de Lightning Bolt reageren . Enige jammere is dat de abilities alleen in je eigen beurt gebruikt mogen worden. Je kunt hem dus alleen in je eigen beurt redden van een Lightning Bolt .
Als iemand deze kaart speelt en de tegenstander speelt een lightning bolt op hem gaat ie toch gewoon naar de graveyard? Of kun je nog snel een loyalty counter er op zetten zodat hij het overleeft?
trok deze paar dagen geleden foil uit een pakje, happy me
Sinds vanavond omgedoopt tot 'Kots uit de Emmer'.
Lijkt toch erg op een goblin vind ik ..
Nee, geen Goblin, een rood groene dude.
Een goblin? Eindelijk!
Domri Rade: hier
Rod/groen meen ik
welke kleuren is Domri dan?
Legendary Planeswalker - Koth
+1: Untap target Mountain. It becomes a 4/4 red Elemental creature until end of turn. It's still a land.
-2: Add R for each Mountain you control.
-5: You get an emblem with "Mountains you control have ‘T: This land deals 1 damage to any target.'"
Vraag: Wallpaper?
Antwoord: Jep, hier
Vraag: Hoe werken Planeswalkers?
Antwoord: Dat kun je hier lezen.
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
1/1/2011
Emblems behave similarly to enchantments: They have an ability that, in a general sense, continually affects the game. The primary difference between them is that emblems aren’t permanents and don’t exist on the battlefield. Nothing in the game can remove an emblem, simply because no other spell or ability references them. Once you get an emblem, you keep it for the rest of the game. Emblems have no color, name, card type, or other characteristics beyond the listed ability.
1/1/2011
Koth’s first ability can target any Mountain, including an untapped Mountain and/or a Mountain another player controls.
1/1/2011
If Koth’s first ability animates a Mountain that came under your control that turn, it will have “summoning sickness” and be unable to attack. It will also be unable to be tapped to activate an ability with the T symbol in its cost, such as the Mountain’s mana ability or the ability granted to it by Koth’s emblem.
1/1/2011
Loyalty abilities can’t be mana abilities. Koth’s second ability uses the stack and can be countered or otherwise responded to. Like all loyalty abilities, it can be activated only once per turn, during your main phase, when the stack is empty, and only if no other loyalty abilities of this permanent have been activated this turn.
1/1/2011
Koth’s emblem grants an activated ability to each Mountain you control at any given time for the rest of the game. It will continuously check which permanents you control are Mountains to determine what has the ability. For example, a Mountain that comes under your control later in the game will have the ability, while a Mountain you controlled at the time the emblem was created, but that later came under the control of another player, will no longer have the ability.
Decktips