Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Koth of the Hammer

Serie: Venser vs Koth (VVK)

Rarity: Mythic Venser vs Koth Mythic

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Scars of Mirrodin
 8
2,50
 -
14,95
Venser vs Koth
 -
6,95    
Koth of the Hammer | Venser vs Koth

Prijs:

€ 6,95

Uitverkocht

Andere versie wel op voorraad.

 Reactie plaatsen
28-9-2010 18:23:00

yay, nu al prijsdaling! big smile

28-9-2010 12:16:00

Deze + 2 Throne of Geth of een vriendje en gelijk voor 4 mana al je moantains pingers maken big smile

28-9-2010 08:26:00

nieuwe dual 2011: koth vs venser. zou mij niets verbazen!

28-9-2010 07:01:00

Nouja, dit is een zeer goede walker.

Maar de set gaat nog veel gedraft worden etc, dat zorgt er allemaal voor dat er over een paar maanden ruim genoeg van zijn, waardoor zijn prijs gewoon zakt. (was anders geweest als dit in de laatste expension zat)

28-9-2010 06:57:00

Precies!
Wees blij! In dat Duel Deck zitten heel veel nuttige kaarten die ruim inzetbaar zijn. Er zitten zelfs 2! PWs in, waarvan er 1 zeer breed inzetbaar is.

Deze kaart is veel te beperkt om 40 aurei te kosten, maar er zullen vast weer opgewonden mensen zijn die hun geld bij mekaar schrapen om een kaart te bemachtigen.
Overigens om er vervolgens na een jaartje achter te komen dat deze kaart net onder de 10 aurei komt te staan (ik schat zijn lot iets hoger iin dan van de Chandraatjes, waar je helemaal niks aan hebt).

27-9-2010 22:43:00

Waarom eerst blij zijn, en nu niet meer??

Snap ik niet. Eerst was je blij, nu merk je dat de kaart meer waard is dan je dacht, en nu ben je niet blij. Ben dan blij voor die anderwinking smile

En jij was eerst ook tevreden, dus blijf dat dan ook. Een kaart is net zoveel waard als jij dat vind, in jouw geval dus 2 leuke decks die gebalanceerd zijn, en waarschijnlijk meer speelplezier opleveren dan koth alleen.

Kort: Ben blij!!

27-9-2010 22:28:00

kwam ik er nog een beetje normaal van af gelukkig .. big smile
maar toch doet het pijn om die waarde zo hoog te zien .. tongue smile

27-9-2010 21:13:00

Deze moet in specifieke decks die om de kaart gebouwd zijn. Zal inderdaad nog wel dalen.

Daarnaast wordt deze set tot aan juli (M12) nog gedraft. Aanbod zal dus ook omhoog gaan.

27-9-2010 20:26:00

ach ik denk dat ie nog wel redelijk wat gaat dalen hoor

27-9-2010 20:19:00

argh...

*delete previous comment*

sad smilesad smilesad smile

27-9-2010 15:11:00

O-M-G! Ik hoop dat ik deze uit mijn box ga trekken want anders moet ik vervanging gaan zoeken in mijn rood (budget)deckje.. O-M-G!

26-9-2010 20:07:00

@shai, wat op zich wel leuk kan zijn is dat je een emblem krijgt en dat koth dus niet meer hoeft te leven, kortom: de nachtmerrie van control. En het schijnt dat wit blauw nogal populair is?

26-9-2010 16:53:00

@ shai , ga je bij alle kaarten zo'n verhaal plaatsen spannend winking smile

26-9-2010 16:15:00

Wat een genuanceerd antwoord op mijn boude uitspraken.

26-9-2010 15:08:00

De ene persoon kraakt deze kaart af, de andere vind deze helemaal geweldig. Ik zelf zit er een beetje tussen in.

Een aantal belangrijke puntjes in mijn ogen zijn:

1. Hij heeft mountains nodig en zal dus over het algemeen in een mono-rood deck gespeeld moeten worden. Is dit erg? Nee, maar het is wel degelijk een restrictie waardoor ik - als niet-mono-rood-speler - deze planeswalker niet snel zelf zou spelen.
2. Hij kan zichzelf niet verdedigen. Dit is niet direct nodig aangezien hij al snel op 4 staat en bovendien speel je waarschijnlijk een hoop burn, maar zodra de tegenstander daadwerkelijk een board positie krijgt, dan is Koth ineens lang zo interessant niet meer.
3. De +1 ability kan leuk zijn, maar kan tevens extreem gevaarlijk zijn. Het is leuk om van je berg een 4/4 te maken, maar je zorgt er tevens voor dat een Doom Blade óók een soort instant-speed {=sink hole} wordt. Dit hoeft geen probleem te zijn, maar ook rood heeft mana nodig! En aangezien dit de enige manier is om Koth op te laden...
4. Z'n -2 ability is werkelijk geweldig. Ik zie het al voor me T5: Koth, -2, Inferno Titan. Hier kunnen een hoop leuke dingen mee gedaan worden. 10 mana tot je beschikking hebben in beurt 5 kan bijvoorbeeld een hele grote Fireball zijn of erger. Echter, de vraag is wel of je in mono rood deze mana nu echt nodig hebt.
5. Z'n -5 ability is een killer waarmee je al snel 5 damage per beurt kan pingen. Tel hierbij de gebruikelijke snelheid van rood op en ik zie een snelle finish na de -5.


Dus, is dit een goede walker? In mijn ogen is het zeker een goede walker, maar helaas zijn er genoeg situaties te bedenken die hem voor mij (en vermoedelijk voor verschillende andere mensen) onbruikbaar maken.

Oracle

Legendary Planeswalker - Koth 

+1: Untap target Mountain. It becomes a 4/4 red Elemental creature until end of turn. It's still a land.
-2: Add R for each Mountain you control.
-5: You get an emblem with "Mountains you control have ‘T: This land deals 1 damage to any target.'"

NederMagic FAQ

Vraag: Wallpaper?
Antwoord: Jep, hier

Vraag: Hoe werken Planeswalkers?
Antwoord: Dat kun je hier lezen.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

1/1/2011
Emblems behave similarly to enchantments: They have an ability that, in a general sense, continually affects the game. The primary difference between them is that emblems aren’t permanents and don’t exist on the battlefield. Nothing in the game can remove an emblem, simply because no other spell or ability references them. Once you get an emblem, you keep it for the rest of the game. Emblems have no color, name, card type, or other characteristics beyond the listed ability.

1/1/2011
Koth’s first ability can target any Mountain, including an untapped Mountain and/or a Mountain another player controls.

1/1/2011
If Koth’s first ability animates a Mountain that came under your control that turn, it will have “summoning sickness” and be unable to attack. It will also be unable to be tapped to activate an ability with the T symbol in its cost, such as the Mountain’s mana ability or the ability granted to it by Koth’s emblem.

1/1/2011
Loyalty abilities can’t be mana abilities. Koth’s second ability uses the stack and can be countered or otherwise responded to. Like all loyalty abilities, it can be activated only once per turn, during your main phase, when the stack is empty, and only if no other loyalty abilities of this permanent have been activated this turn.

1/1/2011
Koth’s emblem grants an activated ability to each Mountain you control at any given time for the rest of the game. It will continuously check which permanents you control are Mountains to determine what has the ability. For example, a Mountain that comes under your control later in the game will have the ability, while a Mountain you controlled at the time the emblem was created, but that later came under the control of another player, will no longer have the ability.

Decktips