Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Venser vs Koth (VVK)
Serie | Normaal | Foil | ||
Urzas Destiny | 1,00 | 1,50 | ||
Venser vs Koth | 0,40 |
Prijs:
€ 0,40
Dat werkt. Het zijn allemaal losse triggers, dus voor iedere trigger kan je een creature bouncen.
Stel ik speel Sigil of Sleep op Nekusar, the Mindrazer en mijn tegenstander moet 4 kaarten trekken. Dan doet Nekusar dus 1 damage voor elke kaart die getrokken wordt (4 damage dus). Mag ik dan dus ook 4 creatures van die player naar zijn hand sturen?
Jep. Je moet.
Er staat namelijk geen 'May' dus de bounce is verplicht zolang er een legaal target is.
Ben je met deze kaart verplicht een beest van je tegenstander te bouncen, als hij er een heeft? Als mijn tegenstander bijvoorbeeld alleen eem Mulldrifter heeft die ik eigenlijk niet wil bouncen, moet het dan toch?
Sorry, net mijn antwoord al bij Hypnotic Specter gelezen
dat dachten we al, thx Xander.
Nee, want redirection is een replacement effect.
De schade wordt daardoor aan de planeswalker gedaan *in plaats van* de player. De player heeft dus nooit schade gekregen.
Dus kan Sigil of Sleep ook nooit triggeren.
Als deze op een Razorfin Hunter ligt, en ik target de player, om vervolgens de schade naar een van zijn planeswalker te redirecten, moet mijn tegenstander dan nog een creaturecard naar zijn hand terug nemen?
Merk op dat Simic Guildmage alleen aura's kan verplaatsen naar permanents met dezelfde controller: je tegenstander kan de Sigil dus alleen verplaatsen naar een van jouw andere creatures en niet naar de zijne.
gebeuren de effecten echter andersom, dus jij schiet en hij verplaatst als reactie je aura dan gaat het bouncen niet meer door omdat op het moment dat jouw schieteffect van de stack komt het aura er niet meer op ligt en er dus geen bounceeffct op de stack gaat.
er gebeurt niet heel veel boeiends met de stack. hij legt het effect of de stack dat je aura verplaatst en jij legt dan het effect erop z'n beest te bouncen. en daarna gebeurt dat allebei. z'n beest gaat eerst terug, maar voor dat verplaatsen staat er nergens dat het beest nog in het spel moet zijn om het door te laten gaan dus dat gebeurt daarna ook gewoon.
sorry van de linkjes =
Ik denk het nu wel te begrijpen, maar hoe zit dit nu precies met het stack verhaal?
Ja, maar de Sigil wordt dan nog wel verplaatst.
ik heb een Prodigal Sorcerer met daarop een Sigil of Sleep, mijn tegenstander speelt Simic Guildmage en wil mijn sigil op een ander creature leggen kan ik voor hij dat doet zijn beest naar zijn hand schieten?
Linkjes graag! Nu even voor je gedaan. - Magnus
Kijk altijd naar de Oracle text onderaan de kaart, daar staat wat het is en wat het doet. Enchant Creature cards, zijn allemaal Aura's geworden, dit geld dus ook voor Sigil of Sleep.
Enchantment - Aura
Enchant creature
Whenever enchanted creature deals damage to a player, return target creature that player controls to its owner's hand.
Legal in: Vintage, Legacy, Commander
Decktips