Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Venser, the Sojourner

Serie: Venser vs Koth (VVK)

Rarity: Mythic Venser vs Koth Mythic

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Scars of Mirrodin
 -
11,95
 -
24,95
Venser vs Koth
 -
11,95    
Venser, the Sojourner | Venser vs Koth

Prijs:

€ 11,95

Uitverkocht
 Reactie plaatsen
28-9-2010 14:19:00

het komt voornamelijk doordat handelaren wel hun geld uit de dozen moeten halen. en aangezien de mythics minder voorkomen moeten ze duurder. de gemiddelde prijs per set is bijna altijd gelijk. gewone rares zijn gewoon nog maar weinig waar in tegenstelling tot vroeger. het is echt geen vetpot hoor boosters opentrekken.

28-9-2010 14:11:00

Denk dat nog wel het belangrijkste voor nieuwe mythics is:
- Mensen zijn bang dat ze later te veel moeten betalen.

Doordat Baneslayer in enkele weken van 12,50 naar 40 schoot en Jace 2.0 van 25 naar 60 is men nu bang dat als ze een kaart niet gelijk regelen dat ze later te veel moeten betalen voor een kaart.
In het geval van Gideon gebeurde dit (Schoot ook omhoog), maar die daalt nu omdat het aanbod de vraag overstijgt. Hij blijkt toch niet zoveel gespeeld en is eigenlijk alleen goed in Standard.

Maar dit is geen Baneslayer of Jace 2.0.
Baneslayer had het probleem van product tekort. M10 was de snelst uitverkochte set die ik ooit heb meegemaakt.

En worldwake was een set waar weinig mee gedraft is en waar alleen de Jace de dood terug betaalde. Men kocht daarom geen dozen meer.

Scars daarentegen zal tot aan juli volgend jaar geopend worden, de mythics in deze set zie ik daardoor echt niet hun waarde behouden.

28-9-2010 12:18:00

Dat "Proliferate" doet het hier misschien ook wel leuk mee.
Gewoon extra counters dan is de laaste niet zo heel moeilijk meer lijk mij.

28-9-2010 08:59:00

mishien een leuke combo met Sunblast Angel

28-9-2010 08:35:00

ik denk dat die extra prijsstijging komt door een danwelniet de volgende dingen
A: het is idd een planeswalker
B: hij is net uit, wat hij precies in toernooien e.d. gaat doen is nog niet bekend dus maar blijkbaar is er wel aardig wat vraag naar
C: Mythic rarity
D: De casual formats (sidestaar naar Coat of Arms)

28-9-2010 06:53:00

Wat mij opvalt is dat iedereen bij een bepaalde PW wel opmerkingen heeft waarom de kaart niet in bepaalde formaten voldoet. Voor mij persoonlijk is Legacy het enige relevante formaat, want dat formaat behoudt zijn waarde. Kortom, als een kaart goed is in Legacy heeft het zin voor mij om hem te bemachtigen (naast antuurlijk eerst het feit of ik die kaart leuk en mooi vind en technisch kan gebruiken uiteraard).

Nu is er legio commentaar bij Koth of the Hammer (o.a. van mijzelf) en bij deze PW zijn ook een paar mensen sceptisch over de waarde en/of toepasbaarheid van de kaart.

Als die PW's alleen in speciale decks gespeeld kunnen worden (al dan niet monorood in het geval van Koth of casual/EDH in het geval van Venser), waarom zijn die kaarten dan 30 - 40 aurei?
ALs het nut zo beperkt is, waarom staan deze knakkers dan niet gewoon op 10 aurei om maar wat te noemen?
Is iedereen (of een grote meerderheid) dan zoooooooooooooo PW-geil?

Jaap (9) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
27-9-2010 22:07:00

Wat dus niet kan omdat je die permanent niet 'owned', slechts controlled.

27-9-2010 22:03:00

Misschien beter lezen voor je me wilt verbeteren?

Ik quote:
"daarna gebruik zijn eerste ability op de perm. die je ent overgenomen hebt"

27-9-2010 21:56:00

@Erik

Daarom blink je ook de Reins, je mag de overgenomen creature toch niet blinken.

Mischien dat hij oke gaat worden in WU planeswalker control met Jace's/Elspeth en dat je de + ability kan gebruiken als de counters omlaag gaan.

27-9-2010 17:21:00

"daarna gebruik zijn eerste ability op de perm. die je net overgenomen hebt"

- Dit kan niet eens vanwege "target permanent you own"

27-9-2010 16:22:00

Voor mij is het simpel. Dit is gewoon een casual/edh kaart meer niet. Misschien zo nog 1 of andere broken combo in T2 maar da is het dan ook wel.

Misschien wel leuk om bijna doodgebashte planeswalkers terug hun counters te geven ofzo, of Decree of Silence. Maar dit zijn natuurlijk dingen voor edh en dergelijke...

27-9-2010 13:49:00

tegenstander in de derde beurt:"Ik doe ff deze combo en jij bent nu dood mits je niks ertegen doet."

jij:"Maar heb je de Venser in mijn hand al berekend?"

Tegenstander:"Wat?"

27-9-2010 13:31:00

Maar deze kaart doet niets in legacy.. waarom zouden decks hier dan niet op berekend zijn?

27-9-2010 13:23:00

Meh, roep dat niet te hard hoor. Venser kan zorgen voor een boel consistentie, en dat kan een boel Legacy decks opbreken. Veel decks zijn op dit soort kaarten niet berekend.

Oracle

Legendary Planeswalker - Venser 

+2: Exile target permanent you own. Return it to the battlefield under your control at the beginning of the next end step.
-1: Creatures can't be blocked this turn.
-8: You get an emblem with "Whenever you cast a spell, exile target permanent."

NederMagic FAQ

Vraag: Wallpaper?
Antwoord: Ja, hier

Vraag: is dit de kaart van de dag geweest?
Antwoord: yep!

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

1/1/2011
Emblems behave similarly to enchantments: They have an ability that, in a general sense, continually affects the game. The primary difference between them is that emblems aren’t permanents and don’t exist on the battlefield. Nothing in the game can remove an emblem, simply because no other spell or ability references them. Once you get an emblem, you keep it for the rest of the game. Emblems have no color, name, card type, or other characteristics beyond the listed ability.

1/1/2011
The first ability can target any permanent you own, including those another player controls.

1/1/2011
If the first ability exiles a token, that token will cease to exist. It won’t return to the battlefield.

1/1/2011
A permanent exiled by the first ability will return to the battlefield under your control at the beginning of the next end step even if you no longer control Venser at that time.

1/1/2011
Venser’s second ability doesn’t lock in what it applies to. That’s because the effect states a true thing about creatures, but doesn’t actually change the characteristics of those creatures. As a result, all creatures can’t be blocked that turn, including creatures you don’t control, creatures that weren’t on the battlefield at the time the ability resolved, and creatures that have lost all abilities.

1/1/2011
Venser’s last ability creates an emblem with a triggered ability. The emblem is the source of the triggered ability. Because emblems are colorless, you can target permanents with protection from white or from blue, for example, with the triggered ability.

1/1/2011
Whenever you cast a spell, the emblem’s ability triggers and goes on the stack on top of it. It will resolve before the spell does.

1/1/2011
If you control more than one such emblem, each one’s ability will trigger separately whenever you cast a spell.

Decktips