Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Flayer of the Hatebound

Serie: Dark Ascension (DKA)

Rarity: Rare Dark Ascension Rare

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Commander 2019
 8
0,50    
Dark Ascension
 -
0,40
 -
1,25
Flayer of the Hatebound | Dark Ascension

Prijs:

€ 0,40

Uitverkocht

FOIL 

€ 1,25

Uitverkocht

Andere versie wel op voorraad.

 Reactie plaatsen
Premium lid NederMagic Rules Advisor Torak (23) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
27-4-2017 17:25:00

Oja, natuurlijk. Altijd op de details blijven letten...

Bedankt voor je alertheid en daarmee de correctie.

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
27-4-2017 13:55:00

Ja, klopt.

Zie ook de rulings: "If you cast a creature card from your graveyard, that card will be put on the stack before entering the battlefield. Flayer of the Hatebound won't trigger."

27-4-2017 13:47:00

Volgens mij werkt dit niet met Gravecrawler als je die cast vanuit je graveyard, want dan gaat de kaart eerst van de graveyard naar de stack, en dan van de stack naar de battlefield. Vandaar ook de extra wording bij Prized Amalgam.

Premium lid NederMagic Rules Advisor Torak (23) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
26-4-2017 17:38:00

En wat dacht je van Gravecrawler ipv Bloodghast?

(Je moet dan nog wel een tweede zombie hebben. Dat zou een van twee bivengenoemde kunnen zijnm)

Premium lid Ries (11) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
26-4-2017 15:39:00

Lijkt haast wel te goed te werken, stel je speelt Buried Alive, zoekt 3 maal Bloodghast, sac ze met Phyrexian Altar oid, en je kunt bij het spelen elk landje standaard 6 schade doen divided to player of creatures. Maargoed, dank voor je bevestiging

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
26-4-2017 15:34:00

Ja. Waarom twijfel je, als ik vragen mag?

Premium lid Ries (11) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
26-4-2017 15:17:00

werkt dit ook met Bloodghast?

27-6-2016 18:28:00

is wel fijn met Phyrexian Altar en nog een of ander kaartje om +1/+1 counters eraf te halen

19-8-2015 14:07:00

Ik neem aan dat je met "speelt" bedoeld dat je de 2e vanuit je GY in het spel legt met een Reanimate effect. Als je hem speelt, ook vanuit de GY, gaat hij eerst op de stack, dus hij betreed dan niet vanuit de GY de battlefield, maar vanaf de stack.
Klein detail, wat wel een groot verschil uit kan maken. =)

De official ruling:

22-1-2011 If you cast a creature card from your graveyard, that card will be put on the stack before entering the battlefield. Flayer of the Hatebound won't trigger.


/nitpick mode off

19-8-2015 12:39:00

Ook wel nice is dat ook zonder hulp van andere kaarten kun je al 19 damage schieten op een speler als je 1 Flayer op het battlefield hebt en je speelt een 2e.

Komt in het spel -> 2x 4 damage, 1 daarvan op een flayer, ander op speler
flayer gaat dood en komt terug met undying -> 2*5damage, 1 daarvan op de andere flayer, ander op speler.
flayer gaat dood en komt terug met undying -> 2*5damage op speler.

Er van uitgaande dat je tegenstander geen lifegain of andere fratsen heb je dan toch meestal wel gewonnen, zeker als je bij het spelen van de eerste falyer ook op zijn leven schoot

19-8-2015 11:28:00

Ja, dat merkte ik, uitermate vaag, dat Skype het wel deed, maar de rest niet. Maar ok, probleem opgelost en volledig antwoord op de vraag over Flayer is gegeven. xD

19-8-2015 11:19:00

Ziggo werd geraakt door een DDoS aanval, was niet hun schuld. Komt er in het kort op neer dat alles dat een IP adres nodig heeft niet meer werkt.

Skype werkte dus bv nog wel.

19-8-2015 09:32:00

Ik wilde mijn bericht nog even aanpassen maar Ziggo zei "nee! DNS storing voor de rest van de avond!" (wat dat ook maar mag inhouden, het betekende iig dat ik geen internet had) Dus dan nu maar.

Ik begon over de last known information omdat die word gebruikt voor de 2 over gebleven triggers van de eerste set van 4, die je krijgt wanneer de 2 Flayers de Battlefield betreden met Victimize, mochten die nog op de stack liggen nadat je ze zichzelf of elkaar laten afschieten en dus opnieuw laat terugkomen.

18-8-2015 20:45:00

Ja, ze zien elkaar terugkomen.
En ja, ze doen dan 28 schade wanneer je ze elkaar laat afschieten.

In totaal creëer je 8 triggers, waarvan er 4 voor 4 schade zijn, en 4 van 5, en aangezien je er 2 van 4 hebt gebruikt om elkaar stuk te schieten, hou je 28 schade over.
De power van de flayer word gecontroleerd tijdens het resolven, en als hij niet meer in het spel is tijdens het resolven, word last known information gebruikt, en de last know info zegt dat hij 4 power had.

18-8-2015 19:54:00

Als ik een Victimize gebruik om 2 flayer of the hatebound tegelijk terug te halen. Dan zien ze elkaar toch in het spel komen? Kan ik dan 16 schade ergens op gooien. Of 28 als ik me flayers ook zichzelf 1x laat neerschieten?

Oracle

Creature - Devil 4 / 2

Undying (When this creature dies, if it had no +1/+1 counters on it, return it to the battlefield under its owner's control with a +1/+1 counter on it.)
Whenever Flayer of the Hatebound or another creature enters the battlefield from your graveyard, that creature deals damage equal to its power to any target.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

1/22/2011
Flayer of the Hatebound’s last ability will trigger even if a creature enters the battlefield from your graveyard under another player’s control.

1/22/2011
The creature that entered the battlefield from your graveyard deals damage equal to its current power (including any +1/+1 counters it entered the battlefield with) to the target permanent or player. If it’s no longer on the battlefield when the ability resolves, its last known existence on the battlefield is checked to determine its power.

1/22/2011
Flayer of the Hatebound is the source of the ability, but it may be another creature that is the source of the damage. If a black creature enters the battlefield from your graveyard, the ability could target a creature with protection from black, although the damage will be prevented. It couldn’t target a creature with protection from red.

1/22/2011
Since damage is dealt by the creature, abilities like lifelink and deathtouch are taken into account, even if the creature has left the battlefield by the time it deals damage.

1/22/2011
If you cast a creature card from your graveyard, that card will be put on the stack before entering the battlefield. Flayer of the Hatebound won’t trigger.

Decktips