Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Grafdigger’s Cage

Serie: Dark Ascension (DKA)

Rarity: Rare Dark Ascension Rare

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Core Set 2020
 -
2,25
 -
5,95
Dark Ascension
 8
2,50
 -
19,95
Modern Masters 2017
 1
2,50
 -
11,95
Grafdigger’s Cage | Dark Ascension

 Op voorraad 

€ 2,50 (8x)

 Kopen

FOIL 

€ 19,95

Uitverkocht

Veilig betalen met iDeal

 Reactie plaatsen
19-1-2012 17:51:00

Ik speel ook legacy, en ik ben er wel blij mee

19-1-2012 17:46:00

Ik kan maar 1 ding zeggen, en dat is wat tot nu toe al zoveel gezegd is...

LAME...LAME...LAME...

Ik speel Legacy en deze moet gewoon gebanned worden . (punt uit)

19-1-2012 14:10:00

@sander, het was mijn bedoeling om aan te geven, hoe veel inpact 1 enkele kaart teweeg kan brengen, niet dat het een counter hiervoor is. alles kan gecounterd worden, removed worden, het gaat er alleen om dat jij de juiste middelen op het juiste moment hebt.

19-1-2012 12:24:00

"Nee, even serieus. Ik denk dat de decks die deze omzeilen deze altijd MB zullen spelen, hij haalt zoveel neer.. "

Lol, heb jij een legacy toernooi gespeeld Crusifix? Speel er maar gerust 4, dan pak je een hand van 7 kaarten met deze erin, denk je "oh Nice!", en speel je tegen Merfolk en ben je zo goed als gemulligand. En dan is de eerste kaart die je pakt: Een Grafdigger’s Cage! Nice deck.
Nee dit is geen mainboard waardige kaart. En in legacy, de decks die er echt door geraakt worden zijn NO RUG, reanimator en dredge. Dredge kan niet van deze kaart winnen en 90% van de spelers in legacy vindt dat niet erg
Reanimator zal altijd dingen als Chain of Vapor of Echoing Truth moeten inboarden, maar dat moeten ze ook tegen leylines en andere haat. Het voordeel bij deze kaart is dat ze nog kunnen counteren, of weg Thoughtseizen. Dat kan niet bij Leyline.
NO RUG, hence de letters RG, heeft prima toegang tot Ancient Grudge.
Ja het is een goede kaart die het formaat wat gaat opschudden. Maar er zijn zoveel decks die er niet door beinvloed worden. Zo ontstaan er misschien weer nieuwe decks.

19-1-2012 09:00:00

*kuch*banned*kuch*



Behalve in standard, waar deze kaart veel denk ik veel minder play zal zien dan legacy...

p.s. ik heb de hele discussie hier onder NIET gelezen, mij te lang, te lui. =p

19-1-2012 03:11:00

@alex,

1 miezerig kaartje, zijn we allemaal Mental Misstep vergeten?

19-1-2012 00:49:00

het verschil tussen deze kaart en Nihil Spellbomb, Tormod’s Crypt enz is dat die dingen eenmalig zijn en dus kun je de activatie gewoon uitlokken.
en met Leyline of the Void wat net zoals deze een permanent effect heeft is dat die 4 mana kost (om (opnieuw) te spelen) waarvan 2 zwart dus kunnen ook niet alle decks die spelen en kan dus makkelijker gebounced worden,
maar aangezien dit 1 (colorless!) mana kost en het een permanent effect heeft maakt hem IMO wel een beetje erg te goed...

19-1-2012 00:28:00

Bedankt Shai
Nu hoef ik het verhaal hoe ik over deze kaart denk niet meer te typen.
Sluit me volledig bij je aan.

19-1-2012 00:16:00

Ik zie een hoop reacties en in eerste instantie reageerde ik net zo; Dit kaartje stopt zo verschrikkelijk veel andere kaarten en vernietigd zo bepaalde decks. De vraag is; gebeurt dit wel?

Ik neem even als voorbeeld een Pod deck in standaard (werkt op Birthing Pod). Wellicht niet het beste voorbeeld, maar om mijn punt duidelijk te maken een prima voorbeeld.
Het lijkt mij duidelijk dat Grafdigger's Cage goed is tegen Pod aangezien die kaart domweg niets meer doet. Het gaat hier echter om slechts 4 van de 60 kaarten. In veel lijsten zullen de overige 56 kaarten zich weinig tot niets aantrekken van Grafdigger's Cage. De vraag is nu of men Grafdigger's Cage in gaat boarden enkel voor die 4 Birthing Pods.
Deze vraag is natuurlijk niet te beantwoorden. Het hangt er oa van af hoe gevaarlijk Pod voor die speler is en hoeveel andere manieren deze speler heeft om hier mee om te gaan. In een vacuum lijkt het mij echter niet verstandig om meerdere Cages in te boarden voor 4 Pods; het is uiteindelijk vrij zeldzaam dat je hiermee een 2-for-1 zal scoren. Zeker met het risico dat dit ding 50% van de tijd he-le-maal niets doet en like 40% van de tijd *maar* een 1-for-1 is zou ik deze niet inboarden.

Waar ik naar toe wil is dat Grafdigger's Cage welliswaar Birthing Pod ownt, maar dat het niet per sé een goede SB kaart is tegen Pod decks. Op soortgelijke wijze ownt het Green Sun’s Zenith, maar in decks die deze kaart spelen zou dit prima het enige target kunnen zijn en is het dus geen goede SB kaart. Snapcaster Mage zonder andere flashback kaarten - zelfde verhaal. En zo kan ik doorgaan.
Het is natuurlijk zuur wanneer je die kaart net op handen hebt en je tegenstander heeft dit ding liggen. Echter, wanneer het bij één kaart blijft had dit ding net zo goed een soort Counterspell kunnen wezen. Uiteraard worden de zaken anders wanneer je meerdere kaarten raapt waar Cage wat tegen doet, maar de kans is groot dat Cage dan ook daadwerkelijk een goede SB kaart was.


Ik denk daarmee dat de schade beperkt blijft bij grave-based decks als Solar Flare en Dredge en - laten we eerlijk wezen - kaarten als Nihil Spellbomb waren toch al effectief genoeg hier tegen.


Overigens kan de interactie met Trinket Mage nog wel voor one-offs van deze zorgen..

18-1-2012 22:09:00

Hahaha.. Ja hoor!

Nee, even serieus. Ik denk dat de decks die deze omzeilen deze altijd MB zullen spelen, hij haalt zoveel neer.. En tuurlijk, er kan omheengespeeld worden, maar dat kost ook weer slots (en Dredge/Andere graveyard-decks hadden al zoveel moeite met die kaarten)..

Ik zie niet veel goeds van deze kaart komen. Ook vind ik het trouwens een mooi argument over deze kaart in verband met de rest van de set! Degene die die opmerking hieronder plaatste: nice!

18-1-2012 22:05:00

@crusifix,

Ach rustig aan. 1 miezerig kaartje? Een sideboard kaart nogwel! Dus game 1 kan je zoiezo al pakken he Tis geen mental misstep.. Deze spelen is zelf ook 1 kaart minder die je helpt winnen.. We zullen wel zien maar t zal heus geen "Armageddon" van legacy zijn . En gebeurt dat wel dan krijgt ie de hammer!
Ik hoop dat ik je enigzins gekalmeerd heb

18-1-2012 21:58:00

Ik ga hier lekker nogmaals reageren.

Ik speel een mono- lijst met Æther Vial, Standstill en een dozijn Faeries (grofweg gezegd). Dat deck heeft 0,0% last van Grafdigger’s Cage, dus dat is voor mij geen reden om tegen deze kaart in te gaan. As a matter of fact, hij zou juist geweldig staan in mijn SB! Hij houdt geweldig veel tegen, dus in dat opzicht is hij geweldig.

Echter, zijn grootste voordeel is meteen ook zijn nadeel: hij gooit heel veel andere decks overhoop. Legacy zal (mits deze meteen bij de release meteen gebanned wordt) drastisch veranderen door deze kaart, iets waar ik minder blij van wordt. Mijn deck is gebouwd als opvangnet van andere decks: kaarten zijn gekozen en keuzes zijn gemaakt puur op de meta-game. Verandert die meta? Dan zal ik ook mijn deck drastisch gaan moeten veranderen, en waarschijnlijk niet ten goede. Zoals hieronder al gezegd: Legacy is duur en zal dus voor mij dan wederom duur worden.

2e punt waarom ik tegen deze kaart ben is juist het feit dat hij anderen zo tegenzit. Reanimate: awesome deck! Dredge: awesome deck (mensen die zeuren dat het niet leuk is vind ik zwak; dredge vereist enorme techniek en kennis, iets waar mensen vaak te licht over denken)! NOPRO: awesome deck! Maverick: awesome deck! Etc, etc, etc... Als deze decks straks uit elkaar vallen, hoeveel Legacy-spelers zullen dan niet gewoon Casual gaan spelen of zelfs stoppen? Legacy wordt veel gespeeld omdat mensen het leuk vinden, en mensen vinden het leuk omdat er zoveel keus en diversiteit is. Grafdigger’s Cage heeft dat doorgestreept op zijn spijlen staan.

Tsja, dat was het eigenlijk wel..

Conclusie: diversiteit is leuk, de decks zijn leuk, Grafdigger’s Cage is dat absoluut niet!

18-1-2012 21:50:00

Rond alles is heen te spelen... En ik heb ook decks die geen last hebben van deze. Waar hij zelfs niet zou misstaan als SB-kaart! Maar ik heb net flink wat neergeteld voor een deck, waarmee ik toernooien wilde gaan doen, dat alles doet wat dit kaartje niet meer toelaat. En legacy is op zich al een dure bezigheid, het is niet zo eenvoudig om zomaar even weer iets nieuws in mekaar te flansen. Toch zeker niet voor competitieve decks... Ofwel speel je gewoon burn!

18-1-2012 21:11:00

Het heeft inderdaad niets met casten te maken, maar als de kaart een creature is dan houd grafgravers kooi het wel tegen. Andere permanent cards kunnen wel gewoon vanuit de library in play komen.

18-1-2012 21:09:00

edit:

Eigenlijk heeft het wel iets cools.

Magic wordt weer ghetto. Gewoon old-skool hardcasten die beesten, geen stiekeme truukjes.

Oracle

Artifact 

Creature cards in graveyards and libraries can't enter the battlefield.
Players can't cast spells from graveyards or libraries.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

3/14/2017
If a creature card tries to enter the battlefield from a graveyard or library, it stays in its current zone.

3/14/2017
The second ability doesn’t stop players from playing land cards from graveyards or libraries since lands aren’t cast.

Decktips