Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Dark Ascension (DKA)
Serie | Normaal | Foil | ||
Dark Ascension | 2,50 | 9,95 |
Prijs:
€ 2,50
FOIL
€ 9,95
Dankje
Ja, dat werkt! Hij doet 2x damage (namelijk first strike en gewone combat damage), en beide keren triggert hij.
Maar de Stromkirk Noble krijgt wel dubbele counters wanneer ik hem combineer met Berserkers’ Onslaught?
Mvg,
Nee, helaas: ook al doet hij dubbel zo veel damage, het is nog steeds één damage event en je Stromkirk Noble triggert één keer. Zijn trigger vertelt je om één counter te plaatsen, en die wordt niet verdubbeld door de Curse, alleen door dingen zoals Doubling Season.
Krijgt mijn Stromkirk Noble twee counters wanneer mijn tegenstander damage doe?
Mvg,
Op het hoofd van je tegenstander.
kladblokje bij je hebben, naam noteren en hierop leggen en dezegewoon bij je enchantments/artifacts leggen
Alleen bij het casten kies je een speler. Als hij resolvet dan komt hij bij jezelf in het spel, 'attached' aan de speler die getarget is geweest bij het casten. Gewoon deze target onthouden dus, de player is niet targetted meer - da's eenmalig geweest. (Attached is niet hetzelfde als een target zijn.)
Zou hem gewoon bij je artifacts leggen. Lijkt mij het makkelijkste. Geen idee of daar precieze regels voor zijn. Als je hem echt aan je tegenstander wil enchanten, raad ik een niettang aan :d .
hoe moet je deze op tafel leggen? gewoon bij je in het spel of leg je hem bij de targetted player?
een aura hoort ergens op te liggen, niet?
Hmm... Curse of Bloodletting + Pyrohemia (+Vulshok Refugee) lijkt me wel een leuke basis voor een deckje.
Dat gaat helaas niet werken.
1: Combat damage mag je niet redirecten naar planeswalkers. Als je planeswalkers combat damage wil doen moet je de planeswalker aanvallen.
2: Voor noncombat damage gaat Chandra's damage waarschijnlijk ook niet verdubbeld worden. (Tenzij je tegenstander je wil helpen): Wanneer je noncombat damage aan je tegenstander zou doen zijn er 2 replacement effects actief: De Curse die de schade verdubbelt, en het eventuele redirecten naar de planeswalker.
Als er meerdere replacement effecten zijn mag de beïnvloede speler kiezen in welke volgorde die toegepast worden. Je tegenstander kan jou daardoor eerst laten kiezen of je de schade naar chandra doorstuurt voordat Curse toegepast wordt. Als je naar chandra redirect doe je geen schade meer aan de speler, dus doet Curse niets. (Als je tegenstander zelf de schade krijgt wordt het natuurlijk wel verdubbelt).
Stel ik heb een Curse of Bloodletting op tafel echanted player mijn tegenstander in een 1vs1 potje en mijn tegenstander heeft een Chandra Nalaar op tafel. Als ik aanval en word niet geblockt, mag in dan dubbele damage redirecten naar Chandra?
Blood Artist doet géén schade!
EDIT: Bah, ninja's
en waarom dan wel.
Blood artist laat de speler 1 leven verliezen daar doet deze kaart niks mee.
Enchantment - Aura Curse
Enchant player
If a source would deal damage to enchanted player, it deals double that damage to that player instead.
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
1/22/2011
Curse of Bloodletting works with any damage, not just combat damage. It also doesn’t matter who controls the source of the damage that’s being dealt.
1/22/2011
The source of the damage doesn’t change. A spell that deals damage will specify the source of the damage, often the spell itself. An ability that deals damage will also specify the source of the damage, although the ability itself will never be that source. Often the source of the ability is also the source of the damage.
1/22/2011
If more than one Curse of Bloodletting enchants the same player, damage dealt to that player will double for each one (two of them will end up multiplying the damage by four, three of them by eight, and four of them by sixteen).
1/22/2011
If multiple effects modify how damage will be dealt to the enchanted player, that player chooses the order to apply the effects. For example, Mending Hands says, “Prevent the next 4 damage that would be dealt to any target this turn.” Suppose a spell would deal 5 damage to enchanted player and that player has cast Mending Hands targeting themselves. The enchanted player can either (a) prevent 4 damage first and then let Curse of Bloodletting’s effect double the remaining 1 damage, taking 2 damage, or (b) double the damage to 10 and then prevent 4 damage, taking 6 damage.
Decktips