Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Tibalt, the Fiend-Blooded

Serie: Avacyn Restored (AVR)

Rarity: Mythic Avacyn Restored Mythic

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Avacyn Restored
 3
1,25
 -
9,95
Sorin vs Tibalt
 -
2,50    
De kaart is een FOIL.
Tibalt, the Fiend-Blooded | Avacyn Restored

 Op voorraad 

€ 1,25 (3x)

 Kopen

FOIL 

€ 9,95

Uitverkocht

Veilig betalen met iDeal

 Reactie plaatsen
27-4-2012 15:21:00

zijn grootste nadeel is denk ik niet zozeer dat je moet discarden.. maar meer dat je hem later in de game (als spelers in rood(mono?) hellbent beginnen te raken je je draw automatisch moet discarden en je dus moeilijk kan plussen

27-4-2012 15:07:00

Naja whatever De tijd zal het leren, maar nogmaals ik denk dat 1: de CA van flashback domweg beter is dan de effecten die deze gast heeft en 2: er veel betere enablers zijn voor grafbak-taferelen of madness, al was het maar dankzij de RR casting cost

NederMagic Rules Advisor G (253) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
27-4-2012 15:04:00

Heb je hem al eens getest Nik? Ik denk dat dat eerst eens moet gebeuren voordat je er daadwerkelijk over kan oordelen.

Zie Tibalt als een Walker met 2 ultimates. Hij is misschien niet zo veelzijdig als iedere andere Walker, maar wat verwacht je van CMC2?

Mocht je hem per ongeluk verkrijgen op een een of andere manier, wil ik hem best van je overnemen. Lol. d: Vind dit soort Walkers veel cooler dan de usual no-brainers. xP

27-4-2012 15:00:00

Er zijn toch genoeg dingen die je uit of richting je grafbak kunt spelen? Of ben ik nou gek?

Retorische vraag eigenlijk, hehehe...

27-4-2012 15:00:00

Er zijn toch genoeg dingen die je uit of richting je grafbak kunt spelen? Of ben ik nou gek?

27-4-2012 14:59:00

Maar hoezo schopt ie dan kont? Ik vind hem als enabler niet beter dan pak 'em beet een Wild Mongrel aangezien zijn effecten gewoon niet zo goed zijn

27-4-2012 14:57:00

Oh, ik noemde Madness omdat ik het in eerdere posts niet terug las.

Ja, er kleven nogal wat nadelen aan deze walker, maar zoals anderen al eerder hebben aangegeven: in het juiste deck schopt ie echt wel kont!

Later in een game kan ie alsnog van grote waarde blijken te zijn.

En ff kijken wat RTR gaat brengen voor de T2-liefhebbers..... misschien dat dan blijkt hoe krachtig ie is in T2....

27-4-2012 14:30:00

Het klinkt allemaal wel leuk en het zal ook best iets doen, maar het punt is gewoon dat deze boy niet genoeg doet om hem te gebruiken voor madness/flashback. Ik voer liever een kaart aan een Wild Mongrel dan dat ik een gok neem met deze kwast voor madness en ik vind doorgaans de ingebouwde CA die je van flashback krijgt (een kaart twee keer kunnen spelen) veel beter dan de slappe effecten van Tibalt.

Als je nu naar iets goeds toe zou werken, soit, misschien was het dan de moeite waard maar vooralsnog zit je drie beurten op een houtje te bijten voor een lightning bolt ofzo, of vijf beurten voor een insurrection, dus wat mij betreft speel je gewoon iets anders om je kaarten te madnessen en ga je al helemaal niet op de flashback-toer aangezien je doorgaans beter je Lingering Souls tweemaal wil spelen ipv naar een slappe ability toewerken.

27-4-2012 13:13:00

Naast kaarten met Flashback kun je ook wat kaarten met Madness in je deck stoppen. De eerste ability is leuk om een Fiery Temper in je grafbak te dumpen...

26-4-2012 22:30:00

Ik vind het random net te heftig. Wel begrijpelijk voor het feit dat hij maar 2 mana kost. Ik hoop dat hier een te gek deck mee gebouwd word, want ik vind het wel een toffe actie van wizards om ff met een 2 mana walker te komeen

Nico (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
26-4-2012 14:47:00

Als ze de twee gewoon hadden omgedraaid, was hij ook nog leuk geweest:

- discard a card at random, draw a card

25-4-2012 12:30:00

@Alex
Het goedkoop argument geeft aan dat je niet zoveel van deze mag verw88 als van anderen.

@wout

Als je 3 mountains op handen hebt (laten we ervan uit gaan dat dat perfect is). Dan heb je daarna kans om met 2 of 4 mountains te zitten.
Maar wat nou als je de ability de beurt erna nog eens gebruikt met een verkeerd aantal mountains op handen? (die 2 of 4).
- 2 land: Speel land. Gebruik Ability. Speel spells. Zo minimaliseer je de kans dat je land weg moet gooien.
- 4 land: Speel spells? Gebruik ability. Speel land. Speel spells. Zo maximaliseer je de kans land weg te gooien.

Wat ik hiermee duidelijk wil maken is dat zijn ability, ondanks dat het random is, juist voor consistentie van je deck kan zorgen met simpele manipulatiemethoden. Het werkt niet alleen op land maar ook op burn en andere dingen. Je hebt altijd een kans dat het misgaat. Maar de kans dat het goed uitpakt is groter.

Boaz (43) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
25-4-2012 11:51:00

Wat mensen hier nogal vergeten is dat het random is. Sure random is random voor een reden maar iedereen gaat er van uit dat het altijd 100% slecht zal uitpakken.

Als je hand slecht is wil je hem gebruiken, als je hand super is..... dan hoef je toch niet te klagen? Je hoeft een planeswalker niet te gebruiken, net als Liliana of the Veil soms. Het feit dat deze planeswalker bestaat betekent nog niet dat je hem in elk deck met mountains propt en ook niet altijd als 4 of.

Het feit dat deze planeswalker 2 mana cost ipv het vorige minimum van 3 betekent dat hij meer activaties kan doen voordat andere planeswalkers liggen. WotC had geen andere keuze dan deze iets minder te maken, anders was het veels te goed geweest.

Ander aspect van Tibalt: hier staat het verhaal van Tibalt. Lijkt mij wel leuk om te zien wat deze evil dude in andere planes gaat uitvreten.

Official Rules Advisor Wout (9) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
25-4-2012 11:49:00

@Regstar,

ik verwacht echt geen Jace niveau voor een 2 mana walker. Maar ik heb wel: als je een walker print voor 2 mana, maak hem dan ook nuttig..

(en een persoonlijk argument: maak hem leuk. Want zelfs als deze kaart 30 euro wordt en extreem goed blijkt te zijn lijkt het me alsnog een extreem vervelende kaart om mee te spelen).

Ik had zijn eerste ability veel toffer (en beter) gevonden als het gewoon discard a card was..

@Legendrary Magicplayer

Gemiddeld ja. Maar stel jij houd een hand met 3 mountains. Je speelt deze in beurt 2, pakt een random kaart bij, en moet je 3e mountain discarden. Dat is dan toch gewoon kut? Tuurlijk het zal vast niet vaak zo extreem zijn, maar de ability is gewoon random, en dus kan je er niet omheen bouwen. Niet echt iniedergeval. In een Burning Vengeance/secrets of the dead deck kan je alsnog gewoon de pech hebben dat je DIE kaarten de hele tijd discard, inplaats van je flashback kaarten. Of juist je land als het je niet uitkomt. Etc. Het random is gewoon echt killing voor dit..

25-4-2012 10:49:00

Ik snap het commentaar niet zo, hoe extreem moet een 2mana!! Planeswalker zijn om geaccepteerd te worden zonder gelijk jace 2.0 allures te krijgen? Tibalt is prima gebalanceerd en zijn goedkope cost maakt zijn niet extreem goede abilities waard wat ze doen

Oracle

Legendary Planeswalker - Tibalt 

+1: Draw a card, then discard a card at random.
-4: Tibalt, the Fiend-Blooded deals damage equal to the number of cards in target player's hand to that player.
-6: Gain control of all creatures until end of turn. Untap them. They gain haste until end of turn.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

5/1/2012
The number of cards in the target player’s hand is determined when Tibalt’s second ability resolves.

5/1/2012
When Tibalt’s third ability resolves, all creatures will become untapped and gain haste, including ones you controlled before the ability resolved.

Decktips