Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Lightning Mauler

Serie: Avacyn Restored (AVR)

Rarity: Uncommon Avacyn Restored Uncommon

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Avacyn Restored
 8
0,15
 -
1,95
Lightning Mauler | Avacyn Restored

 Op voorraad 

€ 0,15 (8x)

 Kopen

FOIL 

€ 1,95

Uitverkocht

Veilig betalen met iDeal

 Reactie plaatsen
Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
28-12-2012 16:21:00

@Bastiaan: Ja, ze moeten beide unpaired zijn.

Je kan niet een al ge-paired creature pairen met een ander creature.


CR 702.93. Soulbond

702.93a. Soulbond is a keyword that represents two triggered abilities. "Soulbond" means "When this creature enters the battlefield, if you control both this creature and another creature and both are unpaired, you may pair this creature with another unpaired creature you control for as long as both remain creatures on the battlefield under your control" and "Whenever another creature enters the battlefield under your control, if you control both that creature and this one and both are unpaired, you may pair that creature with this creature for as long as both remain creatures on the battlefield under your control."

28-12-2012 16:16:00

Ok bedankt, best wel een sterke kaart dus

28-12-2012 15:13:00

Ik moet toegeven, de reminder tekst van Soulbond kan wat onduidelijkheid veroorzaken.

Is het niet, dat "another unpaired" betekent dat zowel het creature met Soulbond en het creature waar je mee wilt pairen unpaired moeten zijn?

Voorbeeld (wat ik denk dat niet kan) :

Beurt 2: deze
Beurt 3: nieuw creature + pair met deze
Beurt 4: nieuw creature + pair met deze

28-12-2012 15:06:00

nee hoor, je mag in beurt 2 deze spelen, kan je er nog niet mee aanvallen.
en dan in beurt 3 leg je een sterke drie drop neer, waarmee je hem pairt en dan val je met beide aan.

hoeft niet in dezelfde beurt te gebeuren

28-12-2012 14:50:00

Dus je moet dan 2 creatures tegelijk uit je hand spelen waarmee je dan de andere soulbund?

Premium lid Official Rules Advisor OB (22) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
26-12-2012 10:40:00

=They remain paired for as long as you control both of them.=
Oftewel, je kan niet zomaar unpairen.

26-12-2012 10:25:00

hoe werkt dat met soulbound, kan ik elke beurt als ik een nieuw creature opgooi deze pairen met lightning mauler? en dan de beurt daarop dat beestje unpairen en met een nieuw opgegooide creature pairen?

15-11-2012 01:13:00

het lijkt dat een creature 1/1 met cc dat een ander creature haste kan geven als overpowered wordt beschouwd door WotC R&D, (vandaar dat er ook nog geen is geprint, in tegenstelling tot bijvoorbeeld flying: Wingcrafter)

Enraging Licid TP
Battle Rampart MM
Whip Sergeant Prop
Rage Weaver IN
Flamestick Courier ONS
Akki Drillmaster SoK
Shinen of Fury’s Fire SoK
Flowstone Channeler TS
Bloodthorn Taunter SoA
Crimson Mage M12

Lightning Mauler AVR -> dit is dus de creme de la creme onder haste creatures ^^

ESKan (52) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
24-4-2012 13:21:00

Wow, ik wil deze graag spelen met een Hero of Bladehold. Of, om onorgineel te zijn, met Titans.

Oracle

Creature - Human Berserker 2 / 1

Soulbond (You may pair this creature with another unpaired creature when either enters the battlefield. They remain paired for as long as you control both of them.)
As long as Lightning Mauler is paired with another creature, both creatures have haste.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

5/1/2012
A creature that loses haste after it’s been declared as an attacking creature doesn’t stop attacking.

Decktips