Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Divine Deflection

Serie: Avacyn Restored (AVR)

Rarity: Rare Avacyn Restored Rare

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Avacyn Restored
 8
0,30
 2
0,50
Divine Deflection | Avacyn Restored

 Op voorraad 

€ 0,30 (8x)

 Kopen

FOIL 

€ 0,50 (2x)

 Kopen

Veilig betalen met iDeal

 Reactie plaatsen
8-8-2012 09:35:00

Damage prevention of regeneration werkt eigenlijk altijd alleen voor de huidige beurt. Anders zou je als speler over meerdere beurten moeten onthouden hoeveel damage er nog kan worden geprevent, welke creatures wel dood gaan bij lethal combat damage, etc.

7-8-2012 19:52:00

Er staat 'this turn' dus ja, het geldt maar voor één beurt

Premium lid XB. (155) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
7-8-2012 19:46:00

Er staat ook niet "the next time". Er staat "the next X damage".

Stopt dat aan het einde van de beurt?
Als je 2 beurten na het spelen van deze kaart damage hapt door een beestje kun je nog steeds dat beestje doodschieten?

27-7-2012 12:49:00

Nee sorry, je hebt gelijk, ik las iets meer in deze ruling dan er staat.

5/1/2012 If Divine Deflection can't deal damage to the targeted creature or player (because the creature has gained protection from white, is no longer on the battlefield, or is no longer a creature, or the player is no longer in the game, for example), it will still prevent damage. It just won't deal any damage itself.

Er is geen delayed triggered ability met een target, ook al dacht ik van wel.

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
27-7-2012 12:10:00

@Johan: Of ik begrijp je verkeerd, maar anders werkt het zo dus precies niet.

Hij target alleen maar als je hem cast en als hij resolvet. Op die twee momenten wordt gecheckt of het target legal is. Je wijst het target (waar de schade aan gedaan moet worden) ook gewoon aan tijdens het casten van Divine Deflection. Als tijdens het resolven dat target niet legal meer is (vanwege shroud bijv.), dan wordt hij simpelweg gecountered on resolution omdat hij helemaal geen legal target meer heeft en doet hij helemaal niks meer.

Maar als Divine Deflection wel resolvet, creëert hij vervolgens 1 groot replacement effect waar het doen van de schade onderdeel van is. Op het moment dat dat replacement effect iets doet, wordt - vanzelfsprekend - niet nogmaals gecheckt of het target nog wel legal is, dus heeft shroud geen enkele zin meer. De schade wordt op dat moment sowieso gedaan, ook al heeft het slachtoffer shroud. Replacement effects gaan ook niet via de stack.

27-7-2012 11:18:00

Mwa, het helpt zeer zeker wel. Als je het beest shroud geeft wordt weliswaar nog wel X damage geprevent, maar de ability die die schade doorgeeft aan dat beest kan dan niet meer op de stack.

Waarom je dan niet liever meteen shroud geeft is ook mij een raadsel, maar er zijn vast situaties te bedenken waar dat nuttig is.

27-7-2012 10:13:00

Je kunt hem bijv. In de declare attacker step spelen, iets kan shroud krijgen in de declare blockers, maar de damage gebeurt in de damage step, dat is nadat de reflection resolved is en ook na dat het creature shroud heeft gekregen

Nico (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
27-7-2012 09:31:00

"Whether the targeted creature or player is still a legal target is not checked after Divine Deflection resolves. For example, if a creature targeted by Divine Deflection gains shroud after Divine Deflection resolves, Divine Deflection can still deal damage to that creature."

Waarom staat deze regel erbij? Nadat een spell geresolved is, kan dat toch niet worden verandert? Er is toch geen enkele spell in Magic waarbij achteraf shroud geven helpt?

27-7-2012 03:01:00

Vandaag AVR draft gedaan, deze was toch wel MVP

Official Rules Advisor Johan (62) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
3-5-2012 14:50:00

Bedankt voor de opheldering
Heb zaken door elkaar zitten halen.

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
29-4-2012 13:00:00

Er staat ook niet "the next time". Er staat "the next 5 damage".


CR 615. Prevention Effects

615.7. Some prevention effects generated by the resolution of a spell or ability refer to a specific amount of damage -- for example, "Prevent the next 3 damage that would be dealt to target creature or player this turn." These work like shields. Each 1 damage that would be dealt to the "shielded" creature or player is prevented. Preventing 1 damage reduces the remaining shield by 1. (...) Once the shield has been reduced to 0, any remaining damage is dealt normally. Such effects count only the amount of damage; the number of events or sources dealing it doesn't matter.

Official Rules Advisor Johan (62) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
29-4-2012 12:57:00

@Xander

Klopt dat wel?
Is het niet zo dat na het preventen van de eerste Bolt het effect van Deflection ophoudt los van hoeveel je ook (teveel) voor X hebt betaald? De tweede Bolt is namelijk niet meer 'the next time'.

NederMagic Rules Advisor G (253) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
29-4-2012 02:28:00

Het is voor het eerst dat ik die bijl zie, nu. Ik dacht dat het een soort van extensie van de Cleric(?) zijn kledij was. Lol.

28-4-2012 23:57:00

ben net 2 keer gesloopt door deze kaart op cockatrice heel vervelend

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
25-4-2012 15:12:00

Stel als Divine Deflection al ge-resolved is:

De Lightning Bolt die als eerste resolvet, vangt als eerste een prevention shield.

Stel dat je deze gespeeld had met X=5, dan vangt de eerste Lightning Bolt een prevention shield waardoor zijn 3 schade volledig ge-prevent wordt.

Daarna is er van het prevention shield nog 2 over, dus wordt van de volgende Lightning Bolt die resolvet, nog 2 schade ge-prevent.

---

Je kunt natuurlijk ook de Lightning Bolts in reactie op Divine Deflection spelen. Dan zijn er nog geen prevention shields in werking, dus krijg je gewoon de volledige schade te verduren.

Oracle

Instant 

Prevent the next X damage that would be dealt to you and/or permanents you control this turn. If damage is prevented this way, Divine Deflection deals that much damage to any target.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

5/1/2012
Divine Deflection’s only target is the permanent or player it may deal damage to. You choose that target as you cast Divine Deflection, not at the time it prevents damage.

5/1/2012
If the targeted permanent or player is an illegal target by the time Divine Deflection resolves, the entire spell doesn’t resolve. No damage will be prevented.

5/1/2012
Divine Deflection can prevent damage that would be dealt to you, one or more creatures you control, and/or one or more planeswalkers you control.

5/1/2012
Divine Deflection can prevent damage from multiple sources dealing damage simultaneously (such as during combat). If the chosen value for X won’t prevent all the damage, you choose which sources to prevent damage from.

5/1/2012
If damage is dealt to multiple permanents you control, or is dealt to you and at least one permanent you control, you choose which of that damage to prevent if the chosen value for X won’t prevent all the damage. For example, if 3 damage would be dealt to you and to each of two creatures you control, and Divine Deflection will prevent the next 3 damage, you might choose to prevent the next 2 damage it would deal to you and the next 1 damage it would deal to one of the creatures, among other choices. You don’t decide until the point at which the damage would be dealt.

5/1/2012
Divine Deflection’s effect is not a redirection effect. If it prevents damage, Divine Deflection (not the original source) deals damage to the targeted permanent or player as part of that prevention effect. Divine Deflection is the source of the new damage, so the characteristics of the original source (such as its color, or whether it had lifelink or deathtouch) don’t affect this damage. The new damage is not combat damage, even if the prevented damage was.

5/1/2012
If Divine Deflection prevents damage, excess damage (if any) dealt by that source is dealt at the same time. Immediately afterward, as part of that same prevention effect, Divine Deflection deals its damage. This happens before state-based actions are checked, and before the spell or ability that caused damage to be dealt resumes its resolution.

5/1/2012
Whether the targeted permanent or player is still a legal target is not checked after Divine Deflection resolves. For example, if a creature targeted by Divine Deflection gains shroud after Divine Deflection resolves, Divine Deflection can still deal damage to that creature.

5/1/2012
If Divine Deflection can’t deal damage to the targeted permanent or player (because the creature is no longer on the battlefield, or is no longer a creature, or the player is no longer in the game, for example), it will still prevent damage. It just won’t deal any damage itself.

Decktips