Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: M13 (M13)
Serie | Normaal | Foil | ||
Commander 2014 | 0,75 | |||
Garruk vs Liliana | 1,50 | |||
M13 | 1,25 | 2,95 | ||
Torment | 1,00 | 7,95 |
Prijs:
€ 1,25
FOIL
€ 2,95
Echoing Decay en Hideous Laughter doen ook zoiets, maar dan op instant speed, weet niet of dat een bezwaar is?
Als je ook echt grotere beesten wilt slopen is Kagemaro, First to Suffer misschien een idee?
Infest is ook fijn voor weinig
Damnation werkt ook.
Black Sun’s Zenith schiet me als eerste te binnen.
Ik zoek voor modern vergelijkbare effecten in mono black. Van belang is dat dingen met hexproof, protection en dergelijke dood gaan, heeft iemand tips?
Zijn er nog andere kaarten die, net als Mutilate, in elke serie andere art hebben?
Nee, dit werkt niet met Cloudshift. Het beest wordt gebounced, komt terug en dan gaat Mutilate af.
De stack ziet er dan zo uit:
*top*
Cloudshift
Mutilate
*bottom*
Het is last in, first out dus de Shift gaat eerst af en dan Mutilate.
Ghostway werkt wel, omdat dat tot de einde van de beurt de beesten exiled laat.
Maar dit werkt zeker niet met een Cloudshift of wel want dan komt de creature direct terug terwijl Mutilate nog aant resolven is. toch?
thanks voor de uitleg
Het undying creature gaat 1x dood, komt terug door undying en blijft daarna gewoon liggen zonder problemen.
Mutilate heeft alleen effect op creatures die liggen wanneer Mutilate resolved. Creatures die pas later de battlefield binnenkomen hebben er geen last van. Zodra het undying creatuire de battlefield verlaat (bij het doodgaan) wordt hij als nieuw object gezien en heeft hij geen last meer van Mutilate.
Als er een beest met undying dood gaat gebeurd er dit:
Beest gaat dood.
Als het geen +1/+1 counter had, dan komt het terug. Anders pech gehad.
De beesten die op het veld liggen krijgen eenmalig -x/x until end of turn. Dus als iets terug komt, heeft dat geen last van Mutilate.
Vraagje hoe werkt dit met undying
Het beest gaat dood komt terug met
undying gaat ie daarna weer dood
door het until end of turn effect
of blijft ie liggen alvast bedankt
Ok, duidelijk. Thnx
Nee, ook niet.
Regeneraten helpt hem niet, want dat werkt niet tegen nul toughness. Dus de +1/+1 counters komen veel te laat.
(Regeneraten werkt alleen tegen lethal damage, dat is minstens zo veel damage als de toughness, en tegen destroy-effecten, bijv. Go for the Throat of Day of Judgment.)
ok, maar wat als ik nou een Skeleton Scavengers heb.
dan heb ik meteen twee vragen, als de scavengers 4/4 is en de mutilate doet -4/-4 leeft ie dan nog, als ik hem regenerate.
en wat als de scavengers 1/1 is en de mutilate -4/-4, vanuitgaande dat ik genoeg mana heb, kan ik hem dan net zo vaak regeneraten totdat hij 5/5 is?
Sorcery
All creatures get -1/-1 until end of turn for each Swamp you control.
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
7/1/2012
The effect is based on the number of Swamps you control when Mutilate resolves. Only creatures on the battlefield at that time will be affected. The effect won’t change later in the turn, even if the number of Swamps you control changes.
Decktips