Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Prijs:
€ 1,95
FOIL
€ 9,95
Andere versie wel op voorraad.
Goblins raapt vaak zoveel kaarten dat je de mana niet hebt ze allemaal te spelen joh
Die -1 kan best handig zijn. eh confidant, clique, goblins, elfjes..
Maar die -0 is pas echt lekker. In feite 2 kaarten per beurt, als jij burn speelt is dat gewoon iets extras gooien.
Misschien ook wel leuk voor goblins, kan je wat sneller goblins leggen? Niet dat ik goblins goed ken ofzo
Ook vet hoe haar +1 van '1 dmg naar een speler', via '1 dmg naar een creature of een speler' naar '1 dmg op een creature en een speler én een panic' is gegaan
Ik vind die nieuwe Chandra best wel ok precies. Ik zie het volgend scenario:
Een agressief deck à la RDW of RG aggro met wat critters op het bord. Tegenstander speelt een irritant roadblock zoals Thragtusk/Reckoner en co. Jij speelt Chandra en doet +1 zodat je beestjes doorkomen. Wat moet de tegenstander nu doen? Als hij Chandra niet aanvalt kan je de blocker opnieuw pingen (zodat hij niet meer mag blocken) of ga je kaartvoordeel halen en extra mannetjes of burnspells vinden. Als hij Chandra wel aanvalt zijn dat ook weer minder blockers en als Chandra niet meteen dood is krijg je er opnieuw value uit.
Tja, die nieuwe dame roept een hoop vragen op ^^ Bij deze de (bevestiging van) enkele vragen:
"701.11b To play a card means to play that card as a land or to cast that card as a spell, whichever is appropriate."
De 0 ability laat je dus inderdaad een landje spelen, mits je nog niet aan je maximum aantal landdrops voor die beurt zit. Je cast de spell volgens alle normale regels voor het casten van een spell, dus de spell gaat de stack op, je betaalt de costs, en hij kan gecounterd of geForked worden.
Het exilen gebeurt zoals altijd face up, en als je hem niet cast, blijft de kaart exiled; ook een beurt later, als je weer Chandra's 0 activeert, kun je hem dan niet meer spelen.
Bij de -7 geldt wél dat je de copies gratis cast; let op dat dit tijdens de resolutie van de ability gebeurt, het is niet until end of turn of indefinitely dat je dit mag doen.
Ik vind die nieuwe Chandra best goed, die +1 is sterk aangezien hij drie dingen doet, de +0 is gewoon card advantage (behalve op de beurt waarop je hem neerlegt, doorgaans) en zijn ult is gamewinnend (zoals elke andere ult)
Ik zie hem meer als een CA-machine die je board kan helpen door zooi op te blazen/blockers te laten Panicen en als het spel op slot ligt naar een win kan rampen en ik ga hem zeker testen in een grixis control achtig iets voor standard, samen met Liliana's Reaver.
Dan had er expliciet "without paying its mana cost" bij moeten staan.
Inderdaad Shai, dat las ik ook.. helaas!
Maar toch, misschien wel een testje waard.. de -7 is idioot goed in RDW/Burn, maar praktisch onhaalbaar. +1 is wel leuk, maar dat is alles.
Leuk als je niets op hand hebt, deze nieuwe Chandra, of als je een Deathrite hebt liggen zonder fuel.. anders, mwa.
Oh, ik zie dat ik mijn conclusies te snel heb getrokken; ik dacht dat je de kaart wél gratis mocht spelen, maar dat staat er niet.
In dat geval is het een hele slechte vorm van Card Advantage en verwacht ik niet dat deze iets gaat doen.
Je cast hem wel en Emrakul gaat wel af. (Overigens voor de zekerheid: Hij is niet gratis. Je moet nog steeds alle costs betalen.)
Ze gebruiken het woord "play" omdat de ability werkt voor zowel spells (die je cast) als landjes (die je niet cast).
Je cast de kaart niet, er staat toch play en niet cast. Emrakul gaat dus jiet af.
nee niet helemaal, want 1 het is geen draw en 2 sommige kaarten hebben restricties waarvoor het uitmaaktwaar vandaan je cast.
BV suspend kan je volgens mij niet doen want de kaart zit NIET in je hand.
Als een kaart is met splice kan je hem niet gebruiken want je kan hem niet revealen van je hand.
Coal Stoker geeft je geen mana.
Je cast die kaart dan gewoon, het is feitelijk een 'draw a card, play it this turn or discard it'
Ik denk dat de 0-ability van de nieuwe Chandra het helemaal moet maken; de +1 ability blijf ik matig vinden en de -7 ability blijft lastig te halen.
Hoe zit het met de rulings van de 0-ability?
*Zou ik op deze manier landjes mogen spelen - mits ik niet aan het maximum voor die beurt zit?
*Gaan 'on cast' abilities af zoals bij {=emrakul, the aeons thorn}?
Het klinkt voor mij als een ability die bruikbaar is naast of zelfs in plaats van Show and Tell...
Eindelijk een Chandra die in mijn ogen wat meer 'gewaagd' is dan de vorige drie missers. Zal ze nu dan eindelijk eens serieus genomen worden?
Legendary Planeswalker - Chandra
+1: Chandra, the Firebrand deals 1 damage to any target.
-2: When you cast your next instant or sorcery spell this turn, copy that spell. You may choose new targets for the copy.
-6: Chandra, the Firebrand deals 6 damage to each of up to six targets.
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
9/22/2011
Chandra’s second ability creates a delayed triggered ability that will copy the next instant or sorcery spell you cast that turn, regardless of whether that spell has targets.
9/22/2011
When the delayed trigger resolves, it creates a copy of a spell. You control the copy. That copy is created on the stack, so it’s not “cast.” Abilities that trigger when a player casts a spell won’t trigger. The copy will then resolve like a normal spell, after players get a chance to cast spells and activate abilities.
9/22/2011
The copy will have the same targets as the spell it’s copying unless you choose new ones. You may change any number of the targets, including all of them or none of them. If, for one of the targets, you can’t choose a new legal target, then it remains unchanged (even if the current target is illegal).
9/22/2011
If the spell Chandra copies is modal (that is, it says “Choose one -” or the like), the copy will have the same mode. You can’t choose a different one.
9/22/2011
If the spell Chandra copies has an X whose value was determined as it was cast (like Consume Spirit does), the copy has the same value of X.
9/22/2011
You can’t choose to pay any additional costs for the copy. However, effects based on any additional costs that were paid for the original spell are copied as though those same costs were paid for the copy too. For example, if you sacrifice a 3/3 creature to cast Fling after activating Chandra’s second ability, the copy of Fling will also deal 3 damage.
9/22/2011
When you activate Chandra’s last ability, you choose up to six target creatures and/or players. No damage is divided, and Chandra can’t deal more than 6 damage to any one target. Chandra deals 6 damage to each target that is still legal when the ability resolves.
Decktips