Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Prijs:
€ 1,95
FOIL
€ 9,95
Andere versie wel op voorraad.
Daar ben ik niet zeker van. Garruk is ook een Walker waarvoor ik een M. Control zou willen skippen. Vooral in limited zijn 3/3 Tokens erg eng. Wel is waar heeft Garruk in tegenstelling tot Chandra 2 gekleurde symbolen.
Rare pick = alle rares, mythics, foils en tokens worden na het spelen weer apart gehouden. De nummer 1 mag er dan eerst een kiezen, daarna de nummer 2, enz.. tot alles op is
1st pick 1st booster is best relevant. Met deze kaart hou je in theorie meer opties open. Splashable. Terwijl Mind Control met dubbel blauw wat dwingender is. Ik denk dat ik voor Chandra zou kiezen omdat ik nieuwsgierig ben naar de mogelijkheden.
Chandra is ook echt de enige planeswalker in m12 waarbij de Mind Control discussie gevoerd kan worden.
Als t firstpick is zou ik alsnog voor chandra gaan, er zitten veel 1toughness beestjes in limited en bloodthirst gratis enables is ook zeker wel leuk voor toevallig rood en zwart, ook een sorins vengeance copyen is niet verkeerd, zou deze boven mind control kiezen alszijnde mn eerste keus
volgens mij is rare picking:
de rares uncommons en foils worden na de draft op tafel gelegd.
Nr1 mag 1 kaart uitzoeken, dan nr 2 enz. tot iedereen is geweest, dan nr 1 weer.
enz enz.
met rarepicking = wat je pakt hou je?
dan zou ik de chandra pakken, dan heb je je draft er iig weer uit... tenzij de 1ste prijs een black lotus is, dan zou ik het beste deck proberen te maken
Volgens mij is Mind Control veeeeeeel beter dan chandra in limited, maar ik weet eigenlijk niet zo goed hoeveel 1 toughnessbeestjes er in het formaat zitten....
Dit weekend had ik een discussie met wat mensen in een draft. 1st pick 1st booster en je speelt mét rarepicking. Wat zou jij pakken, Chandra of Mind Control?
kaartwaarde. een beetje arbitrair. Volgens mij is een kaart zoveel waard als mensen hem waard vinden. Michiel Smit vind deze 22 euro waard. Nico vind het 5 euro waard.
Je kan zoveel beargumenteren als je wil maar het feit dat je meerdere mensen moet overtuigen toont aan dat mensen soms heel graag willen dat een kaart goed werkt.
Chandra is een mythic rare en een planeswalker. Dat zijn twee dingen die heel wat goodwill op wekken bij een grote groep spelers. En om de bovengenoemde redenen zie ik de kaart niet snel naar 5 gaan op sites als nedermagic.
@ Jan Harm
Nee, Tezzeret’s Gambit kost én 2 leven. Én je moet Chandra een beurt levend houden, wat met 4 loyalty niet altijd even mogelijk is. Een beurt blijven liggen is weldegelijk een liability.
En ja, je kaarten zijn ook resources, maar Chandra hier is óók een kaart. Een kaart waarmee je 1 schade wil schieten en dan (hopelijk) iets kopïeren. Aangenomen, dat ze direct (goed, na je kopie) sterft, kost zij je dus óók een kaart.
Als je je kaart sowieso kwijt raakt, kun je (als je iets goedkopers speelt dan 4 CMC) beter het origineel spelen, dat kost je minder mana.
Daarnaast zijn monsterhanden in de meeste decks wel mogelijk. Ik oog op "eerlijke" situaties.
Erg vette card, abilitys en art
@Nico
Ten eerste kost 4 kaarten pakken met Tezzeret’s Gambit slechts 3 mana, de beurt nadat je Chandra speelt. En je hoeft er niet eens blauw voor te spelen (heil Phyrexia!). Dat je loyalty counters meteen terugkomen is een bijkomend voordeel.
Ten tweede hoef je hier echt geen >4cmc spells mee te copyen om het de moeite te laten zijn. Behalve mana zijn je kaarten ook een resource, en dat lijk je een beetje te vergeten in je argumenten. Sure, Ablaze kan 4 schieten zodra ze in het spel komt, maar zoals onze zombiemeister al correct aangeeft kost dat je een kaart.
Mijn favouriete actie in een random T2 mono-rood deckje dat ik aan het uittesten ben is - na een beurt 2 Everflowing Chalice en beurt 3 chandra - -2 ability into Geosurge into Emrakul, the Aeons Torn. Oeps, beurt 4 eldrazi. In mono-rood.
Reverberate kost mana in de beurt dat je hem activeert. Chandra heeft daar geen last van, zodat je ook met 4 land een Double Gambit kan afvuren. (Of zelfs T4 deze, T5 dubbel Lava Axe voor 10? ) Als je blauw speelt zijn er misschien betere manieren voor carddraw (al mis je dan wel de 2 proliferates), maar het mooie van Gambit is dat hij ook in (bijv.) monorood past.
Spells van cmc 4 of minder speel je vaak al 4x, dus kan je daar geen extra copies van spelen. Het removalgevoelige mis ik ook een beetje. Voor kleine spells moet het goed te doen zijn in 1 beurt Chandra + Copy te gebruiken, waarna je je resultaat al binnen hebt. Als je tegenstander daarna nog removal op Chandra speelt is dat toch gewoon bonus? (t.o.v. het spelen van een extra spell i.i.g.).
Chandra moet het inderdaad 1 beurt overleven om duur spul te copyen, maar dat moet goed te doen zijn. Rood is prima in staat beesten op te ruimen, en met de +1 kan Chandra zelf ook al iets weghalen.
------
Vs Ablaze:
Chandra Ablazes +1 voor 4 damage is grappig, maar kost je een kaart om te activeren, wat altijd kaartnadeel oplevert. Verder moet je maar hopen dat je een rode kaart hebt om te discarden, en dat die kaart ook echt 4 damage waard is (Inferno Titan zou je niet willen discarden, Lightning Bolt doet zelf toch al 3).
Dat Chandra Ablazes -2 zo goed is in tegenstanders hinderen betwijfel ik ook een beetje. Ze kost 6 mana, tegen die tijd zal hij de meeste grote dingen wel kunnen inspelen. Verder kan ze ook tegenstanders helpen door een (momenteel) te dure kaart te vervangen, of zelfs iemand met een lege hand (Burn, weenie) weer aan te vullen.
Het enige voordeel wat ik voor Ablaze zie is dat ze meer combopotentieel heeft, maar in vrijwel ieder normaal deck lijkt deze me beter.
Ah ja, en daarnaast bestaat Reverberate ook nog.
Bwah, als je je Tezzeret’s Gambit wil kopiëren, heb je toch of
&2life nodig. Als je dan toch blauw speelt, zijn er betere mogelijkheden om 4 kaarten te trekken.
Als je te kopiëren spell minder dan CMC = 4 is, heb je er sowieso weinig aan, aangezien Chandra 4 kost. Dan kan je net zo goed een tweede kopie van je spell spelen, dat is minder removal-gevoelig.
Voor spells met CMC > 4, is het probleem, dat je spells zo duur zijn en dat je ze niet in dezelfde beurt speelt, als je Chandra. En met 4 loyalty is het maar de vraag of ze de volgende beurt genoeg counters heeft om -2 te kunnen doen.
Chandra Ablaze komt in het spel en je mag 4 schade schieten. Goede kans, dat je iets nuttigs kan removen. Zo heeft ze een degelijke kans zichzelf te beschermen. Het zelfde voor haar -2, grote kans dat je tegenstander kaarten discard waar hij allang aan vasthoudt.
Het enige voordeel, dat deze lijkt te hebben over Chandra Ablaze is haar goedkopere CMC. Maar doordat je toch dure spells moet spelen, vind ik dat toch een verborgen kost.
Wel is ze minder "rood-specifiek", en daarom beschouw ik Chandra, the Firebrand als marginaal beter dan Chandra Ablaze.
Vandaar, pakweg 5 euro.
Legendary Planeswalker - Chandra
+1: Chandra, the Firebrand deals 1 damage to any target.
-2: When you cast your next instant or sorcery spell this turn, copy that spell. You may choose new targets for the copy.
-6: Chandra, the Firebrand deals 6 damage to each of up to six targets.
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
9/22/2011
Chandra’s second ability creates a delayed triggered ability that will copy the next instant or sorcery spell you cast that turn, regardless of whether that spell has targets.
9/22/2011
When the delayed trigger resolves, it creates a copy of a spell. You control the copy. That copy is created on the stack, so it’s not “cast.” Abilities that trigger when a player casts a spell won’t trigger. The copy will then resolve like a normal spell, after players get a chance to cast spells and activate abilities.
9/22/2011
The copy will have the same targets as the spell it’s copying unless you choose new ones. You may change any number of the targets, including all of them or none of them. If, for one of the targets, you can’t choose a new legal target, then it remains unchanged (even if the current target is illegal).
9/22/2011
If the spell Chandra copies is modal (that is, it says “Choose one -” or the like), the copy will have the same mode. You can’t choose a different one.
9/22/2011
If the spell Chandra copies has an X whose value was determined as it was cast (like Consume Spirit does), the copy has the same value of X.
9/22/2011
You can’t choose to pay any additional costs for the copy. However, effects based on any additional costs that were paid for the original spell are copied as though those same costs were paid for the copy too. For example, if you sacrifice a 3/3 creature to cast Fling after activating Chandra’s second ability, the copy of Fling will also deal 3 damage.
9/22/2011
When you activate Chandra’s last ability, you choose up to six target creatures and/or players. No damage is divided, and Chandra can’t deal more than 6 damage to any one target. Chandra deals 6 damage to each target that is still legal when the ability resolves.
Decktips