Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Hot damn! Unbanned in Commander en meteen, BAM!, 30 euro.
Leg een Oblivion Ring op je Vulshok Sorcerer en speel dan deze.
edit: Oh wacht, dat is al gezegd (Keldon Marauders werkt beter ook, eigenlijk.)
Hmm, heb weer een combo met deze kaart bedacht:
cast Doomsday
Pile: (met nog 1 random kaart in hand)
Careful Study
Goryo’s Vengeance
Narset, Enlightened Master
Worldfire
Tyrant’s Choice of andere random burn spell
Op zich, je hebt maar nodig om te winnen, alleen moet je niet de worldfire of burn in je hand hebben. Voor de andere kaarten boeit het niet of je ze in je hand hebt.
extra leuk is het om deze te spelen als je weet dat je tegenstander voornamelijk de damage fetchlandjes speelt en zijn normale targets al heeft verbruikt. In Modern heb je goeie kans dat hij gewoon 10 beurten nodig heeft voor hij veilig landje kan gebruiken.
worldfire is een sorcery dus hij zal altijd onderaan de stack liggen als je hem gewoon normaal cast. alles wat je daarna speelt komt boven op de stack en zal dus eerst resolven voor dat worldfire afgaat.
Die komt voordat worldfire resolved, dus daarna wordt zijn levenstotaal pas 1... Als je deze als instant mag casten, kan het andersom wel, eerst Lava Dart en dan deze als reactie
Stel: Ik heb een Lava Dart in mijn graf liggen en ik speel deze. Mag ik dan in reactie op deze nog een mountain saccen om die 1e damage te schieten, of komt die nog voor Worldfire resolved?
Oh, en het zorgt ervoor dat je tegenstander geen Stifle meer op hand kan hebben om je kill te counteren .
Heb je hoogstens nog Abrupt Decay die je kill kan dwarsbomen. Tenzij je 2 of meer Marauders speelt.
Mocht je deze spelen wanneer je een Keldon Marauders in play hebt, ben je er meteen . Worldfire resolved, Marauders gaan kapot, abilitie gaat op de stack, resolved en tadaa .
Misschien als kill in Omni-tell i.p.v. Release the Ants + Emrakul..? Omzeilt mooi dingen als Leyline of Sanctity
anders gebruik je een oblivian ring in combinatie met worldfire, dan word het enchantment gedesstryed en als reactie daarop komt het creature terug in het spel, gevolg....
jij bent in het voordeel en iedereen heeft 1 leven, en het is nog steeds jouw beurt.
als je dan vol weet te houden tot je worldfire kan spelen, heb je praktisch al gewonnen
Ja:
Stack-> Lightning Bolt Worldfire. LiFo afwerken, dus dan komt eerst worldfire, heeft niemand meer iets, en dan gaat je bolt af en schiet je je tegenstander af
kun je dan als je een Hypersonic Dragon heb liggen een Lightning Bolt spelen en dan als reactie daarop een Worldfire spelen en dan winnen?
@ Emiel:
Wat ik zeg klopt gewoon hoor: Het idee is dat er niets meer in het spel ligt, maar ik wel de Koth of the Hammer Emblem heb (dit is geen permanent). Normaal gesproken duurt het nog even voordat je 1 damage kan doen, maar als ik een Mountain pakt dan kan je meteen die ene damage doen waardoor je iemand doodmaakt (zie Koth's Emblem).
Je kan natuurlijk truukjes doen zoals op Worldfire reageren met Ignorant Bliss, of goed timen met een spell zoals Arc Blade zodat je de beurt erop (of in ieder geval zo snel mogelijk) die ene damage kan doen.
Ten eerste, 'doodgaan' is een beetje misnomer. Ze worden verbannen.
Ten tweede, 'mana' zit in je mana pool en zijn geen permanents. Je kunt landen tappen voor mana. Maar dat zijn twee verschillende zaken.
Jep Hexproof voorkomt targetting maar dit ding target niet
Sorcery
Exile all permanents. Exile all cards from all hands and graveyards. Each player's life total becomes 1.
Legal in: Vintage, Legacy, Modern
Banned in: Commander
7/1/2012
These actions are performed in order, but no triggered abilities resolve in between them and no player may cast spells or activate abilities in between them. This means that if a permanent’s ability triggers on a player losing life, that permanent will be exiled first and won’t be on the battlefield when your life total becomes 1. Leaves-the-battlefield triggers won’t resolve until you’re done resolving Worldfire entirely.
7/1/2012
If your life total is greater than 1 when Worldfire resolves, the change in life total will count as life loss. Other effects that interact with life loss will interact with this effect accordingly.
7/1/2012
Worldfire won’t be exiled. It will go to your graveyard as the final part of its resolution.
Decktips