Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Elderscale Wurm

Serie: M13 (M13)

Rarity: Mythic M13 Mythic

Komt voor in

Serie Normaal Foil
M13
 -
3,50
 -
5,95
Elderscale Wurm | M13

Prijs:

€ 3,50

Uitverkocht

FOIL 

€ 5,95

Uitverkocht
 Reactie plaatsen
15-3-2014 17:23:00

Ok, bedankt voor je antwoord

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
15-3-2014 16:45:00

Dat werkt.

Zie ook de rulings:
"Elderscale Wurm's last ability doesn't prevent damage. It only changes the result of damage dealt to you. For example, a creature will lifelink that deals damage to you will still cause its controller to gain life, even if that damage would reduce your life total to less than 7."

Hij doet gewoon schade (het wordt niet ge-prevent, zoals uit de ruling blijkt). Alleen verliest je tegenstander er uiteindelijk geen levens door.

15-3-2014 16:43:00

Ik heb een vraag:

Stel m'n tegenstander heeft de Wurm liggen en heeft 7 levens.
Ik val aan met een unblockable creature en doe met ninjutsu een Throat Slitter in het spel. Doet deze nu wel of niet damage tegen m'n tegenstander? Met andere woorden: kan ik de Wurm slopen met de ability van de ninja?

Alvast bedankt

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
16-5-2013 08:25:00

@Nik: Nee, niet alles resolvet tegelijkertijd. De effecten resolven in de volgorde dat ze op de kaart staan. Dat is niet uniek voor Fuse.

Als je een kaart hebt met de volgorde wording, dan werkt het exact hetzelfde:

"Target creature loses all abilities and becomes a 0/1 red Weird until end of turn. Then ~ deals 2 damage to target creature or player."

NederMagic Rules Advisor G (253) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
16-5-2013 00:05:00

Fuse kaarten resolven van links naar rechts.

16-5-2013 00:01:00

Resolved alles niet tegelijk? Ik snap dat de ability weggaat maar is ie al weg als die 2 dmg aankomt

Premium lid Marco (6) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
15-5-2013 23:59:00

Klopt Ook de static abilty welke er voor zorgt dat je opponent op 7 blijft staan is verdwenen.

15-5-2013 23:53:00

Als ik deze 0/1 zonder abilities maak met de blauwe helft van Turn // Burn en vervolgens de rode helft op mijn opponent mik, schiet ik hem dan naar 5 life? Er van uitgaande dat ie 'bevroren' is op 7.

14-5-2013 12:28:00

Zeven regels tekst en net geen zeven woorden die uit zeven letters bestaan.

5-3-2013 11:04:00

Weet ik was een flauw grapje

4-3-2013 22:06:00

bedoelde "trample" and "instead"

4-3-2013 01:51:00

"Elderscale"

Hehe..

4-3-2013 01:43:00

Het eerste en laatste woord op de kaart is zeven letters

18-11-2012 12:07:00

Op de kaart zelf staat het GETAL 7 ook 7 keer... De CMC is ook 7 though, en er zullen ook vast wel woorden van 7 letters in de tekst staan en je kan 't vast op talloze manieren met een hoop gereken op 7 uitkomen Just let it go people

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
15-9-2012 16:41:00

Het klopt dat de laatste ability geen triggered ability is. Het is namelijk een static ability. Triggered abilities herken je aan 1 van de woorden At, When of Whenever. Bevat het niet 1 van die drie woorden, dan is het geen triggered ability.

Maar al was het een triggered ability, Encrust stopt alleen activated abilities en dat is weer wat anders. Activated abilities herken je aan de schrijfwijze COST: EFFECT. Als je geen dubbele punt kunt vinden, dan is het geen activated ability. (Soms moet je daar alleen de reminder text of de comprehensive rule er voor bij pakken.)

Oracle

Creature - Wurm 7 / 7

Trample
When Elderscale Wurm enters the battlefield, if your life total is less than 7, your life total becomes 7.
As long as you have 7 or more life, damage that would reduce your life total to less than 7 reduces it to 7 instead.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

7/1/2012
Elderscale Wurm’s last ability doesn’t prevent damage. It only changes the result of damage dealt to you. For example, a creature will lifelink that deals damage to you will still cause its controller to gain life, even if that damage would reduce your life total to less than 7.

7/1/2012
Elderscale Wurm’s last ability doesn’t affect the loss or payment of life.

7/1/2012
If you have less than 7 life, damage dealt to you reduces your life total as normal.

7/1/2012
If damage is dealt to you and Elderscale Wurm at the same time, and that damage is enough to destroy Elderscale Wurm and reduce your life total to 7 or less, Elderscale Wurm’s ability will still apply. For example, if you have 10 life and a spell deals 10 damage to you and 10 damage to Elderscale Wurm, you’ll end up at 7 life and Elderscale Wurm will be destroyed.

7/1/2012
In a Commander game, combat damage you’re dealt by a commander is still tracked, even if it doesn’t change your life total.

Decktips