Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Return to Ravnica (RTR)
Serie | Normaal | Foil | ||
Commander 2015 | 0,20 | |||
Guilds of Ravnica | 0,20 | 0,75 | ||
Izzet vs Golgari | 0,25 | |||
Mind vs Might | 0,20 | |||
Modern Masters 2017 | 0,15 | 0,40 | ||
Return to Ravnica | 0,15 | 2,50 |
Dat mag.
Hij cast een Syncopate, kiest X=1. Dat cost normalitair om te casten, en met een Goblin Electromancer wordt dat .
Mijn tegenstander heeft deze kaart liggen. Hij heeft 1 island open liggen. Ik speel een spell en hij speelt zijn Syncopate en tapt daarbij zijn ene island en zegt dat ik extra moet betalen. Mag dit?
Give // Take (met een spatie na Give en eentje voor Take)
geeft Give // Take
Je cast altijd maar één instant of sorcery spell. Je kiest ofwel een kant van de split kaart of je kiest om de kaart met fuse te casten. In dat geval fuseren de twee kaarten tot één spell op de stack, waarbij de manacosten gecombineerd worden tot één gezamelijke manacost van de nieuwe spell, de tekst van de linkerkaart wordt eerst afgehandeld, of om het te visualiseren, komt 'boven' de tekst van de rechterkaart te staan. Goblin Electromancer geeft dus maar één keer korting, dus een Give \\ Take met fuse kost dan .
hoe werkt dit met dual sorceries/instants? Bijvoorbeeld {=give \\ take}
Edit: En hoe kan je dat soort kaart linken? xD
Graag geen onjuiste antwoorden geven.
Dit is een cost reduction (korting) en die werken ook op alternative costs. De kaart die je speelt is ook een instant/sorcery en je cast hem, dus uit de tekst zijn ook geen aanwijzigigen te halen dat het niet zou werken. En een oude wijsheid is dat Magic-kaarten precies doen wat erop staat. Niet meer, maar ook niet minder.
CR 117. Costs
117.9d If an alternative cost is being paid to cast a spell, any additional costs, cost increases, and cost reductions that affect that spell are applied to that alternative cost.
Nee, Flashback is een alternatieve castingcost, en dit geldt alleen op de castingcost in je rechterbovenhoek.
Bij Yawgmoth’s Will cast je vanuit je graveyard, dan werkt het wel
Geldt dit ook voor Flashback costs?
Als je al je land tapt voor mana en je gebruikt het niet allemaal dan moet je daar daadwerkelijk bij zeggen dat je een mana in je pool flood.
Je bent in dit geval heel duidelijk geweest en tenzij je je Electromancer onder je elleboog hebt liggen ofzo, waardoor je opponent hem niet zou kunnen zien, is het aan hém om wakker te blijven
Edit: Tenminste, dat zou ik zeggen uit ervaring met dit soort situaties, maar misschien denkt een judge er anders over.
Edit2: Nou, je ziet het, dit klopt niet Mea Culpa
Wat vind men van het volgende:
Ik heb een Goblin Electromancer liggen.
Ik tap al mijn mana - zeg 10 mana - en cast een X-spell - zeg Devil’s Play voor X = 9.
Dankzij Goblin Electromancer kost dat geintje me *slechts* 9 mana en heb ik dus 1 mana over.
Moet ik dit melden?
Dit omdat de tegenstander bijvoorbeeld Syncopate met X = 1 zou kunnen spelen in reactie.
Got ninja'd..
Juist niet toch? Omdat dit gaat over het casten van spells, en overload en miracle zijn abilities van de kaarten om ze op een alternatieve wijze te casten?
Laat maar, staat ook bij de official rulings dat het ook geldt voor alternative costs
Yessir, het zijn alternatieve kosten om een spell te "cast"en
maakt deze ook je overload en miracle costs goedkoper?
Creature - Goblin Wizard 2 / 2
Instant and sorcery spells you cast cost 1 less to cast.
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
3/14/2017
Two Goblin Electromancers will make instant and sorcery spells you cast cost 2 less to cast, and so on.
10/5/2018
To determine the total cost of a spell, start with the mana cost or alternative cost you’re paying, add any cost increases, then apply any cost reductions. The converted mana cost of the spell remains unchanged, no matter what the total cost to cast it was.
10/5/2018
Goblin Electromancer’s effect reduces only generic mana in the spell’s total cost.
Decktips