Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Return to Ravnica (RTR)
Serie | Normaal | Foil | ||
Commander 2020 | 0,50 | |||
Return to Ravnica | 0,50 | 2,95 |
Ja. Die twee kaarten hebben niet exact dezelfde naam, alleen maar gedeeltelijk.
En de Legend rule kijkt naar de volledige naam van de kaart.
Mag je deze tegelijk met Isperia the Inscrutable hebben liggen?
Dat is op zich een potentieel voordeel, maar alleen relevant als je op zoek bent naar een Commander. Als Consecrated Sphinx een alternatief is gaat het kennelijk om een plek in de 99 (En is de Commander positie vermoedelijk al bezet), dus is het niet belangrijk dat Isperia een Commander zou kunnen zijn.
@lord: goede analyse. Isperia heeft echter een ding dat Consecrated Sphinx niet heeft, en dat is een supertype. Daardoor is Isperia wel veel consequenter in een casual commander potje in het spel te krijgen. Niet iedereen speelt namelijk met vele tutors, en dan is een kaart die je elke pot bij 6 mana kan spelen uit de command zone toch wel erg handig.
Vind ik ook, maar ik moet toch mee met de marktprijs. En ondertussen sla ik ze in als ik ze nog goedkoper vind.
off. Deze kaart is best goed. waarom is hoe maar 2 .25? Ik had er van het weekend 1 fiol uit aan pakje. Helaas speel ik geen wit blauw.
Psychologisch kan Isperia misschien vervelend zijn, maar Consecrated Sphinx blijft een stuk sterker.
Dat Isperias kaarten 'dicht tegen de start' van iemands beurt aan zitten klinkt nogal onzinnig als argument, aangezien Consecrated Sphinx al eerder kaarten pakt. (Terwijl Isperia eerst nog een main phase moet overleven).
Mentale spelletjes met aanvallers spelen is leuk, maar je tegenstander moet nog steeds meerdere (aanvallende) creatures hebben om er iets aan te hebben. En omgekeerd speelt Isperia ook spelletjes met jou: Wil je gevaarlijke aanvallers weghalen, of laten aanvallen om er kaarten uit te halen? (En dan maar hopen dat je tegenstander geen enge dingen heeft, en dat pijn van de aanval de kaart waard is.)
Wat de RTR analyse met dit probleem te maken heeft zie ik even niet, aangezien Consecrated Sphinx niet in RTR zit. Al zou Isperia binnen RTR beter zijn (wat ik alsnog betwijfel), de vraag ging over Commander, een heel ander format.
ik denk dat voor je tegenstander psychologisch isperia vervelender is om mee om te gaan.
de kaarten die je met isperia pakt zitten dicht tegen de start van de controller van isperi's beurt aan, en kan je slecht op anticiperen.
Daarnast hebben beide RtR planeswalkers vervelende +1 abilities die aanvallen sowieso al vervelend maken, ispera verergert dat alleen maar.
Isperia + een splash op rood Curse of the Nightly Hunt bijvoorbeeld, kan erg leuke combo's geven.
Sphinx is allround een kaartenmachine, wellicht wat simpeler te gebruiken voor het maken van decks.
over 6/4 of 4/6 body valt voor beide natuurlijk wat te zeggen, maar in RtR is 6 attack genoeg om elke defender te slopen. (4 defense daarentegen is genoeg om te sterven aan Mizzium Mortars, dus het is maar om het even)
persoonlijk vind ik ze gelijkwaardig, maar anders
Sociaal/politiek gezien vind ik Isperia echt een stuk interessanter en een plezantere aanwezigheid op de battlefield. Bij Sphinx áltijd maar die zucht en geklaag (en niet voor niets).
Da's alleen als je Isperia als general neemt Zo qua speelwaarde zal de sphinx meestal winnen, maar er is één heel grote maar: Je wordt minder interessant om aan te vallen waardoor mensen misschien liever hun mannen naar iemand anders zullen sturen, dat is ook iets waard.
Isperia is betrouwbaarder in EDH vanwege één simpel voordeel; Isperia is Legendary. Nadeel hieraan is wel dat een Clone werkt als removal. Maar ja, een Clone op een Consecrated Sphinx gaat ook nergens over;
'Jij pakt één kaart? Ok, ik twee van m'n Sphinx.'
'Tof! Dan pak ik twee kaarten van MIJN Sphinx.'
'Chill, dan pak ik vier!'
'Wooow! Ik pak dan acht, dankjewel.'
Etc. Lame.
Consecrated Sphinx is vrijwel altijd beter. Er zijn wel uitzonderingen waar Isperia handig is, maar dat zijn er niet veel.
-Makkelijker te casten
-Hogere toughness = moeilijker sloopbaar. Mooi dat Isperia harder schopt, maar draw-engines wil je graag in leven hebben.
-Geeft meestal (veel) meer kaarten. Tenzij iedere tegenstander je iedere beurt met (minstens) 2 creatures aanvalt zonder extra kaarten te pakken.
-Niet legendary = minder last van Clones. In sommige gevallen wil je juist dat iemand je sphinx Cloned zodat je direct alle kaarten hebt die je nodig hebt.
-Minder afhankelijk van de tegenstander. Niet iedereen valt altijd aan, maar iedereen pakt kaarten.
Allebei, sphinx drawt niet tijdens combat, tegen bv. Discard kun je middels deze nog een antwoord trekken wellicht en de spinx kan dat niet. Sphinx is zekerdere carddraw maar niet altijd beter, niets is altijd beter dan iets anders
+ uw wil nogal wat counters etc. Spelen dus die speler aanvallen kan betekenen dat je zijn hand weer vult met control spells, das een overweging om wel of niet aan te vallen
Is Consecrated Sphinx niet een nog betere kaart dan Isperia, Supreme Judge? Beide is natuurlijk helemaal leuk, maar ik moest in mijn EDH kiezen en heb voor Consecrated Sphinx gekozen...
Wat vinden jullie?
Je mag voor ieder beest 1 kaart pakken als het jou aanvalt. Ds bij drie beeste, is het drie kaarten.
Double Strike heeft verder niets te maken met het declaren van attackers, alleen met het dealen van de combat damage. Dus hierbij mag je ook 1 kaart per aanvallend beest trekken.
Legendary Creature - Sphinx 6 / 4
Flying
Whenever a creature attacks you or a planeswalker you control, you may draw a card.
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
10/1/2012
In a Two-Headed Giant game, Isperia’s ability will trigger whenever a creature attacks your team or a planeswalker you control. It won’t trigger when a creature attacks a planeswalker controlled by your teammate.
Decktips