Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Return to Ravnica (RTR)
Serie | Normaal | Foil | ||
Return to Ravnica | 1,95 | 2,95 |
Prijs:
€ 1,95
FOIL
€ 2,95
Mooi verwoord, geen speld tussen te krijgen!
Uitgebreider antwoord: Het hangt er van af wiens beurt het is. Alle Grave Betrayal triggers willen tegelijk de stack op aan het begin van de end step. Als triggers tegelijk de stack op willen gebeurd dat in APNAP volgorde = Actieve speler eerst de stack, dan de volgende in de beurt daar bovenop, enzovoorts. Vervolgens resolven de triggers van boven naar beneden (hoe de stack werkt), dus degene die het verst van de beurt is krijgt het beest.
Voorbeeld:
Speler A & B hebben beide Grave Betrayal.
Speler C's beest sterft.
In speler A's beurt:
A's trigger gaat als eerst de stack op, daarna die van B. B's trigger resolved eerst en steelt het beest. A's trigger doet niets meer omdat hij het beest niet meer kan vinden.
In speler B's beurt:
B's trigger gaat als eerst de stack op, daarna die van A. A's trigger resolved eerst en steelt het beest. B's trigger doet niets meer omdat hij het beest niet meer kan vinden.
In speler C's beurt:
A's trigger gaat als eerst de stack op, daarna die van B. B's trigger resolved eerst en steelt het beest. A's trigger doet niets meer omdat hij het beest niet meer kan vinden.
Zie hiernaast bij de onderste ruling
Superleuke kaart in multiplay, altijd lol!
Wat gebeurd er als ik deze kaart heb liggen in een multiplayer game en één van mijn tegenstanders ook. En bij een derde speler sterft een creature?
@Xander: daar had ik overheen gelezen ik dacht dat het creature meteen terug komt maar dat is niet zo
wow wat een lange post
Hangt ervanaf wiens beurt het is. Als triggers tegelijk de stack op willen, gebeurt dat in APNAP-volgorde, eerst die van de actieve speler, daarna die van de niet-actieve speler(s), in beurtvolgorde. En van de triggers waar jij de controller van bent, mag je vervolgens de onderlinge volgorde bepalen.
Stel, dat Wurmcoil Engine in jouw beurt doodgaat. Dan ziet de stack er zo uit:
---TOP
trigger van Grave Betrayal
trigger van Daretti, Scrap Savant emblem
trigger van Wurmcoil Engine
---BOTTOM
of
---TOP
trigger van Grave Betrayal
trigger van Wurmcoil Engine
trigger van Daretti, Scrap Savant emblem
---BOTTOM
Vervolgens in de end step is dat:
---TOP
delayed trigger van Grave Betrayal
delayed trigger van Daretti, Scrap Savant emblem
---BOTTOM
De delayed trigger van Grave Betrayal resolvet dan als eerste. Je tegenstander krijgt Wurmcoil Engine dus. Vervolgens kan de delayed trigger van Daretti, Scrap Savant emblem hem niet meer terugvinden omdat hij in de tussentijd van zone gewisseld is, en die doet dus niks meer.
---
Maar als Wurmcoil Engine in de beurt van je tegenstander doodgaat. Dan ziet de stack er zo uit:
---TOP
trigger van Daretti, Scrap Savant emblem
trigger van Wurmcoil Engine
trigger van Grave Betrayal
---BOTTOM
of
---TOP
trigger van Wurmcoil Engine
trigger van Daretti, Scrap Savant emblem
trigger van Grave Betrayal
---BOTTOM
Vervolgens in de end step is dat:
---TOP
delayed trigger van Daretti, Scrap Savant emblem
delayed trigger van Grave Betrayal
---BOTTOM
De delayed trigger van Daretti, Scrap Savant emblem resolvet dan als eerste. Jij krijgt Wurmcoil Engine dus. Vervolgens kan de delayed trigger van Grave Betrayal hem niet meer terugvinden omdat hij in de tussentijd van zone gewisseld is, en die doet dus niks meer.
---
@silfurion: Lees Grave Betrayal nog eens...
---> at the beginning of the next end step <---
Plus triggers doen niks met timestamps.
Ik denk zelf dat vanwege de timestamp de engine bij je tegenstander in het veld komt.
Omdat van deze kaart de creature meteen terughaalt en daretti end of turn
Als mijn tegenstander deze kaart heeft gespeeld, en ik heb Daretti, Scrap Savant emblem liggen, wat gebeurt er dan als bijvoorbeeld Wurmcoil Engine naar m'n graveyard gaat?
Alvast bedankt voor het antwoord.
Komen er dan wel zombie Forest kaarten terug mee in het spel?
Wat ik de onderstaande reacties op maak is dat Instants en Sorceries niet terug komen.
Maar een land is geen instant of sorcery, maar ook geen creature. Maar ik begrijp dus nu dat bijv. een manifested Forest wel terug zou komen met een +1/+1 counter er op. Maar volgens mij krijgt het geen creature types mee, omdat het geen creature is toch? Maar wordt het wel een zwarte Forest hierdoor?
Ah juist ja, dat bedoelde ik wel (in mijn hoofd dan ).
Hij kan ze in beide gevallen terugvinden, want het is nog steeds dezelfde kaart (die je overigens moet revealen als hij doodgaat, als hij van zone wisselt).
Er zijn echter specifieke regels die zeggen dat instants en sorceries nooit de battlefield binnen kunnen komen en in dat geval in de zone blijven waar ze zich bevinden.
Ik denk dat als het een Noncreature is, de grave betrayal hem niet meer kan 'vinden' aangezien je noncreatures dan niet kan laten terugkeren (instant and sorceries bedoel ik dan). De ander krijg je gewoon face up terug volgens mij! Ik weet alleen niet de specifieke CR rules.
Hoe werkt dit als er een geManifest creature sterft (dat zelf een creature is ook)? En als er een non-creature kaart geManifest is en sterft?
Hoe zit dat met iemand zijn commander? Jat je die ook of mag die gewoon terug naar de command zone?
Edit: ik heb hem al. Je commander gaat nooit dood. Alleen als je er voor kiest om hem in de GY te gooien, wat je dus niet doet, dan krijgt de controller van Grave Betrayal de creature.
Enchantment
Whenever a creature you don't control dies, return it to the battlefield under your control with an additional +1/+1 counter on it at the beginning of the next end step. That creature is a black Zombie in addition to its other colors and types.
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
10/1/2012
Grave Betrayal doesn’t overwrite any previous colors or types. Rather, it adds another color and another creature type.
10/1/2012
If the creature is normally colorless, it will simply be black. It won’t be both black and colorless.
10/1/2012
If a creature you don’t control dies during the end step, that creature won’t return to the battlefield until the beginning of the next end step.
10/1/2012
Each creature you don’t control that dies causes a delayed triggered ability to trigger at the beginning of the next end step. If there are multiple such abilities, you can put them on the stack in any order. The creatures will return to the battlefield one at a time as each ability resolves. The last ability you put on the stack will be the first one to resolve.
10/1/2012
If the creature card leaves the graveyard before the delayed triggered ability resolves, it won’t return to the battlefield. This is also true if the card leaves the graveyard and returns to the graveyard before that ability resolves.
10/1/2012
The phrase “with an additional +1/+1 counter on it” means that the creature enters the battlefield with one more +1/+1 counter than it would normally enter the battlefield with. It doesn’t keep any counters it had on it when it died.
10/1/2012
In a multiplayer game, if more than one player controls a Grave Betrayal and a creature controlled by none of those players dies, each Grave Betrayal will create a delayed triggered ability at the beginning of the next end step. The first such ability to resolve will return the creature. Usually, this will be one controlled by the player furthest from the active player in turn order.
Decktips