Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Return to Ravnica (RTR)
Serie | Normaal | Foil | ||
Commander 2017 | 0,35 | |||
Commander 2020 | 0,35 | |||
Return to Ravnica | 0,30 | 1,00 |
Voor nog een mana meer speel ik dan liever Omniscience. Dan ben ik gelijk van alle mana problemen af.
En voor nóg een mana meer dan een Iona, Shield of Emeria. =p
p.s. dit is op deze manier wel heerlijk off-topic geraakt =p
Voor nog een mana meer speel ik liever Avacyn, Angel of Hope
En voor nog een mana meer speel ik liever een Simic Sky Swallower. =p
Kan aan mij liggen, maar voor die ene mana extra speel ik wel een Arcanis the Omnipotent
@Danny: volgens mij begrijp je het hele argument "dies to Doom Blade" verkeerd. Het probleem is dat deze kaart 5 mana (op sorcery speed) kost en helemaal niets doet als je hem speelt. Dat wil zeggen dat als hij meteen afgeknald wordt, je enorm veel tempo en mana verliest, en je een hele beurt kwijt bent, waarin je ook niet meer kunt reageren op je tegenstander. En zelfs als hij blijft liggen, neemt hij niet meteen de game over: hij geeft traag kaartvoordeel, óf hij maakt 1-voor-1s die niet per se fantastisch zijn. Het echte probleem is dat er voor 5 mana gewoonweg betere opties zijn, die meer doen.
Als deze kaart flash had gehad of 3 mana had gekost, was hij competitief speelbaarder geweest. Als hij 4 toughness had gehad (en dus niet boltbaar was geweest), was hij nog net zo onspeelbaar geweest.
Het probleem is niet dat hij boltbaar is, en net als G raak ik een beetje moe van dat argument, en vooral als het zonder enige onderbouwing incorrect wordt gebruikt...
Dat is een probleem op competitive niveau ja, deze is daar dan ook niet echt speelbaar. Maar in EDH decks, etc is deze kaart prima speelbaar. Daarnaast gaan veel creatures dood aan spotremoval, het is een beetje een dated argument IMO.
Probleem met deze kaart is dat hij boltbaar is, en het dus niet echt waard is om te spelen omdat hij dus makkelijk weggehaald kan worden
Dit is dan ook een auto-include voor m'n al best sterke Nin, the Pain Artist-EDH deck. Dit miste ik nog; een creature met sterke carddraw, beetje body voor Nin's ability én optioneel discard/removal ingebouwd. Ik ben al zeer te spreken omdat ik weet welke rol hij al gaat vervullen in m'n deck: alle drie bovenstaande functies.
Stiekem best een sterke kaart
Creature - Human Wizard 2 / 3
U, T: Draw two cards.
R, T, Discard a card: Mercurial Chemister deals damage to target creature equal to the discarded card's converted mana cost.
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
10/1/2012
If the discarded card has X in its mana cost, X is 0.
10/1/2012
If the discarded card has no mana symbols in its upper right corner (because it’s a land card, for example), its converted mana cost is 0.
Decktips