Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Sylvan Library

Serie: Commanders Arsenal (CMA)

Rarity: Rare Commanders Arsenal Rare

Informatie

Alle kaarten uit het Commanders Arsenal zijn FOIL en tournament legal.

Komt voor in

Serie Normaal Foil
4th Edition
 -
44,95    
5th Edition
 -
39,95    
Asian BB 4th
 -
49,95    
Commanders Arsenal
 -
59,95    
Alle kaarten uit het Commanders Arsenal zijn FOIL en tournament legal.
Eternal Masters
 -
34,95
 -
74,95
Italian Legends
 -
49,95    
Legends
 -
199,95    
Sylvan Library | Commanders Arsenal

Prijs:

€ 59,95

Uitverkocht
 Reactie plaatsen
Premium lid timewa (0) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
16-8-2016 17:04:00

Ik vind 'm eerder een duurdere Mirri’s Guile met card draw optie. En de art van Harold McNeill maakt de Sylvan Library sympathieker.

16-8-2016 12:22:00

Ja, als je die levens niet betaalt, is het eigenlijk gewoon een soort van gratis "mini-Sensei’s Divining Top"

16-8-2016 12:15:00

Okay even voor de duidelijkheid met deze kaart mag je 2 kaarten extra pakken ten koste van 8 leven toch of heeft die ook een Brainstorm/Ponder effect?

Hans (30) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
12-6-2016 16:38:00

hmm ok, maakt het wel lastig maar ja begrijpelijk tnx

12-6-2016 10:33:00

In deze situatie ben je er zelf verantwoordelijkheid voor om de deze beurt geraapte kaarten te kunnen onderscheiden van de kaarten die je al had.

"6/8/2016 Any cards drawn prior to Sylvan Library's ability resolving, including in your upkeep or in response to Sylvan Library's triggered ability, can be chosen to be put back using this effect. Sylvan Library's controller is responsible for keeping these cards distinguishable in hand, such as by keeping them separate from cards that began the turn in hand."

Dus wat je kan doen is alles wat je deze beurt hebt geraapt en wat je al had vanaf je upkeep in facedown piles houden totdat je klaar bent de Brainstorm en Sylvan Library. Daarna is het gewoon een kwestie van de stapeltjes samen voegen, even snel te schudden (wat je letterlijk in een paar seconden kan hebben gedaan) en in je hand stoppen. Wat ook kan helpen, maar wat door veel spelers wel als irritant word ervaren, is je kaarten "flicken". Het steeds heen en weer bewegen van kaarten met dat oh zo bekende "flicking noise".
Dit filmpje hier zou misschien wel wat hulp kunnen bieden.


on a sidenote: je pakt voor je Sylvan Library maar 2 extra kaarten. De eerste kaart die je pakt in je drawstep, is de draw van je beurt.

"6/8/2016 You always perform your normal draw before this ability. The normal draw occurs before anything can be placed on the stack during a player's draw step."

Hans (30) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
12-6-2016 09:58:00

rules vraagje over deze kaart in combinatie met Brainstorm

stel ik heb 7 kaarten op hand en een sylvan library in play.
in mijn upkeep gebruik ik brainstorm, draw 3

(die wil ik bij de rest van mijn hand voegen zodat mijn tegenstander geen informatie heeft over wat ik precies met die kaarten doe voordat ik 2 kaarten moet terugleggen op mijn library)

vervolgens moet ik voor sylvan library 3 kaarten pakken en 2 terugleggen die ik deze beurt heb gepakt (ik wil niet levens betalen), echter ik heb in totaal al 6 kaarten gepakt deze beurt en die zijn (vanwege brainstorm) door de andere kaarten in mijn hand heen gegaan waardoor mijn tegenstander geen flauw idee heeft welke 6 kaarten ik precies heb gepakt in die beurt.

hoe los ik dit probleem op? ik snap dat er een mogelijkheid is om je tegenstander precies te laten weten welke kaarten je trok met brainstorm en welke je uit je hand terug legde maar dat is juist niet wat je met brainstorm wilt doen

23-5-2016 18:12:00

hoera voor de blackboardered reprint in EMA

19-7-2014 09:07:00

Je mag ze terug leggen hoe je wilt

19-7-2014 08:54:00

Mag je deze twee kaarten terug leggen hoe je wil of moet je de draw volgorde respecteren?

8-11-2013 16:30:00

@Xander
In dit leven is niets zeker dus uitsluitsel kan ik niet geven. Maar als het gaat om de bovenste vier kaarten van je library dan denk ik dat de vierde ook onthuld wordt. De frase "Play with the top card of your library revealed." op Oracle of Mul Daya kun je herfraseren naar (ongeveer) "The top card in the library zone is known to all players". Tel daarbij op dat de bovenste drie kaarten de library zone verlaten voor de hand zone, en de vierde kaart dan effectief de bovenste kaart wordt in de library (zone) dan is er een moment waarop de vierde kaart bekend moet zijn aan alle spelers. Klinkt goed?

8-11-2013 16:08:00

OK, thnx!

8-11-2013 15:49:00

Kaartje uit Renaissance, is meestal ongeveer hetzelfde waard als een 4th edition. Ik zou er niet meer dan 8 voor geven, gezien de conditie.

8-11-2013 15:15:00

Ik heb van iemand linkjes naar foto's gekregen van een franse versie van deze kaart, en ik vraag me af hoeveel die waard is.

Voorkant: hier
Achterkant: hier

10-5-2013 20:08:00

toen ik deze kaart als random kreeg, dacht ik: misschien leuk om een deckje mee te maken, maar nu ik de prijs zie in eens niet meer

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
10-5-2013 19:04:00

Ja. Draws worden apart behandeld. Je drawt de kaarten 1-voor-1.
Na elke draw verandert de bovenste kaart van je library en moet je dus de nieuwe bovenste kaart laten zien.

Zie ook de rulings bij Oracle of Mul Daya:
"When playing with the top card of your library revealed, if an effect tells you to draw several cards, reveal each one before you draw it."

---

quote: "Wat betreft de vierde kaart ben ik niet helemaal zeker, maar ik denk dat het als volgt zit: aangezien de ability van de Sylvan Library nog bezig is met resolven"

Ik denk zelf dat je die ook moet revealen, want volgens deze redenatie had je die andere drie ook niet hoeven revealen, want toen was hij ook nog bezig met resolven. En je werkt effecten altijd af in de volgorde dat ze op de kaart staan, zonder vooruit te spieken. De bovenste kaart verandert, dus reveal je die (de ability van Oracle of Mul Daya is static, dus die heeft er als het goed is, niet zo veel last van dat iets nog bezig is met resolven).

Maar misschien dat iemand daar uitsluitsel over kan geven?

Oracle

Enchantment 

At the beginning of your draw step, you may draw two additional cards. If you do, choose two cards in your hand drawn this turn. For each of those cards, pay 4 life or put the card on top of your library.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Commander

Officiele rulings

6/8/2016
You always perform your normal draw before this ability. The normal draw occurs before anything can be placed on the stack during a player’s draw step.

6/8/2016
If you control other triggered abilities that allow you to draw cards during your draw step, you can choose to order Sylvan Library’s ability before or after those abilities. Triggered abilities controlled by other players will resolve before triggered abilities you control.

6/8/2016
Any cards drawn prior to Sylvan Library’s ability resolving, including in your upkeep or in response to Sylvan Library’s triggered ability, can be chosen to be put back using this effect. Sylvan Library’s controller is responsible for keeping these cards distinguishable in hand, such as by keeping them separate from cards that began the turn in hand.

6/8/2016
If you control more than one Sylvan Library, the triggered ability of each will resolve in sequence. You don’t get to draw all the cards at once and then put them all back at once.

6/8/2016
You can put back zero, one, or two cards.

6/8/2016
If you choose to draw two cards, then replace one or more of those draws with some other effect, the rest of Sylvan Library’s ability still happens. If you’ve actually drawn only one card that turn, you must choose that card and either pay 4 life or put it on top of your library. If you haven’t actually drawn any cards that turn, the rest of the ability has no effect.

6/8/2016
It’s not possible to take any actions between drawing the cards and choosing two cards. You can’t cast the cards you drew to avoid having two cards to choose.

Decktips