Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Call of the Nightwing

Serie: Gatecrash (GTC)

Rarity: Uncommon Gatecrash Uncommon

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Gatecrash
 4
0,15
 -
0,50
Call of the Nightwing | Gatecrash

 Op voorraad 

€ 0,15 (4x)

 Kopen

FOIL 

€ 0,50

Uitverkocht

Veilig betalen met iDeal

 Reactie plaatsen
Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
22-2-2014 16:55:00

Zo werkt het niet. ALLEEN de combat damage gaat niet via de stack. Het is NIET zo dat triggers ineens niet meer via de stack gaan.

De combat damage wordt tegelijk gedaan (die gaat dus inderdaad niet via de stack). Daardoor gaan er twee Cipher triggers af. Die gaan beide op de stack. De stack ziet er dan dus zo uit:


---TOP
Cipher trigger
Cipher trigger
---BOTTOM


En vervolgens werkt de stack nog net zoals die altijd al gewerkt heeft.

22-2-2014 16:49:00

Nee wat ik bedoelde is als je meerdere kaarten met Cipher geexiled hebt;
- tap gelectrode voor 1 damage.
- creature A doet combat damage en de encoded spell wordt gecast, dus untap en tap gelectrode voor 1 damage.
- creature B doet combat damage en de encoded spell wordt gecast,
dus untap en tap gelectrode voor 1 damage.
dit mag niet meer toch? omdat je niet kan reageren om de combat damage worden alle kopieen tegelijkertijd gecast zonder dat je er iets tussen kan doen?

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
22-2-2014 16:08:00

De reminder text van Cipher: "(...) its controller may CAST a copy of the encoded card (...)". Je cast hem (en dus is het een spell).

De reminder text van Extort: "Whenever you cast a spell (...)". Die triggert dus op het casten van een spell.

En wat LotZ ook al zei: Een kopie van een spell is ook een spell. Als je iets cast, is het een spell. Maar dat je iets niet cast, wil dat nog NIET zeggen dat het geen spell is. Er is dus wat casten betreft wel een verschil tussen het casten van een kopie van een kaart (wat daardoor een spell is) en het kopiëren van een spell (wat dus wel een spell is, maar je cast hem niet). Casten is namelijk van iets wat nog geen spell is, een spell maken.

Wat je laatste vraag betreft, ben ik je kwijt: Wat heeft het feit of combat damage al dan niet via de stack gaat, daarmee te maken? Je reageert toch niet op de combat damage? En hoe kom je aan die meerdere kopieën?

22-2-2014 16:00:00

Nog een vraagje: kan ik de gecaste copy van de Cipher ability gebruiken voor een Extort effect of Nivmagus Elemental?
Als ik dan toch bezig ben; ik kan niet meer elke copy die ik van een kaart met Cipher krijg apart gebruiken om Gelectrode te untappen en een damage te schieten toch? omdat combat damage niet meer op de stack gaat.

22-2-2014 01:56:00

Dat kan. De copy van een spell is nog steeds een spell.

22-2-2014 01:08:00

Kan ik de kopie van een spell met Cipher ook kopieren met bijvoorbeeld Nivix Guildmage ?

24-2-2013 18:21:00

Mooi zo, dan ga ik bij deze een deck bouwen
hier

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
21-2-2013 21:28:00

Storm zegt ""When you cast this spell, put a copy of it onto the stack for each other spell that was cast before it this turn. (...)".

Cipher zegt "(...) Whenever this creature deals combat damage to a player, you may copy the encoded card and you may cast the copy without paying its mana cost.".

Zoals LotZ ook terecht aangeeft: Je betaalt weliswaar de mana cost niet, maar dat is niet relevant. Je cast ze en dus tellen ze mee.

21-2-2013 21:25:00

De copies worden gecast en tellen voor storm.

21-2-2013 21:21:00

Telt de cipher ability van kaarten zoals deze mee naar een storm count?

10-1-2013 14:19:00

Haha, grappig dat het net bij deze kaart gebeurde. Past wel in de setting: steeds meer 1/1 flying creature tokens door de Cipher

10-1-2013 13:22:00

Dat is een spook van vroeger, er is ooit een acte geweest dat als je dat zag (flickerwhisps meen ik) dat je een prijs won maar die actie loopt niet meer volgens mij

Edit: geen flickerwhisp maar Blinking Spirit

10-1-2013 11:42:00

Lol.. Waarom zag ik net allemaal Nedermagic symbooltjes (dat vliegende beestje) bij deze kaart rondzweven?

Wel toepasselijk met de Cipher, maar na het vernieuwen van de pagina waren ze weer weg. Voor de wijsneuzen; nee ik ben niet aan de medicijnen o.i.d

10-1-2013 09:07:00

ik zou dat beest niet tegen willen komen in het donker

9-1-2013 21:25:00

En deze kan ook zichzelf cipheren als je een leeg bord hebt. 4 mana voor een 1/1 flyer is wel duur, maar als je daarna door kan komen is het ook gelijk een tokenfabriek.

Oracle

Sorcery 

Create a 1/1 blue and black Horror creature token with flying.
Cipher (Then you may exile this spell card encoded on a creature you control. Whenever that creature deals combat damage to a player, its controller may cast a copy of the encoded card without paying its mana cost.)

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

1/24/2013
You can exile Call of the Nightwing encoded on the Horror creature token it just created.

4/15/2013
The spell with cipher is encoded on the creature as part of that spell’s resolution, just after the spell’s other effects. That card goes directly from the stack to exile. It never goes to the graveyard.

4/15/2013
You choose the creature as the spell resolves. The cipher ability doesn’t target that creature, although the spell with cipher may target that creature (or a different creature) because of its other abilities.

4/15/2013
If the spell with cipher doesn’t resolve, none of its effects will happen, including cipher. The card will go to its owner’s graveyard and won’t be encoded on a creature.

4/15/2013
If the creature leaves the battlefield, the exiled card will no longer be encoded on any creature. It will stay exiled.

4/15/2013
If you want to encode the card with cipher onto a noncreature permanent such as a Keyrune that can turn into a creature, that permanent has to be a creature before the spell with cipher starts resolving. You can choose only a creature to encode the card onto.

4/15/2013
The copy of the card with cipher is created in and cast from exile.

4/15/2013
You cast the copy of the card with cipher during the resolution of the triggered ability. Ignore timing restrictions based on the card’s type.

4/15/2013
If you choose not to cast the copy, or you can’t cast it (perhaps because there are no legal targets available), the copy will cease to exist the next time state-based actions are performed. You won’t get a chance to cast the copy at a later time.

4/15/2013
The exiled card with cipher grants a triggered ability to the creature it’s encoded on. If that creature loses that ability and subsequently deals combat damage to a player, the triggered ability won’t trigger. However, the exiled card will continue to be encoded on that creature.

4/15/2013
If another player gains control of the creature, that player will control the triggered ability. That player will create a copy of the encoded card and may cast it.

4/15/2013
If a creature with an encoded card deals combat damage to more than one player simultaneously (perhaps because some of the combat damage was redirected), the triggered ability will trigger once for each player it deals combat damage to. Each ability will create a copy of the exiled card and allow you to cast it.

Decktips