Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Herstel... waaraan WACKYWONG refereert. Oprechte excuses aan Lookky
Djilan, al heeft dat beestje 100x hexproof, de Glaring Spotlight zegt dat hexproof niet voorkomt dat 'ie getarget kan worden. Geef je het beestje shroud, dan wordt het een ander verhaal.
Wellicht dat dit antwoord was op de niet-gestelde vraag waaraan Lookky refereert ;-)...
Wat is de onduidelijkheid? Lijkt mij een kwestie van lezen wat op de Spotlight staat en daar naar handelen?
wat als er een Swiftfoot Boots of Alpha Authority op een beestje ligt? kan die nu wel getarget worden?
Overigens was de letterlijke tekst vroeger "can't be the target of spells or abilities your opponents control", wat gewijzigd is in hexproof. Als het daar ook maar 1 letter van afwijkt, is het sowieso geen hexproof.
Maar zoals gezegd, in deze tijd van smartphones heb je zo de Oracle tekst opgezocht.
Dit kun je weten door de kaart hier op NederMagic op te zoeken en bij de oracle tekst te kijken. Als daar niet staat dat een creature hexproof heeft, heeft ie dat oook niet.
Ik speel hoofdzakelijk Commander en wat ik best verwarrend / vervelend vind, is dat er bij oude kaarten geen hexproof staat (benaming bestond namelijk nog niet) hoe weet ik dan zeker dat het effectief hexproof is? Bijvoorbeeld Uril, the Miststalker
In mijn deck waar ik creatures met deathtouch damage laat schieten is deze heel fijn. Maar in een gemiddeld EDH potje komen ook altijd vermoeiende hexprovers langs wat mij betreft een prima kaart qua kosten, opties en lol.
Die fizzledtdtdtd
Stel speler 1 heeft deze op tafel liggen en speelt een Lightning Bolt op de Slippery Bogle op zijn tegenstander, waar speler 2 (die tegenstander dus) op reageert met een Naturalize op de Glaring Spotlight. Wat gebeurt er nu?
'Fizzled' de bolt omdat hij geen legaal target meer heeft? Of is het daar al te laat voor omdat de Bogle al het target is geweest van de Bolt toen het nog mocht.
Ik zal niet beweren dat dit een geweldige kaart is die we in moeten slaan, maar 'gaat totaal niets doen' lijkt mij sterk.
Het is een prima haat kaart tegen Geist of Saint Traft en Invisible Stalker. Worden die kaarten veel gespeeld, dan ziet Glaring Spotlight wat SB play.
Het verschil met andere haat kaarten zoals Grafdigger’s Cage is enerzijds dat het niet zo pijnlijk is om er meerdere te rapen en bovendien dat het niet zo rampzalig is als de tegenstander de gehate kaarten niet raapt of zelfs heeft uitgeboard.
Overigens zou ik deze niet enkel voor z'n ability willen spelen, volgens mij zijn er dan veel betere opties.
Nou Sla ze maar alvast in dan, ik sla een rondje over
Hij is enkel nauw als je denkt dat zijn belangrijkste doel anti-hexproof is. Voor mij is het gewoon maak creatures unblockable
Niet mee eens.
Het weghalen van hexproof is 'erg nauw', maar potentieel nodig indien het hexproof enchantments deck iets word in standard/modern.
In tegenstelling tot andere 1-mana artifacts die een bepaalde strategie kapot maken, doet deze ook nog iets als de tegenstander géén hexproof heeft; je kan removal dodgen door je eigen beesten hexproof te geven of een creature stale-mate winnen via unblockable.
Ik denk dat deze kaart totaal niks gaat doen omdat hij veel te nauw is
Artifact
Creatures your opponents control with hexproof can be the targets of spells and abilities you control as though they didn't have hexproof.
3, Sacrifice Glaring Spotlight: Creatures you control gain hexproof until end of turn and can't be blocked this turn.
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
1/24/2013
Creatures your opponents control don’t actually lose hexproof, although you will ignore hexproof for purposes of choosing targets of spells and abilities you control.
1/24/2013
Creatures that come under your control after Glaring Spotlight’s last ability resolves won’t have hexproof but they can’t be blocked that turn.
Decktips