Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
klopt
Ik neem aan dat ik sowieso één counter moet betalen voor zijn ability? (Ook al zou ik bv. een 0/1 willen overnemen van mijn tegenstander?) Er staat immers "remove one or more +1/+1 counters". Ik vraag het even voor de zekerheid.
Exilen is niet hezelfde als sacrificen dus sigardia kijkt met haar zwoele blik gewoon een andere kant op en laat de token gewoon de vergetelheid ingaan
zou een Sigarda, Host of Herons die sacrifice trigger dan weer overrulen? of valt een dergelijke trigger niet onder de vleugels van sigarda?
De token van Geist of Saint Traft wordt al ge-exiled aan het einde van combat. Niet aan het einde van de beurt pas.
En hij wordt inderdaad gewoon ge-exiled. De controller van de delayed trigger is weliswaar je tegenstander, terwijl jij op dat moment de controller van de token bent. Maar je mag gewoon creatures van de tegenstander exilen.
"Exile target creature" werkt bijvoorbeeld ook op creatures van de tegenstander, net zoals Destroy.
Sacrifice is de enige uitzondering op de regel.
Die verdwijnt nog steeds aan end of combat.
je kan je de engel van geist of saint traft overnemen, maar moet je die dan ook exilen aan het eind van de beurt?
Nee, als je een permanent steelt, lag die al op de battlefield en daar blijft hij. Hij verandert niet van zone.
Triggert de Evolve ability van deze kaart ook als het creature dat je van de tegenstander steelt een hogere power of toughness dan Simic Manipulator heeft? Oftewel: entert een creature the battlefield under my control als je er controle over krijgt m.b.v. de ability van deze jongen?
ok thx
Zoals Peanut ook terecht aangeeft, een gewone +X/+X bonus is wat anders dan een +X/+X counter. Als niet het woord "counter" gebruikt wordt, dan gaat het niet om een counter.
Dat laatste, je activeert de cost (het weghalen van +1/+1 counters) en die komen overeen met het effect daarna. je kan hem +100/+100 geven, maar het gaat om de counters.
Even een vraagje:
als je hier nu Titanic Growth oplegt, kun je hem dan tappen en een creature met power 4 or less van je opp pakken?
Of moeten het losse +1 +1 counters zijn zoals bijvoorbeeld Hunger of the Howlpack of met evolve natuurlijk
Bedankt, ik dacht dat ook maar twijfelde.
Creature - Mutant Wizard 0 / 1
Evolve (Whenever a creature enters the battlefield under your control, if that creature has greater power or toughness than this creature, put a +1/+1 counter on this creature.)
T, Remove one or more +1/+1 counters from Simic Manipulator: Gain control of target creature with power less than or equal to the number of +1/+1 counters removed this way.
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
1/24/2013
The power of the target creature is checked both as you target it and as the ability resolves. If the power of the target creature when the ability resolves is greater than the number of +1/+1 counters removed from Simic Manipulator, the ability won’t resolve and none of its effects will happen. You won’t gain control of any creature, but the counters removed as a cost remain removed.
4/15/2013
When comparing the stats of the two creatures for evolve, you always compare power to power and toughness to toughness.
4/15/2013
Whenever a creature enters the battlefield under your control, check its power and toughness against the power and toughness of the creature with evolve. If neither stat of the new creature is greater, evolve won’t trigger at all.
4/15/2013
If evolve triggers, the stat comparison will happen again when the ability tries to resolve. If neither stat of the new creature is greater, the ability will do nothing. If the creature that entered the battlefield leaves the battlefield before evolve tries to resolve, use its last known power and toughness to compare the stats.
4/15/2013
If a creature enters the battlefield with +1/+1 counters on it, consider those counters when determining if evolve will trigger. For example, a 1/1 creature that enters the battlefield with two +1/+1 counters on it will cause the evolve ability of a 2/2 creature to trigger.
4/15/2013
If multiple creatures enter the battlefield at the same time, evolve may trigger multiple times, although the stat comparison will take place each time one of those abilities tries to resolve. For example, if you control a 2/2 creature with evolve and two 3/3 creatures enter the battlefield, evolve will trigger twice. The first ability will resolve and put a +1/+1 counter on the creature with evolve. When the second ability tries to resolve, neither the power nor the toughness of the new creature is greater than that of the creature with evolve, so that ability does nothing.
4/15/2013
When comparing the stats as the evolve ability resolves, it’s possible that the stat that’s greater changes from power to toughness or vice versa. If this happens, the ability will still resolve and you’ll put a +1/+1 counter on the creature with evolve. For example, if you control a 2/2 creature with evolve and a 1/3 creature enters the battlefield under your control, it toughness is greater so evolve will trigger. In response, the 1/3 creature gets +2/-2. When the evolve trigger tries to resolve, its power is greater. You’ll put a +1/+1 counter on the creature with evolve.
Decktips