Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Trait Doctoring

Serie: Dragons Maze (DGM)

Rarity: Rare Dragons Maze Rare

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Dragons Maze
 4
0,35
 -
0,75
Trait Doctoring | Dragons Maze

 Op voorraad 

€ 0,35 (4x)

 Kopen

FOIL 

€ 0,75

Uitverkocht

Veilig betalen met iDeal

 Reactie plaatsen
Premium lid NederMagic Rules Advisor Torak (23) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
4-7-2018 05:23:00

Ik vrees van niet, omdat je Morph veestjes 2/2 zonder naam n tekst zijn. Het unmorphen is een speciale actie die je kan doen, maar hoort volgens mij op dat moment niet tot kaart tekst en kan niet verandert worden omdat dat kaart gedeelte niet in een publieke zone zit. Maar iemand zal dit antwoord hier best wel even kunnen bevestigen of ontkrachten.

4-7-2018 02:16:00

Als ik deze speel op een face-down Ruthless Ripper, bijvoorbeeld om "zwart" om te zetten in "blauw", mag ik die beurt dan een monoblauwe kaart revealen om Ruthless Ripper te unmorphen?

5-5-2013 15:19:00

Ah ik zie de verwarring van Ben . 'all instances of one color word' betekend vrij vertaald 'elk voorkomend kleur-woord van 1 kleur'.

Instances betekend dus niet 'instant' (direct). Het meervoud van Instant is 'Instants'.

Je target een permanent. En een permanent kan nooit een spell zijn, alleen een kaart dat op the battlefield ligt.

5-5-2013 15:11:00

Nee, want je mag alleen maar woorden op een permanent veranderen.

En ook alleen maar color words/basic land types.

Als je 'target' in 'each' wil veranderen dan moet je de spell zijn Overload cost betalen, in dit geval .

Ben Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
5-5-2013 15:08:00

oke thnx, maar kunnen jullie me vertellen hoe het dan werkt wanneer je een woord van een instant of sorcery wilt veranderen.. kan dat überhaupt?

vb.
ik heb een Invisible Stalker liggen en wil de cipher ability gebruiken van Trait Doctoring. maar ik wil de tekst van Cyclonic Rift veranderen van 'target' naar 'each'.

hoop dat jullie snappen wat ik bedoel ;-)

5-5-2013 15:07:00

Je kunt dus bijvoorbeeld de tekst van Eastern Paladin veranderen in 'blue'

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
5-5-2013 14:54:00

Je mag van een permanent een color word (white / blue / black / red / green) zo vaak als dat woord voorkomt, veranderen in een ander color word tot het einde van de beurt.
Of een basic land type (Plains / Island / Swamp / Mountain / Forest) veranderen in een ander basic land type tot het einde van de beurt.

Ben Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
5-5-2013 14:45:00

Hopelijk kunnen jullie me uitleggen hoe deze kaart precies werkt,

als ik het goed begrijp mag ik:

1 woord van alle 1 kleur instants/sorcercy's veranderen met een ander?

kan ik dan het woord 'target' veranderen in 'each' bij bijv Cyclonic Rift

1-5-2013 19:19:00

Mana denial kan inderdaad zoals hieronder wordt gezegd.
Zie ook de officiele rulings bij de kaart.

4/15/2013 If the basic land type of a land is changed, the associated mana ability of that land will also change, but its name will not. For example, if you've changed "Plains" to "Island" a card named Plains will have the basic land type Island and can be tapped for {U}, and it can no longer be tapped for {W}

30-4-2013 14:14:00

Je kan ook basic land veranderen. Zodoende (zonder UEOT) kan je met elke cipher copy een basic land van je tegenstander in iets veranderen wat hij/zij niet kan gebruiken. Het werkt bovendien ook op shock duals.

30-4-2013 14:00:00

Hoe is dit mana denial? Het is een Magical Hack en Sleight of Mind op sorcery speed en een until end of turn effect. Je kunt niet de type van kaarten veranderen, alleen de wordings, zoals islandwalk naar plains walk o.i.d. Dus als die geen until end of turn effect zou genereren zou die rare waardig worden.

NederMagic Rules Advisor G (253) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
30-4-2013 06:48:00

Als deze niet de UEOT clause had gehad, was dit de allerziekste mana denial to date geweest.

29-4-2013 23:38:00

Hmm beetje jammer in de rare slot zoek je toch meestal een bom of sterke kaart.

29-4-2013 23:30:00

Precies wat je zegt, je wilt deze niet te vaak trekken in een draft, dus het is een rare.

Dit soort effecten, hoe nutteloos over het algemeen dan ook, is meestal reserved voor rares.

29-4-2013 23:01:00

Lijkt me toch een van de meest waardelozen rare om uit een booster te treken tijdens een draft. iemand enig idee warom dezen rare is en niet uncommen?

Oracle

Sorcery 

Change the text of target permanent by replacing all instances of one color word with another or one basic land type with another until end of turn.
Cipher (Then you may exile this spell card encoded on a creature you control. Whenever that creature deals combat damage to a player, its controller may cast a copy of the encoded card without paying its mana cost.)

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

4/15/2013
The spell with cipher is encoded on the creature as part of that spell’s resolution, just after the spell’s other effects. That card goes directly from the stack to exile. It never goes to the graveyard.

4/15/2013
You choose the creature as the spell resolves. The cipher ability doesn’t target that creature, although the spell with cipher may target that creature (or a different creature) because of its other abilities.

4/15/2013
If the spell with cipher doesn’t resolve, none of its effects will happen, including cipher. The card will go to its owner’s graveyard and won’t be encoded on a creature.

4/15/2013
If the creature leaves the battlefield, the exiled card will no longer be encoded on any creature. It will stay exiled.

4/15/2013
If you want to encode the card with cipher onto a noncreature permanent such as a Keyrune that can turn into a creature, that permanent has to be a creature before the spell with cipher starts resolving. You can choose only a creature to encode the card onto.

4/15/2013
The copy of the card with cipher is created in and cast from exile.

4/15/2013
You cast the copy of the card with cipher during the resolution of the triggered ability. Ignore timing restrictions based on the card’s type.

4/15/2013
If you choose not to cast the copy, or you can’t cast it (perhaps because there are no legal targets available), the copy will cease to exist the next time state-based actions are performed. You won’t get a chance to cast the copy at a later time.

4/15/2013
The exiled card with cipher grants a triggered ability to the creature it’s encoded on. If that creature loses that ability and subsequently deals combat damage to a player, the triggered ability won’t trigger. However, the exiled card will continue to be encoded on that creature.

4/15/2013
If another player gains control of the creature, that player will control the triggered ability. That player will create a copy of the encoded card and may cast it.

4/15/2013
If a creature with an encoded card deals combat damage to more than one player simultaneously (perhaps because some of the combat damage was redirected), the triggered ability will trigger once for each player it deals combat damage to. Each ability will create a copy of the exiled card and allow you to cast it.

4/15/2013
Trait Doctoring changes the color word or basic land type each time it appears in the permanent’s type line and/or rules text. It doesn’t change the name of the card or any instances of the word being used as part of a card’s name.

4/15/2013
You choose what word you’re changing and what word you’re changing it to as Trait Doctoring resolves.

4/15/2013
You can target any permanent with Trait Doctoring, including one with no color words or basic land types on it.

4/15/2013
Trait Doctoring’s effect changes only the text printed on the permanent. It can’t change words found in abilities it’s been granted. For example, if you’ve changed “green” to “blue,” and the permanent gains protection from green (as opposed to having protection from green printed on it), that protection ability is unaffected. The permanent will have protection from green.

4/15/2013
If the basic land type of a land is changed, the associated mana ability of that land will also change, but its name will not. For example, if you’ve changed “Plains” to “Island,” a card named Plains will have the basic land type Island and can be tapped for U, and it can no longer be tapped for W.

4/15/2013
The type-changing effect can change part of a word such as “nonblack” or “swampwalk” if the part of the word is being used to refer to a color or basic land type.

Decktips