Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
De hier onder genoemde Beast Within & Desert Twister zijn ook wel enorme colour pie breaks. Die zal je niet snel meer tegenkomen in een standard set.
Als een groene spell creatures kan destroyen is zijn het eigenlijk altijd alleen creature(s) with flying die gesloopt kunnen worden.
Groen vertegenwoordigt de natuur, het leven, etc... dus logisch dat groen niet rechtstreeks een creature weg kan halen. Het meest in de buurt komt Beast Within waarbij nog steeds geen zieltje verloren gaat.
Kijk maar eens bij monogroene removal: Enchantments en artifacts weghalen is een eitje voor groen, maar er zijn bewust nauwelijks (of geen?) groene kaarten te vinden die "destroy target creature" zeggen.
Bij zwart is dat eerder andersom, geen probleem om creatures te mollen maar weer veel moeite met enchantments en artifacts.
Is een van de flavourvolle basisprincipes van MtG.
En anders de OG Desert Twister, of als minder mana intensief alternatief Bramblecrush. Hoewel verre van competitief natuurlijk, maar zoals LotZ al zegt, matige removal hoort ook gewoon een beetje bij groen.
Hangt er een beetje vanaf wat je wilt slopen. Clip Wings is ook een leuke tegen bijvoorbeeld reanimator, depths of Show&Tell decks.
Er is overigens wel wat removal in groen, maar meestal met een downside. Je hebt bijv. Beast Within.
@Lord of zombies
Ah daar heb je gelijk in...
Dat is er niet echt, het niet hebben van (efficiente) creature removal is juist een van de zwaktes van groen. Net zoals wit weinig carddraw heeft, of zwart niet van echantments af komt.
Ah okay,
Maar wat zou dan wel een goede oplossing zijn om groen removal te geven wat wel echt groen is
Mvg,
Kortom: De fight mechanic heeft teveel voorwaarden om succesvol te zijn ten opzichte van kaarten als Assassin’s Trophy, Abrupt Decay, Maelstrom Pulse of de eerder genoemde Path to Exile.
En op toernooien liggen er vaak niet veel beesten in het spel, een Tarmogoyf, een Geist of Saint Traft en een Dark Confidant.
Als een tegenstander zo'n beest heeft en jij hebt geen creature liggen, dan is "fight" een dode kaart en had je veel liever een Path to Exile of Lightning Bolt voor die ene mana. En dat dat een andere kleur mana is, is geen probleem met zoveel colorfixing in tournament play.
Omdat het niet zo'n sterke mechanic is. Fight is een soort removal spell. Maar daarvoor in de plaatst kan je dus ook gewoon removal spelen (als je een andere kleur dan groen erbij haalt, wat niet moeilijk is om te doen). Je kan daarnaast de fight mechanic erg makkelijk counteren door bijvoorbeeld het beest wat gekozen is weg te schieten. Ook moet jou beest groter zijn dan die van de tegenstander om voordeel te halen. Dus je hebt nog extra kaarten nodig vergeleken met een simpele removal spell.
Vraagje waarom zie je zo weinig "Fight" kaarten in tournament play?
mvg,
Nee.
De heroic geeft hem pas een counter na het targetten, waardoor de hoplite een illegal target is tijdens het casten (aangezien je dan al een "target creature with a +1/+1 counter" moet aanwijzen).
Kan ik Favored Hoplite als target gebruiken zonder dat hij al een counter heeft, vanwege zijn Heroic abillity?
Instant
Target creature you control with a +1/+1 counter on it fights target creature an opponent controls. (Each deals damage equal to its power to the other.)
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
4/15/2013
Only a creature with a +1/+1 counter on it can be chosen as the first target of Mutant’s Prey.
4/15/2013
If one of the targets is illegal when Mutant’s Prey tries to resolve (for example, if the first target creature no longer has a +1/+1 counter on it), neither creature will deal or be dealt damage.
Decktips