Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Nee, je slaat de end step ook over als je de ability van Sundial of the Infinite voor die tijd activeert. Maar het probleem is: Als je de delayed trigger die beurt niet laat triggeren, triggert hij de beurt daarop alsnog, want als je de end step overslaat, is dat de eerstvolgende end step. Vandaar dat je hem moet laten triggeren en daarna de ability van Sundial of the Infinite activeren, zodat hij al een keer getriggerd is en daardoor niet nog een keer triggert.
Zie ook de rulings bij Sundial of the Infinite:
* Ending the turn this way means the following things happen in order:
1) All spells and abilities on the stack are exiled. This includes spells and abilities that can't be countered.
[...]
4) The current phase and/or step ends. The game skips straight to the cleanup step. The cleanup step happens in its entirety.
* If Sundial of the Infinite's ability is activated before the end step, any "at the beginning of the end step"-triggered abilities won't get the chance to trigger that turn because the end step is skipped. Those abilities will trigger at the beginning of the end step of the next turn. [...]
Ik dacht in principe van wel, want met de Sundial of the Infinite ga je gewoon naar je end Step. Maar je hoeft je beestje NIET te sacrificen als je de Sundial of the Infinite activeert met de trigger op de stack. Want dan exile je alle spells en alle abilities.
Beetje late reactie, maar wel bedankt nog. En ik neem aan dat als ik een Sundial of the Infinite heb liggen en activeer, het hele exilen niet doorgaat (aangezien er geen End step meer is)?
@ Stijn
Ik was hier al benieuwd naar. Thanks
@Leon: het trucje om het definitief verdwijnen van je creature te voorkomen is hem op een andere manier te exilen, bijvoorbeeld met een Voyager Staff. Omdat de zone waar ze heen gaan gelijk is (zowel Whip of Erebos als Voyager Staff wil je creature in exile hebben), is er niets dat ervoor zorgt dat de delayed trigger van Voyager Staff niet afgaat. Je krijgt je creature dus uiteindelijk weer terug als je 'm "blinkt".
Aanvulling: Het is nog steeds dezelfde permanent (hetzelfde object), dus hij kan hem nog steeds terugvinden. Dat de permanent in de tussentijd een metamorfose ondergaan heeft, is niet relevant.
Ja.
Stel nu dat ik een creature terug haal met deze, en daarna zorg ik ervoor dat het geen creature meer is dmv een Song of the Dryads. Moet ik 'm dan alsnog exilen aan het einde van de turn?
ooh een nieuwe vriend voor mijn Xiahou Dun, the One-Eyed deck! gratis tutoren! recyclen if u wish
"gratis" commander?
Klopt.
---
Trouwens, wat ik me bedenk:
Conjurer’s Closet zegt "return that card to the battlefield under your control."
Hij specificeert niet expliciet waar hij de creature card verwacht die hij wil returnen. Hij verwacht hem impliciet in exile omdat hij hem exilet. (Het zou een ander verhaal zijn als er bijv. "return the exiled card" zou staan in plaats van "return that card" ).
Als Conjurer's Closet aanvankelijk bijvoorbeeld had gezegd "you may put target creature you control into your graveyard, then return that card to the battlefield under your control", dan had vervolgens het replacement effect van Whip of Erebos ervoor gezorgd dat de wording van het effect als het ware weer is: "you may exile target creature you control, then return that card to the battlefield under your control".
Met andere woorden, dan exilet hij hem en verwacht hij hem daardoor weer terug te vinden in exile.
Dus volgens mij werkt elke kaart die zegt "verhuis het creature naar een andere zone en return hem daarna weer", met Whip of Erebos.
---
Vergelijk het met Conjurer’s Closet los laten op je Commander. Wat gebeurt er dan?
Hint: Het maakt niet uit of je je Commander naar de command zone stuurt of niet.
Oh, helemaal duidelijk.
En ja, toen ik m'n vorige berichtje postte, dacht ik al, dat is geen delayed trigger, maar een replacement haha.
Maar ok, ik denk dat ik het snap.
Nog een keer opnoemen, om te checken of ik het snap:
1: Het 2e remove gedeelte van de Whip is een Replacement effect.
2: Als een replacement effect hetzelfde zou doen als het orginele effect, is er geen replacement, en gaat het orginele effect gewoon door.
Dat zie je verkeerd.
"Exile it at the beginning of the next end step." is de delayed trigger.
"If it would leave the battlefield, exile it instead of putting it anywhere else." is GEEN delayed trigger, maar een replacement effect.
Replacement effects doen niks zelf. (Doubling Season maakt ook geen tokens bijv.)
Hij vervangt exilen door exilen. Niet heel spannend dus. En vervolgens wordt hij dus ge-exiled door Conjurer’s Closet (want dat is het effect waar het replacement effect iets in heeft proberen te wijzigen) en NIET door Whip of Erebos.
Nou ja, hoe je het ook stacked, de delayed trigger van de Whip zegt dat waar het beest ook heen gaat vanaf de battlefield, hij word exiled, door de Whip dus. En niet door de Closet. Of zie ik dat nu verkeerd?
En met de delayed trigger bedoel ik trouwens: "If it would leave the battlefield, exile it instead of putting it anywhere else."
Daardoor word hij toch door de Whip verwijderd en niet door de Closet?
EDIT, dat is een replacement effect, niet delayed trigger trouwens, bedenk ik me nu...correct?
quote: "Maar ok, de delayed trigger van de Whip zorgt er toch voor dat de Closet zelf niks kan exilen?"
Hoe bedoel je?
Legendary Enchantment Artifact
Creatures you control have lifelink.
2BB, T: Return target creature card from your graveyard to the battlefield. It gains haste. Exile it at the beginning of the next end step. If it would leave the battlefield, exile it instead of putting it anywhere else. Activate this ability only any time you could cast a sorcery.
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
9/15/2013
At the beginning of the next end step, the creature returned to the battlefield with Whip of Erebos is exiled. This is a delayed triggered ability. If the ability is countered, the creature will stay on the battlefield and the delayed trigger won’t trigger again. However, the replacement effect will still exile the creature when it eventually leaves the battlefield.
9/15/2013
Whip of Erebos grants haste to the creature that’s returned to the battlefield. However, neither of the “exile” abilities is granted to that creature. If that creature loses all its abilities, it will still be exiled at the beginning of the end step, and if it would leave the battlefield, it is still exiled instead.
9/15/2013
If a creature returned to the battlefield with Whip of Erebos would leave the battlefield for any reason, it’s exiled instead. However, if that creature is already being exiled, then the replacement effect won’t apply. If the spell or ability that exiles it later returns it to the battlefield (as Chained to the Rocks might, for example), the creature card will return to the battlefield as a new object with no relation to its previous existence. The effects from Whip of Erebos will no longer apply to it.
9/15/2013
The exiled creature is never put into the graveyard. Any abilities the creature has that trigger when it dies won’t trigger.
Decktips