Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Boon Satyr

Serie: Theros (THS)

Rarity: Rare Theros Rare

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Commander 2018
 1
0,40    
Theros
 4
0,30
 -
2,50
Boon Satyr | Theros

 Op voorraad 

€ 0,30 (4x)

 Kopen

FOIL 

€ 2,50

Uitverkocht

Veilig betalen met iDeal

 Reactie plaatsen
Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
2-1-2014 23:34:00

Nou niet helemaal. Er is geen enkel moment dat hij unattached op de battlefield aanwezig is.

Op het ene moment ligt hij attached op de battlefield. Het volgende moment ligt hij in de graveyard. (En dan lukt het niet echt meer om in een creature te veranderen.)

2-1-2014 23:26:00

Wat gebeurt er als deze een aura is en iemand speelt Naturalize op deze? Ik zou zeggen dat 'ie kapot gaat, maar met de vage bestow regels over wat geldt als unattachen twijfel ik. Want technisch gezien wordt deze unattached op het destroy-effect, dan zou die in een beest moeten veranderen.

20-12-2013 13:41:00

Nee. Een kaart casten kan alleen wanneer je 'em in je hand hebt (uitzonderingen daargelaten, uiteraard). Ligt ie eenmaal in play, kun je 'em niet meer casten voor z'n bestow-cost.

Tenzij je 'em eerst naar je hand haalt met Unsummon o.i.d, uiteraard.

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
20-12-2013 13:39:00

Nee. Alleen als je hem cast, mag je zijn Bestow cost betalen.

Tijs (58) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
20-12-2013 13:35:00

Als ik deze als creature op het veld heb liggen mag ik hem dan nog ergens op enchanten voor zijn bestow cost??

Official Rules Advisor ~Jop~ (39) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
1-11-2013 09:18:00

Okee thnx!

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
1-11-2013 09:05:00

Ik vind persoonlijk de reminder text ook gewoon slecht. Want zo moet je alsnog de hele comprehensive rule uit je hoofd weten.

CR 702.102. Bestow

702.102d As an Aura spell with bestow begins resolving, if its target is illegal, the effect making it an Aura spell ends. It continues resolving as a creature spell and will be put onto the battlefield under the control of the spell's controller. (...)

1-11-2013 09:03:00

Uit de hulpdienst:

Bestow kaarten zijn een uitzondering op 3 regels die normaliter altijd voor aura's gelden.
1) Als het target creature dat je wilt enchanten geen legal target meer is als je aura wil resolven (bijvoorbeeld doordat het creature is weggehaald door een Murder of een Unsummon), wordt een normaal aura door de spelregels gecounterd. Een bestow aura verandert dan weer terug in een creature en resolvet als een enchantment creature, maar dus niet als aura.

Official Rules Advisor ~Jop~ (39) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
1-11-2013 09:00:00

Als ik deze bestow en in response gaat het beestje, dat door deze is getarget dood, wat gebeurd er dan?
1. Deze entered als creature
2. Deze word gecounterd on resolution door een illigal target.

Ik dacht zelf sat het 2 was maar weet het niet zeker

1-10-2013 07:48:00

In selesnya-kleuren op een Fabled Hero gooien... BOEM een 7/5 double strike -___-

17-9-2013 03:44:00

Wel by far de meest speelbare bestow man, voor vijf mana flash je hem als aura, block je iets dood en hou je een 4/2 over

17-9-2013 00:38:00

4/2 flash voor 1GG... da's toch best heel erg goed? Nog los van Bestow.

Oracle

Enchantment Creature - Satyr 4 / 2

Flash
Bestow 3GG (If you cast this card for its bestow cost, it's an Aura spell with enchant creature. It becomes a creature again if it's not attached to a creature.)
Enchanted creature gets +4/+2.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

7/13/2018
Bestow is an alternative cost to cast the spell with bestow. It can’t be combined with other alternative costs, such as casting a spell “without paying its mana cost.”

7/13/2018
To determine the total cost of a spell, start with the mana cost or alternative cost (such as a bestow cost) you’re paying, add any cost increases, then apply any cost reductions. The converted mana cost of the spell remains unchanged, no matter what the total cost to cast it was.

7/13/2018
A spell with bestow is either a creature spell or an Aura spell. It’s never both. Similarly, a permanent with bestow is either a creature or an Aura, but not both.

7/13/2018
Unlike other Aura spells, an Aura spell with bestow still resolves if its target is illegal. Instead of entering the battlefield as an Aura, the effect making it an Aura spell ends, it loses enchant creature, and it resolves and enters the battlefield as an enchantment creature.

7/13/2018
Unlike other Auras, an Aura with bestow isn’t put into its owner’s graveyard if the enchanted creature leaves the battlefield or becomes an illegal creature for the Aura to enchant. Rather, the effect making it an Aura ends, it loses enchant creature, and it remains on the battlefield as an enchantment creature. It can attack (and its abilities can be activated, if it has any) on the turn it becomes unattached if it’s been under your control continuously, even as an Aura, since your most recent turn began.

7/13/2018
If a permanent with bestow enters the battlefield by any method other than being cast, it will be an enchantment creature. You can’t choose to pay the bestow cost and have it become an Aura.

7/13/2018
Auras attached to a creature don’t become tapped when the creature becomes tapped. Except in some rare cases, an Aura with bestow remains untapped when it becomes unattached and becomes a creature.

Decktips