Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Commander 2013 (C13)
Serie | Normaal | Foil | ||
Commander 2013 | 0,50 | |||
Commander Anthology I | 0,50 |
Prijs:
€ 0,50
Bedankt voor de heldere uitleg allemaal, ik had dus niet helemaal goed gelezen hoe dit soort abilities precies werken.
Het is daarbij belangrijk om je te realiseren dat er een verschil is tussen een ability en het effect van die ability.
De ability van Mind Control is static, terwijl die van de Djinn een activated ability is.
Maar ze zorgen beide voor een continuous effect met onbeperkte duur.
(In tegenstelling tot continuous effecten met een beperkte duur die bijv. aan het einde van de beurt aflopen.)
Je kan Djinn of Infinite Deceitss ability ook zien als een constant effect. nadat de ability resolved is is er een constant effect aanwezig dat zegt 'Speler A controlt dit creature'. Zowel Mind Control als dat effect proberen de controle van het creature te veranderen, en Djinns effect wint omdat het het meest recente effect is.
Omgekeerd voorbeeld:
Jij ruilt jouw Squire om voor een random beest, en speelt daarna Mind Control op de Squire. Er zijn nu weer 2 effecten die Squires controle proberen te veranderen, en Mind Control wint omdat hij recenter is. Zodra de Mind Control een Disenchant vangt gaat de Squire weer terug naar de tegenstander (omdat Djinns effect nog steeds aanwezig is).
Volgens mij heeft dat met time-stamp te maken. Welk effect als eerste actief was, dat wordt overschreven door het tweede effect.
Dus eerst neem jij een beest over met Mind Control, daarna overschrijft deze de Mind Control door te zeggen dat jouw tegenstander controle krijgt over het creature.
Bedankt voor het snelle antwoord, dan heb ik nog een vraag. Als ik een kaart overneem met Mind Control en ze dan omruil (in dit geval voor het gemakt dezelfde beestjes) wie heeft dan aan het einde van de beurt de boros recruit? In andere woorden, hoe werkt deze kaart met effecten zoals Mind Control
Edit: Ik twijfel hierover omdat het effect an Mind Control zegt ÿou control enchanted creature"en het een constant effect is, terwijl dit naar mijn idee (ik kan er dus naast zitten) een eenmalig effect is wat automatisch de rest van het spel blijft (tenslotte zegt niet elke creature constant dat je hem controlled)
Die smerige truukjes werken inderdaad.
In jouw geval;
De tegenstander krijgt zijn Recruit weer terug, en jij bent de trotse eigenaar van een Scarecrone. Wél weer terug geven na de match, ofcourse.
Hoewel het inmiddels een oude post is, ben ik ook benieuwd naar de vraag van Bastiaan in verband met een deck dat ik nu aan het maken ben. als ik Ray of Command gebruik en dan het beest dat tijdelijk van mij is omruil met een beest van de tegenstander, laten we zeggen dat ik een Boros Recruit overneem met RoC en dan ruil voor een Scarecrone van de tegenstander, wie heeft dan welk beest aan het einde van de beurt?
Ja, ik zie het. Maar ik kan de ability van deze wel gebruiken om het creature wat ik net overgenomen heb met Ray of Command te wisselen met een creature wat de owner van dat creature heeft. Waar door ik alsnog een creature van hem krijg, toch?
Ja, want dan doet de Djinn niks. En dus is het effect van Ray of Command nog steeds het enige actieve effect.
Zie ook de ruling:
"If the same player controls both creatures when the ability resolves, nothing happens."
Ik heb 'm gespeeld in een deck met Homarid Spawning Bed. Maar zelfs daar werd hij altijd snel weg gehaald uit voorzorg. Waarbij ik 'm vaak als reactie veranderde in Camarids.
Wat ik mij af vraag is, wat gebeurt er met de controle, i.c.m. Ray of Command. Stel ik cast Ray of Command op een beest van de tegenstander en ik gebruik het effect van deze op dat beest. Raak ik dan nog steeds de controle kwijt als ik het heb geruild met één van mijn eigen beesten?
Heeft er iemand ervaring met deze kaart in commander? Hoe speelt hij?
Creature - Djinn 2 / 7
Flying
T: Exchange control of two target nonlegendary creatures. You can't activate this ability during combat.
Legal in: Vintage, Legacy, Commander
10/17/2013
You don’t have to control either target.
10/17/2013
If the same player controls both creatures when the ability resolves, nothing happens.
10/17/2013
If one of the creatures is an illegal target when the ability resolves, the exchange won’t happen. If both creatures are illegal targets, the ability won’t resolve.
Decktips