Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Prijs:
€ 24,95
Aan de prijsstijging te zien, is deze kaart ontdekt door de casual speler.
Hij heeft meerdere nadelen t.o.v. zijn alternatieven. (Doubling Season, Parallel Lives, Corpsejack Menace.)
-Werkt enkel met +1/+1 counters, niet met alle andere countertypes die je met Doubling Season wel kan misbruiken. (Charge en loyalty zijn de voornaamste denk ik.).
-Werkt ook voor je tegenstanders, wat erg link kan uitpakken.
-Zolang je niet beide effecten kan/wil gebruiken zijn Parallel Lives/Corpsejack Menace goedkoper in te leggen voor hetzelfde doel.
gek dat deze zo goedkoop is, reden?
Nee. Ik denk dat je het enigszins verwart met hoe state-based actions werken, maar een Destroy-effect treedt gewoon gelijk in werking.
Je voert de effecten uit in de volgorde dat ze op de kaart staan. Eerst worden alle artifacts en enchantments destroyed waarbij Primal Vigor naar de graveyard gaat. Vervolgens krijgt Bane of Progress +1/+1 counters, maar op dat moment ligt Primal Vigor er niet meer en dus doen zijn static abilities/replacement effects ook niks meer.
edit: te laat.
Hij krijgt een counter voor elke enchantment die vernietigd is. Destroyed houdt in dat de kaart naar de graveyard (of plaatsvervangende zone) moet zijn gegaan. Dan ligt de Vigor er dus niet meer en krijg je 1 +1/+1 counter per permanent die je hebt vernietigd.
Even voor de zekerheid, als Bane of Progress deze destroyed, krijgt hij dubbele counters?
Ja.
Effectief geeft Ooze Flux met Primal Vigor ernaast:
1G, Remove one or more +1/+1 counters from among creatures you control: Put two X/X green Ooze creature tokens onto the battlefield, where X is the number of +1/+1 counters removed this way.
dus de X is voor beide tokens het zelfde?
Je krijgt twee X/X tokens, waarbij X het aantal counters is dat je van je beesten af hebt gehaald met Ooze Flux.
Deze Ooze tokens komen op het veld met 2 keer X +1/+1 counters, waarbij X de power van je Master Biomancer is.
hoe werkt deze kaart als ik met Ooze Flux counters van een beestje afhaal en een Master Biomancer op het veld heb liggen?
Enchantment
If one or more tokens would be created, twice that many of those tokens are created instead.
If one or more +1/+1 counters would be put on a creature, twice that many +1/+1 counters are put on that creature instead.
Legal in: Vintage, Legacy, Commander
10/17/2013
It doesn’t matter who controls the tokens or the creature that the +1/+1 counters are being placed on.
10/17/2013
Primal Vigor affects permanents that “enter the battlefield with” a certain number of counters. For example, if a creature would normally enter the battlefield with three +1/+1 counters on it, it will enter with six +1/+1 counters on it.
10/17/2013
If there are two Primal Vigors on the battlefield, the number of tokens or +1/+1 counters is four times the original number. If there are three on the battlefield, the number of tokens or +1/+1 counters is eight times the original number, and so on.
Decktips