Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Commander 2013 (C13)
Serie | Normaal | Foil | ||
Battlebond | 9,95 | 99,95 | ||
Commander 2013 | 3,95 | |||
Time Spiral Remastered | 9,95 | 0,01 |
Veilig betalen met iDeal
@ Dustin
Maar Lord of Atlantis geeft zijn bonus toch gewoon passief aan ALLE Merfolk, ongeacht de controller? Dus zou de TNN Metamorph +1/+1 krijgen.
Zijn Lord of Atlantis maakt jouw TNN niet dikker... ook al is zijn TNN 4/2, die bonus van Lord wordt niet meegekopieerd, dus jouw TNN is gewoon wat erop gedrukt staat: 3/1.
Ik speeldew tegen deze in merfolk. Kopieerde ik hem met phyrexian metamorph. Dat kan dan weer wel he! Deed ik 4 damage GG. 4 damage? Ja hij had een lord of atlantis, die maakt hem dus wel gewoon dikker. Lekker voor je OP kaartje!
Correct!
Ik neem aan dat Ivory Mask & Leyline of Sanctity ook niet werken tegen TNN's abilities? Er staat op TNN immers geen 'target'...
Sidenote van cranialinsertion.com: "The important thing to note is that True-Name Nemesis doesn't have two abilities ('choose a player' and 'protection from the chosen player') - it has three abilities. One causes you to choose a player, one causes it to gain protection from a certain player, and the third is the actual protection ability granted by the second. The first and second abilities are linked abilities, meaning that the second needs to refer to the choice made by the first, but then the third ability just exists as granted."
Even voor de duidelijkheid:
Stifle, Trickbind en Redirect werken allemaal niet.
"As ... enters the battlefield" begint niet met "when", "whenever" of "at", dus is het GEEN triggered ability, maar een replacement effect. Je kan er dus niet op reageren en Stifle en Trickbind gaan ook niet werken.
Redirect werkt ook niet, want:
1. True-Name Nemesis target niet.
2. Redirect target alleen spells, geen abilities.
3. De ability van True-Name Nemesis is geen triggered ability maar een replacement effect, je kan er dus sowieso niet op reageren.
En ik maar denken dat deze niet te stiflen is. Want zover ik weet is dit geen triggered of activated abilty
Gather Specimens is denk beste antwoord op deze kaart Beetje veel mana maar dan heb je wel een leuke smile op je gezicht.
Plus Redirect kan alleen SPELLS herleiden en de ''Enters the battlefield''-ability van TNN is een ability. Redirect is dus geen alternatief op Stifle. Voor een werkend alternatief: speel Trickbind.
Wat wil je Redirecten dan?
---
"As True-Name Nemesis enters the battlefield, choose a player.
True-Name Nemesis has protection from the chosen player."
---
Hier staat nergens het woord "target", dus vallen er ook geen targets te wijzigen.
ja, hij heeft dan een 3/1 vanilla beest die bij verlies van controle aan een andere speler hemzelf flink in de nesten werkt
is Redirect een alternatief i.p.v. Stifle ?
en wat gebeurd er als je hem dan protection geeft van de controler? kan hij er dan nog wel mee aanvallen en blocken?
als ze fetchen zouden bannen worden dual landjes nog onbetaalbaarder. Omdat je ze wss zal 4-offen in elk deck
@CragonTheOne: Een triggered ability herken je aan 1 van de woorden At, When of Whenever. Geen van die drie woorden staat hier, dus is het geen triggered ability.
"As ... enters the battlefield" is een static ability/replacement effect en is, zoals Shazu terecht opmerkt, niet te Stiflen.
Creature - Merfolk Rogue 3 / 1
As True-Name Nemesis enters the battlefield, choose a player.
True-Name Nemesis has protection from the chosen player. (This creature can't be blocked, targeted, dealt damage, or enchanted by anything controlled by that player.)
Legal in: Vintage, Legacy, Commander
10/17/2013
Protection from a player is a new variant of the protection ability. It means the following: - True-Name Nemesis can’t be the target of spells or abilities controlled by the chosen player. - True-Name Nemesis can’t be enchanted by Auras or equipped by Equipment controlled by the chosen player. (The same is true for Fortifications controlled by the chosen player, if True-Name Nemesis becomes a land.) - True-Name Nemesis can’t be blocked by creatures controlled by the chosen player. - All damage that would be dealt to True-Name Nemesis by sources controlled by the chosen player is prevented. (The same is true for sources owned by the chosen player that don’t have controllers.)
Decktips