Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Commander 2013 (C13)
Versie B is een Oversized FOIL Commanderkaart. Niet tournament legal.
Serie | Normaal | Foil | ||
Commander 2013 | 8,95 | |||
Commander 2013 (B) | 0,60 | |||
Versie B is een Oversized FOIL Commanderkaart. Niet tournament legal. | ||||
Judge Gift | 24,95 |
Prijs:
€ 0,60
Ja, dat klopt, maar ik had de life gain van Venser’s Journal als uitgangspunt genomen, omdat dat ook het uitgangspunt van de vraag was. Maar je krijgt inderdaad ook elke beurt twee levens van hemzelf, waardoor je een trigger krijgt en 1 mana kan betalen voor zijn tweede ability.
De conclusie is in ieder geval dat je telkens wanneer je levens krijgt je niet meer dan 1 mana kan betalen voor de tweede ability, ongeacht van de hoeveelgeid levens die je gekregen hebt.
Maar met een Venser’s Journal naast deze krijg je in je upkeep wel 2 triggers. Dus kan je 2 betalen en 2 extra kaarten pakken.
Wat Synod zegt. Hij triggert maar 1x, ongeacht van hoeveel levens je krijgt. Als je maar 1x levens krijgt, mag je maar 1 mana betalen voor het effect. Het maakt dan niet uit of je 1, 5, 7 of 20 levens krijgt.
Anders had er moeten staan: Whenever you gain life, you may pay up to X mana, where X is the amount of life you gained. You draw cards equal to the amount of mana spent this way and each opponent loses life equal to the amount of mana spent this way.
Je gained de hoeveelheid leven in 1x, dus je mag maar betalen en 1 kaart pakken.
Klopt het dat ik met Oloro en Venser’s Journal in play 7 leven kan gainen wanneer ik 7 kaarten in hand heb en 7 mana tap? Of gain ik de 7 leven in 1 keer, dan kan ik maar 1 mana tappen.
Het replacement effect vervangt simpelweg een gedeelte van het effect van de ability. Door het replacement effect is het effect van de ability dus als het ware:
"you may pay 1. If you do, your opponent draws a card and each opponent loses 1 life."
You are correct sir.
De ability probeert zoveel mogelijk te doen, en zoals je al zegt, de life loss is niet afhankelijk van het rapen van de kaart.
Ik weet het niet 100%, maar als het goed is verliest je tegenstander gewoon 1 leven. Oloro doet namelijk met die ability twee dingen: je mag een kaart pakken EN je tegenstander verliest een leven. Dat die carddraw door een replacement effect vervangen word maakt voor de rest niet uit.
Oloro zegt immers ook niet: draw a card, (then) if you drew a card this way your opponents lose 1 life.
Even een vraag. Mijn opponent heeft Notion Thief, nu gaat oloro abillity af. En ik betaal 1. Nu pakt hij de extra kaart, maar verliest hij dan nog wel de leven ??
Er zitten wel meer verschillen in banlist tussen french en normal commander. In de community van Arnhem is er ook een groep mensen die zich voor 1v1 commander specialiseren in de French banlist, deze mensen houden ook geregeld een toernooitje met deze banlist en French commander regels.
Ten eerste omdat deze rekening houdt met 1v1 specifiek en dus een stuk gebalanseerder is dan normal commander ban list voor dat formaat.
Daarnaast is Oloro terecht keihard gebanned op de Frenchlist, niet gebanned op de andere list en dat zou ook niet moeten.
Voor meer regelverschillen tussen duelcommander (french dus) en commander, kan je hier vinden: hier (geheel in het Nederlands zelfs!)
voor de eerste keer dat ik tegenkom dat duel Commander andere regels heeft. Kan me vergissen maar ik denk dat de meeste mensen gewoon de "normale" Commander rules gebruiken ook 1 tegen 1.
*table flip*
Ik kan me wel vinden in de argumenten die aangegeven worden.
In 1 vs 1 is Oloro heel erg lastig om op te winnen.
Dan maar een free for all 4mans van bouwen met deze knaap
Hij is inderdaad gebanned in Duel Commander. Lees er hier meer over.
Oloro gebanned?Dat zou zuur zijn....
Ben afgelopen weekend begonnen met deck builden en tweaken en zoeken naar kaartjes.....
mooi dan blijf ik hem gebruiken, bedankt voor de moeiten.
Legendary Creature - Giant Soldier 4 / 5
At the beginning of your upkeep, you gain 2 life.
Whenever you gain life, you may pay 1. If you do, draw a card and each opponent loses 1 life.
At the beginning of your upkeep, if Oloro, Ageless Ascetic is in the command zone, you gain 2 life.
Legal in: Vintage, Legacy, Commander
10/17/2013
Oloro’s first ability works only if Oloro is on the battlefield.
10/17/2013
If Oloro is your commander, its last ability will trigger at the beginning of the upkeep step on your first turn.
10/17/2013
Oloro’s second ability triggers just once for each life-gaining event, no matter how much life is gained.
10/17/2013
You decide whether to pay 1 as the second ability resolves. If you do, you’ll draw a card and each opponent will lose 1 life.
10/17/2013
If two creatures you control with lifelink deal combat damage at the same time, Oloro’s ability will trigger twice. However, if a single creature with lifelink deals combat damage to multiple creatures, players, and/or planeswalkers at the same time (perhaps because it has trample or was blocked by more than one creature), the ability will trigger only once.
10/17/2013
In some unusual cases, you can gain life even though your life total actually decreases. For example, if you are being attacked by two 3/3 creatures and you block one with a 2/2 creature with lifelink, your life total will decrease by 1 even though you’ve gained 2 life. Oloro’s second ability would trigger.
10/17/2013
In a Two-Headed Giant game, life gained by your teammate won’t cause the ability to trigger, even though it causes your team’s life total to increase.
Decktips