Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Born of the Gods (BNG)
Serie | Normaal | Foil | ||
Born of the Gods | 2,95 | 14,95 |
Maar Spirit of the Labyrinth ontloopt wel Rend Flesh!!
Nu heeft Snapcaster Mage uiteraard zijn ding al gedaan tegen de tijd dat zijn 1 toughness relevant wordt
Maar best veel kaarten hebben een 1-toughness: Dark Confidant, Young Pyromancer, Delver of Secrets, Snapcaster Mage, Noble Hierarch, etc. Dus ik denk dat je 1-toughness-is-zwak-theorie niet echt hout snijdt.
Leuke kaart, jammer dat hij maar 1 toughness heeft, dat maakt het wel erg makkelijk om hem weg te halen. Daarnaast is het ook nog een enchantment, (nog makkelijker te targetten) dat is wel een reden waarom hij toch matig speelbaar is tegen veel decks.
@Xander, Ja het heeft gewerkt!
Mijn opzet was dus wel geslaagd? Ik probeerde namelijk niet gelijk de antwoorden te verklappen, maar mensen wel aan het denken te zetten. Dat wil nog wel eens nuttiger zijn dan alleen de antwoorden en uitleg geven. (Maar om niet gelijk het antwoord te verklappen, is soms nog best lastig.)
Haha, die discussie was met mij, Toen Xander een reactie gaf op mijn antwoorden begon ik te twijfel. Ik kwam na het lezen van de OR van Spirit of the Labyrinth achter het juiste antwoord. Ik ging in gesprek met Lookky en het kwam toevallig ter sprake, hij wilde weten of ik het juiste antwoord nu wel wist, maar was het niet eens met mijn nieuwe antwoord.
I smell cheats... de dag nadat ik mijn column met deze vraag post, heeft Crucifix opeens een "discussie" met "een maat"... ja, ja, erg verdacht allemaal
Maar met dank aan alle harde werkers hier die het weer perfect en helder uitleggen!
Wat Lekrutes zegt. Hij is NIET vervangen door dredge. Want er is geen kaart die je mocht pakken. Dus is er ook niks te vervangen.
Anders zou je even gechargeerd ook wel oneindig kunnen dredgen, als je replacement effects mag toepassen terwijl die helemaal niet van toepassing zijn.
Een Doubling Season gooit ook niet uit zichzelf een token op de battlefield. Dan moet er eerst wel een token gemaakt worden. En als iets dan verbiedt om die token te maken, dan kan Doubling Season vervolgens ook niks voor je betekenen.
Maar als je dan vervolgens mag dredgen, dan heb je aan het eind van het liedje inderdaad geen kaart gepakt. En dus zou een draw nog steeds plaats mogen vinden en zou je dus nogmaals kunnen dredgen.
Het is eigenlijk vrij simpel. Je mag geen extra kaart pakken. Daardoor kan dredge niet zijn replacement effect af laten gaan.
Zo ver waren wij ook, maar in mijn hoofd botst het met "want je kunt het replacement effect niet toepassen omdat je geen kaart mag pakken". Dit gaat toch tegen regel 614.6: de draw vindt nooit plaats omdat hij vervangen is met een dredge, wat wel mag?
Maar goed, ik ga er maar van uit dat het dus niet mag. Ben het niet eens met WotC, het is echt niet logisch. Ik pak geen kaarten, ik dredge. Maar ik mag niet dredgen, want de Spirit zegt dat ik geen kaarten mag pakken? Heel bizar.
Grappig. In de column van Dustin komt exact dezelfde vraag voor.
Je moet het even op je in laten werken. Dan zul je zien dat het niet tegenstrijdig is.
Het gaat erom of je die beurt al een kaart gepakt hebt of niet. Stel, je speelt Brainstorm in je eigen beurt.
Als je al een kaart had gepakt (bijvoorbeeld in je draw step), dan mag je ook niet dredgen voor Brainstorm (want je kunt het replacement effect niet toepassen omdat je geen kaart mag pakken).
Maar als je nog geen kaart had gepakt, mag je gewoon drie keer dredgen (want je kunt het replacement effect steeds toepassen omdat je steeds nog geen kaart had gepakt).
Kan iemand mij misschien helpen? Ik heb namelijk een vraag (of eerder gezegd: een discussie met een maat) over deze kaart, gecombineerd met Brainstorm en Dredge (puur hypothese wat hierna komt)…
Stel: ik heb een Golgari Grave-Troll en twee Stinkweed Imps in mijn graveyard liggen. Mijn tegenstander heeft een Spirit of the Labyrinth. Ik begin mijn beurt en pak een kaart (nogmaals: pure hypothese hier). In mijn main phase besluit ik dat het nu tijd is voor mijn überwin en cast ik een Brainstorm.
En hier beginnen de problemen.
De regeling van de Spirit zegt het volgende:
1/1/2014 If a replacement effect would try to replace a card that you can't draw, that effect can't apply.
Ik zie in de Comp. Rules echter ook de volgende regeling:
614.6. >>If an event is replaced, it never happens. A modified event occurs instead<<, which may in turn trigger abilities. Note that the modified event may contain instructions that can‘t be carried out, in
which case the impossible instruction is simply ignored.
Wat gebeurt er uiteindelijk? Kan ik niet dredgen of ziet het spel de dredge als een gemodificeerd event wat gewoon kan worden uitgevoerd en gaat het daarom dus door?
Mijn visie hierop: onder het replacement-effect van dredge ziet de Brainstorm er zo uit: "Dredge three times, then put two cards from your hand on top of your library". Hier staat nergens het woord "draw" en dus heeft de Spirit niks te zeggen. De regeling van de Spirit zegt echter wat anders…
Judge..?
Mjah, helaas spelen die decks ook 8-12 counters en 4-8 spotremoval.
Zonde dat deze dan toch tegenvalt in legacy.
Je zou anders beweren met al die Ponder, Brainstorm en andere extra draw.
Enchantment Creature - Spirit 3 / 1
Each player can't draw more than one card each turn.
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
2/1/2014
You can draw a maximum of one card on each player’s turn. Subsequent card draws are ignored.
2/1/2014
If you haven’t drawn any cards in a turn, and a spell or ability would cause you to draw multiple cards, you’ll just draw one card.
2/1/2014
If you draw a card, and then Spirit of the Labyrinth enters the battlefield, you won’t be able to draw more cards that turn.
2/1/2014
If a replacement effect would try to replace a card that you can’t draw, that effect can’t apply.
Decktips