Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Jace vs Vraska (JVV)
Serie | Normaal | Foil | ||
Commander 2020 | 1,00 | |||
Jace vs Vraska | 1,00 | |||
Return to Ravnica | 1,00 | 9,95 |
Veilig betalen met iDeal
En anders is er altijd nog de mogelijkheid om te tellen. Jace Beleren is nummer 1, Jace, the Mind Sculptor is 2, enz.
Je weet toch ook wat een Bolt is, wat een 'vanilla' creature is? Wat mana ramp is? Magic taal, nicknames en andere spreektaal... Jace2 is dé Jace. Dat is Jace, the Mind Sculptor.
Hoe moet je weten welke Jace nou weer 2.0 is? Misschien kan er een pagina op nedermagic komen met een legenda welke planeswalker met welk nummer wordt aangeduid?
En Jace 2.0 is tegen al die kaarten superslecht en staat wel op de banlist. Ik snap het spelletje niet meer hoor
Hij is ook redelijk goed tegen Tokens en Junk, daar vooral Lingering Souls tokens niks doen en Jace niet gepakt kan worden door Inquisition of Kozilek.
En op een dood board is hij ook prima natuurlijk.
Volgens mij wordt deze nu enkel gespeelt omdat Splinter Twin zo veel voorkomt in Modern ....
Verder, lijkt het mij een vrij matig kaart.
maar die -1/-0 ability zorgt er voor dat de helft van de kaarten in splinter twin geen combo meer vormen.
Deceiver Exarch
Eerste bullet vd FAQ onder de kaart:
10/1/2012 Jace's first ability creates a delayed triggered ability that triggers whenever a creature an opponent controls attacks. It doesn't matter which player or planeswalker that creature is attacking.""
Ja. Jace's +1 zet een delayed trigger op die afgaat als de tegenstander de volgende beurt aanvalt. Na activatie staat Jace's ability volledig los van Jace zelf. Al zou Jace gesloopt worden in response op zijn +1 activatie, dan nog zou de -1/-0 trigger afgaan. (Aannemend dat de ability wel gewoon resolved en niet gecountered wordt.)
als je die eerste ability activeert, en tegenstander sloopt Jace in zijn volgende beurt, telt die -1/-0 conditie dan nog?
Of het 2e landje dat je speelt is een sol-land. Moet wel je eerste landje een UG land zijn en je 3e een U land.
Shit, dacht dattie 4 was. Nou ja, dan remove je toch nog gewoon een Spirit Guide. Als we het toch over godhanden hebben.
Alleen mis je vermoedelijk nog steeds een 5e mana om T2 Doubling Season te spelen.
Echte pro's topdecken toch goed.
Nice godhand, sir.
Beurt 1 Sol Ring, beurt 2 Doubling Season, beurt 3 dit ding? Win?
Legendary Planeswalker - Jace
+1: Until your next turn, whenever a creature an opponent controls attacks, it gets -1/-0 until end of turn.
-2: Reveal the top three cards of your library. An opponent separates those cards into two piles. Put one pile into your hand and the other on the bottom of your library in any order.
-8: For each player, search that player's library for a nonland card and exile it, then that player shuffles their library. You may cast those cards without paying their mana costs.
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
10/1/2012
Jace’s first ability creates a delayed triggered ability that triggers whenever a creature an opponent controls attacks. It doesn’t matter which player or planeswalker that creature is attacking.
10/1/2012
You pick one of your opponents when Jace’s second ability resolves. The ability doesn’t target that opponent. All players may see the revealed cards and offer opinions. You (not your opponent) choose which pile is put into your hand and which pile is put on the bottom of your library.
10/1/2012
Piles can be empty. If one of the piles is empty, you choose to put all the revealed cards in your hand or on the bottom of your library.
10/1/2012
When resolving Jace’s third ability, you search each player’s library (including yours) and exile the nonland cards before casting any of them.
10/1/2012
For each library, the search is complete only when you explicitly say it is. For example, you can look through one player’s library, set that library down, look at another player’s library, choose a nonland card in the first library, then choose a nonland card in the second library. Don’t reveal any cards from those libraries to any other player until you exile them.
10/1/2012
You cast the cards by putting them on the stack one at a time, choosing modes, targets, and so on. The last card you cast will be the first one to resolve.
10/1/2012
When casting a card this way, ignore timing restrictions based on the card’s type. Other timing restrictions, such as “Cast [this card] only during combat,” must be followed.
10/1/2012
If you can’t cast a card, perhaps because there are no legal targets available, or if you choose not to cast one, it will remain exiled. Jace’s ability won’t allow you to cast it later.
10/1/2012
If you cast a card “without paying its mana cost,” you can’t pay alternative costs such as overload costs. You can pay additional costs such as kicker costs. If the card has mandatory additional costs, you must pay those.
10/1/2012
If a card has X in its mana cost, you must choose 0 as its value.
Decktips