Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Jace vs Vraska (JVV)
Serie | Normaal | Foil | ||
Jace vs Vraska | 0,20 | |||
M12 | 0,20 | 2,50 | ||
Masters 25 | 0,15 | 0,40 |
Veilig betalen met iDeal
Hier komt de stack in beeld:
Je Phantasmal Bear ligt op het veld. Je tegenstander besluit er een Vapor Snag op te gooien. Wat er gebeurt is het volgende:
-Top stack
Vapor Snag
-Bottom stack
Echter, voordat de Vapor Snag resolved triggert de Bear; hij wordt immers getarget.
-Top stack
Phantasmal Bear
Vapor Snag
-Bottom stack
Aangenomen dat er verder niks meer gebeurt resolved de trigger van de Bear eerst; hij wordt gesacrificed door je. Nu probeert Vapor Snag te resolven en ziet dat zijn target illegaal is. Vapor Snag wordt gecounterd door de spelregels en doet niks.
Snap?
Als iemand Vapor Snag op deze speelt. Resolved Vapor Snag nog of wordt Phantasmal Bear eerst gesacrificed? Dus return hij niet en verliest de persoon geen leven?
Denizen of the Deep target helemaal niet, dat doet een kaart alleen als er ook daadwerkelijk "target" in de Oracle-text staat. Staat het er niet, dan target het niet.
(behalve bij Aura's, die targetten als ze gecast worden > dat staat dan weer niet op de kaart maar hoort er gewoon bij.)
>> Hier rechts onder de kaart kan je de Oracle text vinden. Wat er daar staat, is wat de kaart precies doet. Vooral bij oude kaarten is het erg handig om de Oracle te gebruiken, aangezien de verwoording soms wat vaag kan zijn. Goed onthouden dus: Oracle = geldend.
Hey als ik Denizen of the Deep speel en ik heb deze kaart in spel liggen. Moet ik dan mijn Phantasmal Bear sacrifice vanwege het feit dat Denizen hem wil returnen?
Ja, want er staat nergens ''target''.
Vraagje: Kan je deze voor Grand Architect tappen? Zodat je in je mana pool krijgt?
toffe kaart, hoe meer ik hem speel hoe beter ik hem vind mijn deck draait zelfs niet om illusions maar rond Grand Architect beurt 3 wurmcoil vind ik niet mis
en beurt 2 kloppen met blauw is ook best verrassend
2 weken terug nog een foil binnengesleept voor 50 cent vond ik wel mooi in m'n illusion deck!
Nou, heb je niet gemerkt dat nogal veel mensen ineens illusion decks zijn gaan spelen? Ik denk in elk geval dat het daar door komt Illusion decks zijn nogal populair geworden.
Waarom staat de foil van deze op zo'n 10x de waarde van de normale versie..? Het is niet alsof het een veel gespeelde staple (in wat voor format dan ook) is...
Jawel. Als je je beer zou willen redden heb je dan ook nog iets als Stifle nodig om de ability te counteren die zegt 'sacrifice this creature', want die triggert zodra een spell of ability hem target (en dat doet een spell al voordat je zelfs kosten ervoor betaalt) (Voor alle duidelijkheid moet je de kosten natuurlijk wel alsnog betalen om de spell te casten).
Als Phantasmal Bear wordt getarget door een spell, maar die spell wordt gecountered, moet je dan alsnog Phantasmal Bear saccen?
Krovikan Mist word de nieuwe tarmogoyf, LOL
Daar ga ik zéker een deckje mee bouwen , ik speel altijd al met Phantasmal beesten...nu ze ook nog een lord, een beer én een draak krijgen...
Phantastisch!
en anders hier
er komt ook een draak versie van
M12 word leuk
Creature - Bear Illusion 2 / 2
When Phantasmal Bear becomes the target of a spell or ability, sacrifice it.
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
3/16/2018
If Phantasmal Bear becomes the target of a spell or ability, its ability triggers and goes on the stack on top of that spell or ability. The ability will resolve first (causing Phantasmal Bear to be sacrificed). Unless the spell or ability has another target, it will then be countered when it tries to resolve for having no legal targets.
Decktips