Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Journey into Nyx (JOU)
Serie | Normaal | Foil | ||
Journey into Nyx | 0,15 | 0,40 |
en dat "when .... enters the battlefield" abilities terug triggeren.
Je weet meestal pas hoe goed kaarten als Ghostly Flicker en Cloudshift zijn als je ertegen of mee gespeeld hebt.
Ik weer dat het weinig betrekking heeft op Hour of Need maar toch.
Stel je voor, jouw tegenstander speelt Hour of Need om 2 Darksteel Colossus (of welk creature ook) van jou naar de Exile zone te sturen, jij mag daar op reageren door het casten van Ghostly Flicker. Ghostly Flicker gaat dan eerst zijn effect afmaken. Waardoor de creatures naar de Exile zone gaan en weer terug komen op de battlefield. Maar omdat ze naar een andere zone zijn verhuisd, ook al is het maar zeer tijdelijk, kan Hour of Need ze niet meer targeten, omdat ze volgens de regels nieuwe creatures zijn op de battlefield. Dus Ghostly Flicker kan erg goed zijn om jouw creatures te redden.
Ghostly Flicker heeft ook nog het leuke effect dat wat jij naar de Exile zone stuurt, bij jou onder controle komt. Wellicht staat daar meer over geschreven in de comments bij Ghostly Flicker.
Erg bedankt allemaal! Nu heb ik het door. Alleen zie ik het nut niet in van Ghostly Flicker, dit is dan toch echt een heel slechte kaart?
Daarmee kan je ook niets van je Graveyard exilen als dat je vraag is. Als je iets van je Graveyard wilt exilen staat het op de kaart (zie bijvoorbeeld Cemetery Reaper)
Ghostly Flicker stuurt het creature van de battlefield naar de Exile zone en weer terug de battlefield op.
Hour of Need stuurt de creatures van de battlefield naar de Exile zone, en legt dan tokens er voor in de plaats.
In geen van beide genoemde gevallen kun je kaarten vanuit je Graveyard gebruiken.
Misschien is dit overbodige informatie, maar: Exile is niet hetzelfde als de Graveyard. Exile is een aparte zone waaruit weinig maar terug gehaald kan worden.
En hoe zit het dan met Ghostly Flicker ?
Nee, het is niet mogelijk om kaarten uit je graveyard te exilen hier mee. 'Target creatures' wijst op creatures. In jouw graveyard zijn dat creature cards, en geen creatures.
Als het wel zou mogen, zou het waarschijnlijk wel apart beschreven staan zoiets als: "Any number of target creature cards on the battlefield or graveyard"
Bij deze kaart is het toch zo dat je zowel kaarten uit je graveyard als op het veld max exilen? (sorry ben net terug beginnen spelen)
Lijkt mij in limited een bom.
Voor constructed een uitdaging. Een deck met half beestjes en half control kan hier mega van profiteren. Instant is altijd goed natuurlijk.
Instant
Strive - This spell costs 1U more to cast for each target beyond the first.
Exile any number of target creatures. For each creature exiled this way, its controller creates a 4/4 blue Sphinx creature token with flying.
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
4/26/2014
In a Commander game, if a commander is put into the command zone instead of being exiled by Hour of Need, its controller will still get a Sphinx token.
4/26/2014
You choose how many targets each spell with a strive ability has and what those targets are as you cast it. It’s legal to cast such a spell with no targets, although this is rarely a good idea. You can’t choose the same target more than once for a single strive spell.
4/26/2014
The mana cost and converted mana cost of strive spells don’t change no matter how many targets they have. Strive abilities affect only what you pay.
4/26/2014
If all of the spell’s targets are illegal when the spell tries to resolve, it won’t resolve and none of its effects will happen. If one or more of its targets are legal when it tries to resolve, the spell will resolve and affect only those legal targets. It will have no effect on any illegal targets.
4/26/2014
If such a spell is copied, and the effect that copies the spell allows a player to choose new targets for the copy, the number of targets can’t be changed. The player may change any number of the targets, including all of them or none of them. If, for one of the targets, the player can’t choose a new legal target, then it remains unchanged (even if the current target is illegal).
4/26/2014
If a spell or ability allows you to cast a strive spell without paying its mana cost, you must pay the additional costs for any targets beyond the first.
Decktips