Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Journey into Nyx (JOU)
Serie | Normaal | Foil | ||
Journey into Nyx | 0,35 | 1,95 |
Prijs:
€ 0,35
FOIL
€ 1,95
De volgorde is ook: announcen -> target(s) kiezen -> cost betalen -> spell telt als gecast.
Stel, je kiest 3 targets, dan moet je in de volgende stap dus + betalen.
Als je slechts te besteden hebt, kun je dus inderdaad maar 1 creature targeten.
Je mag hem op zoveel creatures spelen als je wil, maar Strive zegt dat ie wel extra kost voor elke voorbij de eerste
Verder komen er in elk block/set wel wat nieuwe abilities bij, maar die zijn vooral binnen dat block/set relevant en zien we (grotendeels) niet meer terug.
Ik ben lange tijd 'uit' MTG geweest.
Er zijn ondertussen enkele nieuwe abilities, waaronder Strive.
Ik wou even informeren: als ik en betaal, hoeveel creatures mag ik dan de nieuwe ability geven? Aangezien er staat 'any number of target creatures'...De strive heeft dan toch geen zin gezien die 'any number of target creatures'. Of zie ik iets over het hoofd?
Instant
Strive - This spell costs G more to cast for each target beyond the first.
Until end of turn, any number of target creatures each get +1/+1 and gain "T: This creature fights another target creature."
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
4/26/2014
Each of the two creatures that fight deals damage equal to its power to the other. If either one of the creatures isn’t on the battlefield when the ability that instructs them to fight resolves, no damage is dealt.
4/26/2014
You choose how many targets each spell with a strive ability has and what those targets are as you cast it. It’s legal to cast such a spell with no targets, although this is rarely a good idea. You can’t choose the same target more than once for a single strive spell.
4/26/2014
The mana cost and converted mana cost of strive spells don’t change no matter how many targets they have. Strive abilities affect only what you pay.
4/26/2014
If all of the spell’s targets are illegal when the spell tries to resolve, it won’t resolve and none of its effects will happen. If one or more of its targets are legal when it tries to resolve, the spell will resolve and affect only those legal targets. It will have no effect on any illegal targets.
4/26/2014
If such a spell is copied, and the effect that copies the spell allows a player to choose new targets for the copy, the number of targets can’t be changed. The player may change any number of the targets, including all of them or none of them. If, for one of the targets, the player can’t choose a new legal target, then it remains unchanged (even if the current target is illegal).
4/26/2014
If a spell or ability allows you to cast a strive spell without paying its mana cost, you must pay the additional costs for any targets beyond the first.
Decktips