Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Aggressive Mining

Serie: M15 (M15)

Rarity: Rare M15 Rare

Komt voor in

Serie Normaal Foil
M15
 -
0,35
 -
1,75
Aggressive Mining | M15

Prijs:

€ 0,35

Uitverkocht

FOIL 

€ 1,75

Uitverkocht
 Reactie plaatsen
Casper (2) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
19-6-2019 19:21:00

A 25 cent en 30 cent de stuk mag dat de pret niet drukken natuurlijk. Ik snap je overigens wel heel goed. Het voelt gewoon een stuk minder bevredigend als iemand je voor was met een idee. Zoals is ook beschrijf in het topic hier is mijn ultieme droom binnen Magic om een stapel jank dusdanig te breken dat iets de banhammer krijgt. Helaas heb ik ook de neiging om het maximale uit een deck te willen halen en heb ik nog niets kunnen verzinnen waar ik na een tijdje testen echt tevreden over was.

Edit: Burn is overigena drama als je dit speelt. Je Tireless Tribe eindigt namelijk hoe dan ook met een toughness van 1. Quicksand levert mij inmiddels bijvoorbeeld oprecht nachtmerries op.
Je kan natuurlijk zijn power boosten om dat op te lossen, maar in een deck als dit is dat vaai een soort van contra productief als je het mij vraagt.

Edit 2: Ook "on the play" kan overigens beurt twee, mits zonder mulligan. T1: landje, beesje. (5 kaarten over) T2: trek kaart is 6, landje, Inside Out (dus trek kaart, 5 kaarten over), schop, indien succesvol, gooi vijf kaarten weg. 21/1.

19-6-2019 19:12:00

Ik kende hem niet, zeker een heel sterke combo want je hoeft voor een burn spell niet bang te zijn. Als ik het goed uitgerekend heb kun je die beurt 2 kill enkel doen als je tegenstander begon. Maar beurt 2 kills ala de klassieke channel fireball zijn niet mijn kop thee.

Ik maak er zelf vooral een sport van om goedkopere crapkaarten toch enigszins bruikbaar te maken. Zoals er ook kunstenaars zijn die alleen met afval interessante dingen proberen te maken ;-).

6 land is niet nodig hoor, zoals het deck nu is (Pirates), kan ik, met een Rites in hand en Aggressive Mining, "pas" in beurt 4 voor de kill gaan (Treasure zorgt voor extra mana). Vind ik zelf meer dan acceptabel maar ik speel dan ook geen toernooien.

Casper (2) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
19-6-2019 02:00:00

Mocht je dit idee leuk vinden, het kan efficienter:

Tireless Tribe + Inside Out. Een van de klassiekere Pauper decks is hierop gebaseerd, en ondanks de recente nerf als gevolg van de ban van voornamelijk Gush swing ik ook nu nog met enige regelmaat beurt twee voor 21. Eventueel een Fling kan ook natuurlijk.

Jouw voorbeeld werkt natuurlijk ook gewoon, maar vereist naast een redelijk voole hand wel 6 mountains, twee andere kaarten en minimaal twee beesten. Ook als je er vanuit gaat dat die twee beesten gemaakt zijn door Krenko’s Command of iets dergelijks heb je dan in totaal 9 kaarten nodig. Das best veel.

19-6-2019 01:00:00

Oei ik had de restrictie van 1 kaart per beurt niet gelezen. Maar Rites of Initiation is best overkill met 7 kaarten in hand. Het meest optimaal is denk ik deze spelen als je 6 mountains hebt, meteen eentje sacrificen in die beurt en die van de tegenstander. In je eigen beurt weer eentje (na tappen voor mana) en dan kun je eventueel een Fateful Showdown hebben als je Rites of Initiation nog niet getrokken hebt.

4-6-2019 12:08:00

Lijkt me sterk in mono rood met een berg weenies en Rites of Initiation.

Oracle

Enchantment 

You can't play lands.
Sacrifice a land: Draw two cards. Activate this ability only once each turn.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

7/18/2014
You can activate the ability once on each player’s turn, not just your own.

7/18/2014
Aggressive Mining doesn’t stop lands from being put onto the battlefield by a spell or ability. It only stops the special action of playing a land.

Decktips