Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Genesis Hydra

Serie: M15 (M15)

Rarity: Rare M15 Rare

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Commander 2020
 -
0,75    
Iconic Masters
 -
0,75
 -
2,50
M15
 -
0,75
 -
2,95
Genesis Hydra | M15

Prijs:

€ 0,75

Uitverkocht

FOIL 

€ 2,95

Uitverkocht
 Reactie plaatsen
25-7-2014 12:16:00

Derp. Sybe snapt me. Excuses!

Premium lid Official Rules Advisor OB (22) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
25-7-2014 10:29:00

Naar alle waarschijnlijkheid haalt Lookky blinken en bouncen door elkaar, gezien z'n anthem opmerking

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
25-7-2014 09:02:00

@Lookky: Waarom is bouncen geen goed idee? Die volg ik even niet.

25-7-2014 02:23:00

Wat echt zo heerlijk is aan deze kaart is dat de gerevealde kaart niet te counteren is. Reden genoeg om hem te runnen

24-7-2014 23:12:00

Bouncen raad ik toch niet echt aan, tenzij je een Anthem-effect o.i.d. hebt..

16-7-2014 20:05:00

In EDH zul je vast wel genoeg manieren hebben/vinden om de hydra weer te bouncen om vervolgens opnieuw te kunnen spelen + de hydra is ook een beest (helaas is een vanilla 100/100 beest niet goed in EDH, maar toch)

16-7-2014 17:42:00

Omdat het zo awkward is om de Hydra met de Wave te revealen...

16-7-2014 15:43:00

Waarom niet allebei?

16-7-2014 12:57:00

in EDH heb ik toch liever Genesis Wave

16-7-2014 06:35:00

Vind deze best wel een EDH bom!

Oracle

Creature - Plant Hydra 0 / 0

When you cast this spell, reveal the top X cards of your library. You may put a nonland permanent card with converted mana cost X or less from among them onto the battlefield. Then shuffle the rest into your library.
Genesis Hydra enters the battlefield with X +1/+1 counters on it.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

11/17/2017
Genesis Hydra’s first ability will resolve before Genesis Hydra does. Notably, if you put an Aura card onto the battlefield this way, it can’t enchant Genesis Hydra.

11/17/2017
If you have fewer than X cards in your library, you reveal all of them.

11/17/2017
If a card in a player’s library has X in its mana cost, X is considered to be 0.

11/17/2017
A nonland permanent card is an artifact, creature, enchantment, or planeswalker card.

11/17/2017
If you put an Aura onto the battlefield this way, you choose what it enchants as it enters the battlefield. This doesn’t target any permanent or player, but it must be able to enchant that permanent or player. For example, you could put a green Aura onto the battlefield enchanting a creature with hexproof controlled by an opponent, but not one with protection from green.

11/17/2017
If “the rest” is zero cards, either because X was 0 or because X was 1 and that card was put onto the battlefield, the library is still shuffled.

Decktips